Een fles te veel...

Hoi dames,
Ik zit weer met een vraag. Samantha (inmiddels 5 maanden en ruim 6 kg) moest vandaag weer voor controle bij de kinderarts omdat ze dat ze bij de geboorte vonden dat ze een klein hoofdje had. . . . nu niet meer. ;o)
Tijdens ons gesprek kwam ook het vele spugen van ook Brenda aan de orde. Nu blijkt dat de meisjes een fles te veel kregen. Dit vermoeden had ik al juist omdat ze spugen. Nu geef ik op vraag de flesjes en vaak willen ze na 3 uur al hun volgende flesje. De dames hebben snel last van verstopping door de Nutriton die ze krijgen. het gaat al beter dan een maand geleden, maar nog niet 100%. Ik wil niet aan rijstebloem beginnen omdat ik gehoord heb dat ook stoppend werkt. Ik heb Bambix gekocht omdat er zoveel vezels in zitten.

Mijn idee is dus om er 1 (misschien na een paar dagen 2) lepels in de melk te doen om te kijken of ze zo toch genoegen krijgen met 5 flesjes op een dag. Ze krijgen nu 6 flesjes van 175 ml per dag. Dus net iets meer dan een liter op een dag. Ik heb ook de Bambix goede nacht gekocht om te kijken of ze langer dan 8 uur slapen op hun nachtflesje.

Is mijn gedachtegang goed of hebben jullie andere tips. Ik heb gekozen om niet de melk voor hongerige baby’s te kopen omdat ik niet wil dat ze weer last krijgen van verstopping. Vandaar juist de keuze voor de vezels van bambix.

Groetjes,
Petra

Hoi Petra,

Mijn dochtertje heeft ook veel last van verstopping, en die krijgt idd ook meer bambix, ze lust wel graag rijstebleom maar zodra ik daar een fles van geef dan kan ze weer niet haar ontlasting kwijt, ik doe soms wel eens een schepje erin voor de smaak.. ( heb dan de vanille ) ik geef mijn meisje ook bambix avondpap met biscuit dat vind ze lekker en dan slaapt ze heerlijk.. kan zowel in de fles als op een bordje.. je idee lijkt me wel goed.. je kan het natuurlijk altijd proberen..

Succes

Groetjes

hoi kyrabella,
fijn dat het bij jou meisje het goed werkt. ik vind het af en toe wel moeilijk om te bepalen wat nou het beste is voor ze. ik vind het ook erg moeilijk om het groente/fruit hapje in te plannen. vooral op de dagen dat ze ook in bad gaan.

groetjes,
petra

Nadeel van Bambix is dat het gluten bevat en daarom het beste vanaf 7 maanden gegeven kan worden.

Helpt het bij de verstopping  niet om per fles 15-20cc extra water te geven?

Ze krijgen overigens geen fles te VAAK, hooguit zit er per fles te veel in!

Hoi,

Een tip voor de stoppende werking van rijstebloem: doe een scheutje zonnebloemolie in de fles. Dat smeert de boel een beetje. Mijn zoontje (5 mnd) vindt rijstebloem ook erg lekker en dit helpt redelijk tegen de verstopping.
Ook een beetje (lauw) water tussen de flessen door, of extra water (10 cc ongeveer) in de fles erbij helpt ook.

Hallo,

Mijn zoontje is  1 nov 6 maand. Hij krijgt een volledig potje warm eten (200gr) Hij krijgt de fles rond dit tijdstip niet meer. Dit raden ze ook aan bij het cb. Het schema van mijjn zoontje is als volgt:

7.30         200 ml pap ,met de lepel
10.30      potje fruithapje
12.30     200 ml fles
16.30     potje warm
19.00   200 ml pap ,met de lepel

Ik snap  niet helemaal het probleem. Zarah is nu 6 maanden en weegt 6400 gram (om en nabij). Zij drinkt vaak ook 6 flessen, 3 van 150 cc en 3 van 180 ongeveer. En dat is dan zonder de schepjes erbij geteld. Is dit dan ook te veel? Bedoel je dat je 6 flessen geeft van 150 cc plus voeding maakt 175? Dit is dan toch niet te veel?

Wij geven ook op verzoek, en volgens het cb gaat dit goed. Ze is vrij dun, is 69 cm bij dit gewicht. Dus ze heeft geen extra laagje vet om op te teren en ik geef haar daarom wanneer ze er om vraagt. Heus niet elke fles gaat leeg, maar ze laat niet vaak veel over.

Doe ik nu ook iets niet goed?

Terug
Bovenaan