Een heel potje of een halve?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Even een etensvraagje. Vera heeft het fruit en de groente helemaal ondekt, ze is er verzot op geworden. Nu eet ze 's avonds een half (groot) potje en daarna nog 100cc melk. Echter de melk is veel te snel op en mevrouw is woést als de fles leeg is.
Gisteren heb ik geprobeerd haar een heel potje te geven en ook dat gaat er moeiteloos in. Als ze daarna géén fles meer krijgt is het goed.
Bij het CB waren ze een beetje terughoudend met het geven van een heel potje omdat ze over een tijdje ook brood mag. Wat denken jullie, kan ik over gaan tot een heel potje (of vers dat vindt ze nog lekkerder) en een bijv. Yogolino toetje? (er staat op vanaf 6 maand). Vera is nu 6 en een halve maand oud.

Alvast bedankt Karin
Mama van Vera 10-08-07

Hoi karin,

Kinderen geven heel goed zelf aan hoeveel ze willen en kunnen eten.
Ik zou gewoon een heel potje durven geven als je kindje het met smaak opeet.
Zelf maak ik meestal vers en geef gewoon totdat Daan aangeeft niets meer te willen.
Als toetje geef ik zelf fruit, omdat Daan niet houd van yohurt oid.

Liefs Saskia

Ik let vooral op mijn zoontje. Als hij nog zin heeft krijgt ie nog wat, wanneer hij geen zin heeft hoeft hij niet meer. Hij groeit lekker, dus ik maak me geen zorgen.

groet mam Jens

Gewoon een heel potje geven hoor, laten ze het brood heus niet van staan....
en wat dat toetje betreft: ik ben daar heel makkelijk in. Als wij vla eten, dan krijgt luuk ook vla (gewoon uit hetzelfde pak), eten wij yoghurt, krijgt hij dat ook.

Hoi Hoi

Ik zou ook een heel potje doen. Want zoals de andere moeders ook al zeggen. Kinderen geven zelf wel aan wanneer ze genoeg hebben. Ze kunnen beter iets meer groente en   fruit eten dan melk drinken.
Je kan altijd iets minder melk geven als je dat wil. Gewoon proberen dus want als het echt niet gaat dan kan je altijd wel weer terug. Het cb geeft advies over gemiddelden. Maar welk kind is er nu gemiddeld. Die van ons in ieder geval niet dus doe wat voor jou kindje goed is.

Groetjes Karin mamma van Nathan 02-07-07

ps Nathan heeft nu al gewoon warm eten en brood en dat zou volgens het cb ng niet mogen daar is hij eigenlijk nog te klein voor. Maar hij wil het hebben en het gaat goed. Dus wij hebben ook gedaan wat voor het het beste is.

Succes :)

Hey Meis...

Mijn mening is dat je voor jouw gevoel de beste keus moet maken en het cb daar moet je je niks van aantrekken.   Hun hebben een boekje waar ze zich aan houden maar geen 1 kind is zoals het boekje hoor. Als ik na hun had geluisterd dan had ik een heel ontevreden kind gehad. HIj is bijna 9 maanden en eet gewoon mee aan tafel en dan krijgt hij meer dan de inhoud van een 12 maanden potje.   Nee toen hij na meer eten vroeg deed ik dat en gaf er toetje bij gewoon een danoontje en later kreeg hij gewoon de fles om te gaan slapen. We eten ongeveer rond 5 uur en half 7 gaat ie alweer na zijn bedje met een volle buik fles.

Succes ermee

Groetjes kimm

Terug
Bovenaan