een goed begin van het jaar.....

Nick hebben we gisteren wakker gemaakt om 23.00 uur om samen met ons naar het vuurwerk te kijken. Toen ik de lamp aan deed dacht ik wat zie ik toch, allemaal rode blaasjes in zijn gezicht.

Nick is 2008 dus begonnen met de waterpokken, de kans is dan ook groot dat Tess het ook krijgt.
Wel sneu hoor, hij heeft zo veel jeuk. Heeft iemand nog tips buiten mentholpoeder en calendula emulsie?

Liefs sandra

Hoi,

Dat is idd een minder leuk begin van 2008.

Bij de apotheek is een speciaal zalfje te krijgen tegen de jeuk. Ook drogen de blaasjes er sneller van in. (heb even geen idee meer hoe het heet, maar hier werkte het geweldig!)  Een badje met havermout zou ook verlichting brengen. Of wassen met een washandje met havermout erin.
Zetpilletje bij erge koorts of erg onrustig slapen door jeuk. (tip van onze huisarts)

Succes ermee!
Groetjes, Cathy

In bad zetten met havermout. Schijnt goed te werken (heb er geen ervaring mee)
Wel de havermout in bijvoorbeeld een bh-netje doen. Anders zitten de vlokken tussen z'n billen en overal.
Beterschap!
Liefs Nelleke

Nou, dat is inderdaad het verkeerde begin hoor, hahhaha!
Maar wel erg sneu.... Gert-Jan had 't een paar jaar geleden dus als volwassen kerel...
Geloof me dan zijn ze  veel zieliger, en houden ze een stuk minder lekker vast op schoot, hahahha!
Wij kregen toen ook de tip van de havermout. In een washandje doen en natmaken, en dan met de wittige prut die eruit komt de plekjes  ( of lichaampje) insmeren. Wij vonden het te goor voor woorden en het rook ook niet zo heel lekker, dus GJ besloot het als volwassen man op te pakken en dan maar niet te krabben... Nu viel het bij hem ook reuze mee hoor! Maar het schijnt wel te werken want op dat moment was het een klein golfje dat door het dorp ging en de havermout was uitverkocht een dag later!
Knuffel voor mannetje en sterkte voor jullie!

Kus, Marieke  

Terug
Bovenaan