een heel licht streepje......

Langzaam aan was ik aan het idee gewend om een tweede keer zwanger te worden. Maar jeeee na de eerste ronde al????
Eigenlijk ronde twee, maar de 1e ronde was mijn man 5 dagen weg rond de ''goeie'''periode.
Deze week liep ik elke dag met een pest humeur rond. Ik ben normaal een heel nuchter en stabiel persoon volgens mij, dus mijn man zegt nog; heb je last van je hormonen ofzo?
Dat bracht me op het idee om een test te doen. Het was gisteren 5 dagen voor mijn NOD dus eigenlijk te vroeg en het was ook geen ochtendurine. Maar toch na 3 minuten een heeeeeeeel licht streepje.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ik ben een beetje lamgeslagen.Nog niet echt blij.
Misschien komt dat omdat ik weet dat het nog makkelijk mis kan gaan zo vroeg.
En ook omdat het een beetje onhandig gepland is. We gaan over 5 weken op vakantie en dan ben ik waarschijnlijk het meest moe/misselijk. Dat vind ik zelf niet zo erg maar wel jammer voor mijn man die altijd 100 dingen op een dag wil doen als we op vakantie zijn.. En daarna moet ik 3 weken op mijn werk alleen de boel draaiende houden 5 dagen in de week omdat mijn baas dan op vakantie is. En ik moet met gasnarcose werken en dat is eigenlijk niet goed als je zwanger bent.

Wat ondankbaar eigenlijk dit onderwerp. er zijn mensen die er eeuwen over doen om zwanger te worden en ik ben mogelijk nu al zwanger.
Over een paar dagen doe ik nog een test en als die veel duidelijker positief is dan beloof ik dat ik heel hard ga juigen!
Joepie weer zo'n mooie dikke buik en straks nog zo'n klein wondertje.
(oh ja en uitgerekend als dit allemaal goed gaat op mijn eigen verjaardag!)

groeten Elke

Hoi Elke,

Ik wil je toch feliciteren met je zwangerschap en ik kan je reactie heel goed voorstellen.
Ik had precies dezelfde reactie toen ik zwanger was van Sophie. Dat was ook de eerste maand al raak terwijl ik had verwacht dat ik er wel een jaar over zou doen (in mijn omgeving zijn er veel mensen bij wie het lang duurt of helemaal niet). Ik zag dus ook alleen maar bezwaren in plaats van dat ik er meteen blij mee was.

Succes met het verwerken van je eerste shock en geniet (voor zover  de lichamelijke kwaaltjes het toelaten) van je zwangerschap.

Liefs Femke

Hoi Asja,

Volgens mij is een felicitatie wel op zijn plaats: GEFELICITEERD!!! Jullie wilden graag nog een kindje toch, dus het lijkt mij alleen maar goed nieuws. Wel begrijpelijk dat je even aan het idee moet wennen, dat had ik ook. En inmiddels is onze dochter gewoon al geboren.

Carina

Ik ga gewoon heel erg blij voor je zijn ! Ohhhh, wat leuk!  Van harte gefeliciteerd, super! Ik hoop dat je toch een hele fijne vakantie hebt (gelukkig ga je niet zo ver weg en is het ook niet superheet in Zuid-West Engeland). En dan laat je toch af en toe je man lekker 100 dingen doen samen met Jasmijn? Kan jij even relaxen met (of zonder) een goed boek.

Groetjes, KT

Trouwens je reactie is zoooooo herkenbaar, ik had dat met Heather ook. Het was bij ons ook gelijk raak zo'n beetje en ik stond toen echt naar dat blauwe streepje te kijken van 'okay, nu moet ik blij zijn...?'

hoi,

Bedankt voor jullie reacties! langzaam aan  krijg ik de kriebels. Positief bedoel ik!
Vanmorgen stond ik te dagdromen in ons ''rommelkamertje'' en te bedenken hoe we daar een babykamer van kunnen maken.
Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven maar dat komt nog wel!
Ik heb vanmorgen opnieuw een  test gedaan. het is nu 48 uur later. Nog steeds een licht streepje maar toch al beter te zien dan de 1e keer. Mijn NOD is pas over 3 dagen dus dat is logisch.
Ik ben gisterenmiddag zomaar op de bank in slaap gevallen....meer bewijs heb ik niet nodig hoor
Ik zal het mijn baas heel vroeg al moeten vertellen. Ik ben dierenasrt en ik werk normaal maar heel weinig met gasnarcose omdat ik alleen s middags werk. Maar juist in de maand juli moet ik 3 weken hele dagen werken, omdat hij  dan vakantie heeft. Ik ga proberen of ik daar 2 weken van kan maken, want dan kan ik bepaalde dingen wel uitstellen totdat hij terug is, maar 3 weken is te lang. En spoedgevallen kunnen naar een buurtcollega.

KT: heb je uiteindelijk ook geboekt naar Engeland?

groeten Elke

Gefeliciteerd Elke! Enne, 't is niet voor niks dat een zwangerschap 40 weken duurt; voldoende tijd om aan het idee te wennen! Als je helemaal aan toe bent; geniet ervan!

Jacoline mv Lara, 24wk+3dg zwanger van no. 2.

hoi elke,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik was zo'n iemand die er anderhalf jaar over heb gedaan om zwanger te worden maar ik begrijp jou reactie ook wel hoor. Je verwacht het niet zo snel.
Enne ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je. Ik hoop als wij een tweede willen ik ook  zo snel zwanger raak.
En leuk vindt ik dat je vertelt dat je dan in het kamertje staat en dan toch de gevoelens naar boven komen en de schrik dan een beetje verdwijnt.
Heerlijk weer een kleintje!!!!
Een voorspoedige zwangerschap gewenst,groetjes cobie

Terug
Bovenaan