een groot probleem

A

Anoniem

Guest
Hallo dames.

Ik heb een vraagje weet iemand of het klopt dat je met overgewicht niet in aanmerking komt voor een ivf icsi behandeling.

Wij zijn donderdag voor de eerste keer bij de gyn geweest. We kregen meteen het bericht dat het niet zo best was. De enigste optie zou nog kunnen zijn ivf met icsi.
Ik schrok hier heel erg van. Dit was pas het eerste gesprek ik wist nog niks en dan hoor je meteen dit. Ik dacht dat ik door de grond zakte.  Ik had van dat eerste gesprek wel wat anders verwacht. ik dacht aan wat info over ons enz maar   hier had ik niet opgeteld. Ik voel me dan ook erg rot. Als ik er al aan denk moet ik al huilen.

De gyn zei dat ze ifv met icsi pas doen als je bim 30 is. Ik ben vrij flink en heb dus een hoger bim. OP de site van ivf enzo heb ik hiervab niets terug gevonden weet iemand dat. Ik heb het ernatuurlijk wel voor over want we willen zwanger worden. Dus als het moet ga ik snel lijnen.

Het nadeel is wel dat als ik een aantal (veel) kilo's kwijt moet dat zwanger worden misschien nog wel 1 of 2 jaar zal duren.
We zitten pas een week in de molen en het is nu al prut

Ik hoop dat het bij de andere dames wel snel mag lukken.Ik zal voor jullie .
 groetje karin

Hoi Karin,

Ik ben nieuw hier maar wil wel even op je vraag reageren.
Op de eerste plaats is het niet fijn om zo'n bericht te horen te krijgen dat
bij jullie de kans op een zwangerschap alleen gaat met IVF\ICSI.

Ook ik heb namelijk overgewicht en heb in januari een intake gesprek gehad
voor IVF. Bij de Radboud in Nijmegen. Daar werd me verteld dat ik eerst 25 kilo
moest afvallen voordat ze met IVF begonnen.

Ik zit ook bij een ander lotgenoten contact. Daar blijkt dat het heel verschillend
is per ziekenhuis. In ieder geval bij  de zh in Zwollen en Eindhoven malen ze er niet
naar en zo zijn er ook weer andere ziekenhuizen die er wel op letten.

Bij mij voerde ze aan dat de punctie bij IVF\ICSI bij vrouwen die te zwaar zijn pijnlijker was en dat er te veel risico voor jezelf en het vruchtje aankleefde om zwanger te raken.
De risico op zwangerschap diabetici is groot, De kans dat je zwanger wordt met overgewicht is kleiner en je zou eerder een miskraam kunnnen krijgen.

Nu was er laatst een verhaal dat vrouwen met een overgewicht met pil sneller zwanger konden raken. Dus och sommige dingen moet je ook met een korreltje zout
nemen.
Er zijn ook genoeg vrouwen met overgewicht die zonder problemen zwanger worden en blijven.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt gehad.
En dat die niet te negatief klinkt. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel
je overgewicht is. Want  ze vertelde  ons dat we wel konden onderhandelen
als eenmaal de uitslag van de onderzoeken die we nog zouden krijgen over
het af te vallen gewicht.

Heel veel succes en sterkte er mee.

groetjes Ilse

Hoi,

Daar heb ik niets over gehoord, ik ben zelf ook flink, zeg maar gerust veel te zwaar, maar wij gaan in mei/juni voor ICSI.
Ik zou me er nog niet zo druk over maken, en ga eerst maar eens verwerken wat je gehoord hebt, het is niet niets, ik weet precies hoe je je voelt want zo voelde ik me ook en nu we wat verder zijn vind ik het ook nog steeds allemaal moeilijk en ben behoorlijk zenuwachtig wat er allemaal gaat gebeuren.

Ik wens je veel succes !!!!

Liefs Belinda

Hoi Karin,

Was wat vergeten.
In Nijmegen hanteerde ze een bmi van 32.

groetjes Ilse

halllo,

Jeeh wat een rot bericht zeg en dan meteen het eerste gesprek, wat ik me dan afvraag is hoe weten ze dan het eerste gesprek dat het niet 'vanzelf' zal lukken?

Had je al testen/bloedprikken etc gehad zodat je daar kwam voor de uitslagen anders kunnen ze dit toch niet weten etc ik zou het graag willen weten en ik hoop dat je dan snel met ivf kunt beginnen!

Net als Belinda al zegt probeer het eerst wat te verwerken dit alles want het is niet niks wat je te horen hebt gekregen maar zoals Ilse en Belinda ook zeggen er zijn nog mogelijkheden dus hou de moed erin!

sterkte; Chili

Terug
Bovenaan