een glaasje rode wijn

Hallo iedereen

Ik zit ook met een vraagje zoals zovelen van jullie hier.
Misschien is het eerder vragen naar meningen.
De ene moeder zegt dat je absoluut geen alcohol mag drinken en de anderen zeggen juist dat een glaasje rode wijn goed is.
Wat moet je nu gaan geloven hé
Ik heb al veel boeken gelezen en daar staat dat het inderdaad niet goed is en gevolgen kan hebben voor je baby.
Ik kan er wel moeilijk inkomen als je 1 glas drinkt het schadelijk kan zijn.
Kunnen jullie me wat raad geven??

kusjes babsy
 
Het is beter van niet natuurlijk, maar als je de eerste 4 maanden ff uitzit (dan is je kindje in principe gevormd en moet vooral nog groeien) dan kan je best zo ne en dan een glaasje drinken. Het is wel het beste als je het ene glaasje uitsmeerd over een avond, want je kindje krijgt het ook binnen. Dus heel rustig aan.
 
ik denk ook niet dat 1 glaasje uitmaakt mar je kan je toch afvragen waarom je dat enen glaasje dan drinkt, laat die ene ook maar zitten denk ik dan want stel dat er dalijk wel wat is dan ga je jezelf misschien de sculd geven?
Ik heb ook behoorlijk trek maar heb ,ezelf beloofd dat dat het eerste is wat ik dalijk doe als ik bevallen ben...
Er zijn zoveel moeders die er zoveel moeite voor doen om zwanger te raken dus ik spring er toch niet zo makkelijk mee om

groetjes Linda
 
Hoi Babsy,

Ik heb het er voor de kerstdagen zelfs nog even met m'n vk. over gehad. Ik ben normaal gesproken een echte liefhebber van rode wijn. Ik ben nu 28 weken zwanger en heb over m'n gehele zwangerschap 4 glaasjes rode wijn gedronken. Het kan zeker geen kwaad maar omdat ik met kerst graag een wijntje wilde pakken heb ik het er toch even over gehad. Ik hou het dan ook wel bij 1 wijntje en daar doe ik dan de hele avond mee hoor. Je kan er dan wel extra van genieten vind ik. Wat alleen wel altijd bale is zijn de opmerkingen van andere mensen. Zodra ze zien dat je een wijntje inschenkt krijg je een en al verwijt naar je kop geslingert en daar baal ik wel van. Ik neem gewoon aan dat als m'n verloskundige tegen mij zegt dat het geen kwaad kan, het dan ook echt geen kwaad kan.

Dus, zo heeeeel af en toe pak ik gewoon met een gerust gevoel een wijntje.

Liefs, Ank
 
Een glaasje rode wijn op z'n tijd is helemaal niet schadelijk hoor. Heb ik van mijn gyn gehoord en van een vriendin van de familie die vroedvrouw is.
 
ben blij dat dit onderwerp even aangekaart wordt want vind het zelf ook heel moeilijk. Ben enorme liefhebber van wijn, maar ook heeeel voorzichtig. Ik ben nu 6 maanden zwanger en over de hele zwangerschap 3 wijntjes op denk ik. Ik kan ook zo lekker genieten van 1 glaasje wijn op de hele avond, maar ben het helemaal met Ank eens, zodra ze zien dat je 1 wijntje pak, begint het commentaar......Maar heb vant weekend een feesje en pak lekker 1 glaasje wijn.
 
Waarom zou je één glaasje nemen? Ik vind dat met autorijden ook zo stom. Neem je één glaasje en moet je daarna alweer over op fris. Blijf dan de hele avond fris drinken.

Een kennis van mij heeft trouwens een keer mee gedaan aan een onderzoek. Hieruit is gebleken, dat op het moment dat jij als zwangere alcohol drinkt, je baby direct stopt met het doen van ademhalingsoefeningen. Als je baby dus te vroeg geboren wordt, zal hij/zij meer moeite met ademen hebben, omdat hij/zij de oefeningen niet goed heeft kunnen doen. Dit is maar een gedeelte van het onderzoek, maar wel heeeeel belangrijk dacht ik. Met andere worden. Als je baby alcohol binnen krijgt wordt hij/zij daar lui van.
 
Ik drink elke week een glaasje rode wijn en daar doe ik ook bijna de hele avond mee. Daarbij drink ik meteen 2/3 grote glazen water. Af en toe moet het kunnen vind ik, als je er maar voorzichtig mee omspringt. Mijn baby is erg beweeglijk en zelfs na het glaasje wijn, ik ben 27 weken zwanger. Bedenk maar zo overal waar te voorstaat is niet goed.
 
Terug
Bovenaan