Een fles te veel...

Hoi dames,
Ik zit weer met een vraag. Samantha moest vandaag weer voor controle bij de kinderarts omdat ze dat ze bij de geboorte vonden dat ze een klein hoofdje had. . . . nu niet meer. ;o)
Tijdens ons gesprek kwam ook het vele spugen van ook Brenda aan de orde. Nu blijkt dat de meisjes een fles te veel kregen. Dit vermoeden had ik al juist omdat ze spugen. Nu geef ik op vraag de flesjes en vaak willen ze na 3 uur al hun volgende flesje. De dames hebben snel last van verstopping door de Nutriton die ze krijgen. het gaat al beter dan een maand geleden, maar nog niet 100%. Ik wil niet aan rijstebloem beginnen omdat ik gehoord heb dat ook stoppend werkt. Ik heb Bambix gekocht omdat er zoveel vezels in zitten.

Mijn idee is dus om er 1 (misschien na een paar dagen 2) lepels in de melk te doen om te kijken of ze zo toch genoegen krijgen met 5 flesjes op een dag. Ze krijgen nu 6 flesjes van 175 ml per dag. Dus net iets meer dan een liter op een dag. Ik heb ook de Bambix goede nacht gekocht om te kijken of ze langer dan 8 uur slapen op hun nachtflesje.

Is mijn gedachtegang goed of hebben jullie andere tips. Ik heb gekozen om niet de melk voor hongerige baby’s te kopen omdat ik niet wil dat ze weer last krijgen van verstopping. Vandaar juist de keuze voor de vezels van bambix.

Groetjes,
Petra

Hoi,

Het is altijd lastig om een fles te laten vallen. Welke laat je dan weg en hoe gaat het dan...

Jorian is nu ruim 4 maanden en ik ben afgelopen week van 5 keer 180 ml naar 4 keer 210 gegaan. Ook ben ik begonnen met het geven van fruit, hij vindt het heerlijk!!!

Voor mij was het ook even uitvogelen hoe en wat. Ik geef nu in de eerste en laatste fles 2 eetlepels rijstebloem erbij. Hij smult ervan!! Ik heb zelf niet het idee dat dit verstoppend werkt, want hij poept nog steeds erg goed, soms wel 2 keer op een dag.

Slapen jouw meiden al 's nachts door? Jorian kreeg eerst om 22.30/23.00 uur de laatste fles en sliep dan tot ong 7.00 uur. Nu krijgt hij rond 20.30 de laatste fles en slaapt ook door tot ong 7.00 uur. Dus het gaat erg goed.

Hoi Brenda,
wat slaapt Jorian lekker door zeg. deze meisjes nog niet echt. ze krijgen hun laatste fles meestal tussen half 9 en half 10. ze gaan daarna meteen naar boven, in bed. vaak duurt het nog een uurtje soms 2 voordat ze slapen. meestal willen ze dan tussen 7 en 8 weer een fles. als ze later in slaap vallen, worden ze tussen 12 en half 1 wakker voor weer een flesje. dan worden ze pas weer wakker tussen 8 en 9. na hun ochtendflesje slapen ze vaak nog eens 2 soms zelfs 3 uurtjes en willen ze pas tussen 11 en half 1 hun 2e flesje.

er zit nog niet echt een vast schema in. ik vind het daarom ook erg moeilijk om het fruit/groente hapje in te plannen. zeker op dagen dat ze ook in bad gaan.

groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan