Een half jaar borstvoeding

A

Anoniem

Guest
He he eindelijk het half jaar gehaald! Ik heb in het begin de bv vervloekt maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om er mee te stoppen aangezien de oudste 2 kids het ook een hele tijd hebben gehad.
Levi is 4 weken te vroeg geboren en kon nog niet meteen zelf drinken waardoor ik weer fulltime moest kolven. Dit heb ik ook 6 weken lang 8x per 24 uur voor mijn oudste moeten doen voordat hij eindelijk dronk. Dus ik zag dit scenario alweer voor me maar gelukkig dronkLevi na 2 weken goed bij me.
Toen bleek ook hij een koemelkallergie te hebben en moest ik (alweer) op een koemelkvrij dieet maar nu zijn we alweer een half jaar verder en is het alleen maar makkelijker aan het worden. We zien wel wanneer we gaan stoppen maar voorlopig gaat het nog heel goed en vinden we het veel te gezellig.

groetjes chimene
mv Levi 12-06-07

ps de foto van mijn dochter is foto van de week geworden op het  borstvoedingsforum kijk maar

hoi,

Gefeliciteerd! Een 1/2 jaar borstvoeding! GO GIRL!!!

Ik las dat je het niet gemakkelijk hebt gehad maar dat het je toch gelukt is!
Ik wens je nog heel veel voed plezier toe.

groetjes,
Ikky
PS: Ook mijn dochter krijgt alweer 6 maanden en 6 dagen volledige borstvoeding

Hoi Chimene!

Hier ook een mama die het al 6 maanden volhoudt, ondanks spruw, zeer pijnlijke tepels de eerste weken en koemelkallergie van dochterlief...
Heb een blik nutramigen in de kast staan voor het geval dat maar voorlopig hou ik nog wel even vol. Het is zo fijn om dat lieve koppie te zien als ze aan het drinken is en tussendoor verliefd omhoog kijkt naar mama. Zucht, ik ben zooo  verliefd op mijn baby!!!

Groetjes,
Debby (mv puck 8-6-07)

p.s. ben jij ook al veel kilo's kwijt door de bv in combinatie met het dieet?

Hallo,

Wat goed dat je het alweer ene half jaar hebt volgehouden. Ik zelf geef nu 4 maanden borstvoeding en ben ook supertrots op mezelf en op Isis. Gelukkig is het bij mij altijd prima verlopen, geen ontstekingen, kloven of een slecht happend kindje.

Ik werk 3 dagen in de week en dat kolven vind ik dan al niks, dus ik heb echt bewondering voor het full-time afkolven dat sommigen doen.

Debby, je hebt het over een dieet en borstvoeding? Welk dieet is dat? Ik smacht ernaar om wat kilo's te verliezen, maar durf niet goed te gaan lijnen/dieten omdat ik nog borstvoeding geef. Dus tips daarover zijn welkom!

Groetjes,
Janneke, mama van Isis

Hoi Chimene,

Gefeliciteerd met jullie half jaar borstvoeding; wat geweldig dat het je gelukt is om je kindje aan de borst te krijgen! De foto van je kolvende dochtertje is ook schitterend, jong geleerd is oud gedaan

Groetjes van Yvonne

Hoi Dames

Ook ik geef alweer een half jaar bv.
Maar ik moet zeggen dat ik nu dipjes ga krijgen.
Doordat mijn dochter nu ook andere dingen gaat eten voel ik me niet meer echt "nodig".Daar komt ook bij dat mijn tepels steeds gevoeliger worden.
Nou ik kijk wel hoelang ik nog door wil gaan,maar met dit half jaar hebben ze in elk geval een hele goeie basis.

Groetjes Jessica

Hoi,

vandaag heb ik de magische grens van een half jaar borstvoeding bereikt en ik denk nog niet aan stoppen en Stijn gelukkig ook niet. Ik was even bang hoe het zou gaan nu hij twee tandjes heeft maar tot nu toe heb ik daar nog geen problemen mee gehad. Hij kauwt liever op mijn kin. Bij mijn oudste moest ik na vijfeneenhalve maand stoppen en de middelste heeft slechts drieeneenhalve maand gehad. Ik krijg wel steeds vaker verbaasde reacties omdat ik nog steeds bv geef. Hebben jullie dat ook?

Groetjes van marloes

quote: Debby1975 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-12-2007 07:32:52'));

p.s. ben jij ook al veel kilo's kwijt door de bv in combinatie met het dieet?

was het maar zo'n feest maar ik raak buiten de kilo's net na de geboorte helemaal niets kwijt. Was met de oudste 2 ook zo, pas toen ik stopte met de bv ging ik afvallen. Ik ben ook echt veel aangekomen tijdens de zwangerschap doordat ik door mijn bekken, vroegtijdige weeen etc echt niets kon. En nu met mijn hernia kan ik ook nog niet geweldig veel dus ik denk dat de kilo's voorlopig nog blijven waar ze zitten want ik eet en snoep niet veel.

Hoi Janneke
Het koemelkvrije dieet is een dieet wat je moet volgen als je kindje allergisch is voor koemelk en je bv geeft waardoor hij de koemelk binnen krijgt.

En Marloes dat zijn ze bij mij nu wel gewend want de oudste heb ik 6 maanden gegeven en de middelste 10 maanden (eigenlijk verplicht want ze lustte de nutramigen niet). Mijn moeder zei vorige week wel van zo nu ga je zeker stoppeb he wabt je hebt de 6 maanden bereikt. Ik snap het nooit zo waarom die opmerkingen geplaatst worden hoor. Het is supermakkelijk, heel gezond voor de kleine en jezelf uds waarom bv bij een oudere baby nu ineens raar gaat worden snap ik echt niet. Maar je we trekken ons er niets van aan en gaan vrolijk verder. In ieder geval totdat hij 's nachts doorslaapt want hij is steeds ziek (oorontstekingen en hoesten en benauwd)  en komt dan weer 2 a 3 x per nacht en na het voeden slaapt hij dan wel weer.

groetjes chimene

Terug
Bovenaan