Een fles minder

Wie weet er wanneer je van 5 naar vier flessen kan? Kan dat "pas" met vier maanden, zodat er Nutrix bij de voeding kan, of dat er fruithapje bij kan, of kan het al eerder, als er nog niks anders bij kan?
 
Ik had met een maand of 4 al 4 flessen, maar nog geen bijvoeding hoor. 4 flessen van 200cc of 220cc mag gewoon. Ik zou pas met zeker 5 mnd beginnen met fruitje en vanaf 6 mnd met groente. Ze hebben het nog niet eerder nodig, mits jouw kindje er echt om vraagd.
 
ik geef mijn dochter (4 mnd) ook 4 flessen van 210 cc,ze sloeg de laatste op een gegeven moment vanzelf over. ik geef haar vanaf 3 mnd al een beetje fruit (vind ze helemaal top) en doe 2 schepjes nutrix door de laatste fles.
ze doet er enorm goed op. je merkt vanzelf wel hoe je kindje reageert.
succes
 
mijn dochter van 4 maand krijgt altijd 4 voedingen ik doe haar om 8 uur naar bed zei mag zelf beslissen of ze savonds laat of snachts nog een keertje komt voor de 5-de borstvoeding...dus mijn advies (natuurliojk als het gewicht goed is...en de natte luiers) geef altijd 4 fles of borstvoedingen en laat haar zelf beslissen over de 5-de maar maak haar niet wakker daarvoor. En geef tussen de middag een paar lepeltjes fruit om vast te wennen....succes gr. sas
 
Bedankt voor jullie reacties.

Geef je die flessen van 200-220 cc dan ook om de vier uur?

Hoe delen jullie verder de dag zo'n beetje in met spelen, in de box, dutje, badderen?
 
Hoi Susan!

Ik geef mijn dochter van 5 maanden momenteel nog 5 borstvoedingen. een om 7.30, een om 12.00 een om 16.00 een om 19.30 en een om 23.00. Om 10.30 geef ik haar dan een fruithapje (sinds een paar dagen)en om 17.30 een beetje diksap. Volgende maand wil ik om 17.30 een groentehapje gaan geven en de voeding van 23 uur eruit halen..Dan zit ze dus op 4 voedingen, maar eigenlijk mag het groentehapje ook een melkvoeding vervangen zodat ze dan op 3 melkvoedingen zit. Maar in principe mogen ze met 4 mnd al op 4 voedingen zitten, dus ik ben wat trager (heeft denk ik ook te maken met het feit dat ik borstvoeding geef en dat volgende maand pas wil gaan afbouwen). Wat het slaapritme van mijn dochter betreft: Op zich heeft ze redelijk weinig slaapbehoefte naar mijn idee. Ze gaat om 19.45 slapen, dan maak ik haar "wakker" om 23 uur en dan slaapt ze weer tot 7.30. Dan slaapt ze nog van ong. 9 tot 10.30(bij mij in bed), van 11.30 tot 12.30, van 15.00 tot 15.30/16.00 en heeeel soms nog om ong 17 uur een half uurtje.Om 19.15 gaat ze in badje (kinderbad van weleda, heeeerlijk)voeden en slapen (Ze valt al aan de borst in slaap). S'ochtends hou ik haar vaak boven. Dan speelt ze even in haar bedje en ben ik boven bezig. Na haar slaap tot 12.30 gaat ze mee naar beneden en speelt in de box (ong een half uur) in haar wipper met de babygym of op het speelkleed op de grond. Dit wisselt nogal.Vaak is vanaf een uur of zes de koek op en wil ze alleen nog maar rondgedragen worden. Zo, een heel verhaal. Is het een beetje herkenbaar voor je? Ben benieuwd hoe jouw dagritme er zo'n beetje uitziet. Wie weet tot schrijfs. Gr. Marieke
 
Terug
Bovenaan