een heerlijk glasje wijn

Dames,

In de eerste 3 maanden heb ik geen druppel wijn aangeraakt omdat mijn kindje nog in de maak was.

Na deze 3 maanden heb ik aan de gynecoloog gevraagd of ik een wijntje mag drinken.

Ik vind het zo heerlijk en hij gaf aan, dat ik dat zeker moet doen, geen probleem als het gaat om 1 of 2 glaasjes wijn per week.
Dus daar verwen ik mezelf op de vrijdag of zaterdag dan ook mee.

Wel moet ik bekennen dat ik net terug ben van vakantie in Oostenrijk en daar om de dag een of twee glasjes wijn heb genomen. Ik kon het niet weerstaan, maar vind dat ik me nog goed heb gedragen.

Ik denk dat het ook belangrijk is, dat je je goed voelt, je lichaam geeft zelf het een en ander aan. Maar alles met mate.

Dit wou ik toch even kwijt.

Liefs en sterkte aan allen!
 
Sharon,

Ik denk dat een glaasje op zijn tijd geen kwaad kan, maar ik vraag me af wat het nut ervan is. Er is info op internet te vinden waar gesproken wordt over de effecten van alcohol op ongeboren kinderen en er word hier en daar zelf beweert dat een of twee glaasjes al effect hebben.

Je weet het natuurlijk niet, maar ik vind alcohol zelf iets wat wel kan wachten tot na de bevalling en borstvoeding. Je hebt het niet nodig, dus ja.

Iedereen moet het natuurlijk allemaal zelf weten en waarschijnlijk is het allemaal niet zo heel erg, maar om het nou te gaan promoten, nee.

groetjes, Jane 37+2
 
ik vind t nogal egoïstisch eerlijk gezegd dat je niet de moed neemt om t ff te laten staan tot waneer je baby geboren is ik ben ook helemaal gek op wijn en baylies en heb hier genoeg van in huis maar raak t met geen vinger aan ik wacht wel tot ik ben bevallen als t lukt om borst voeding te geven kolf ik genoeg af en dan zal ik wel n wijntje nemen of 2 of 3 of 4
maar t zal wel aan mij liggen mijn vk en gyn hebben alle 2 gezegd dat roken drinken en drugs echt not done zijn ook niet minimaal
maja je moet t zelf weten
 
Ik heb inderdaad ook heel vaak gehoord dat een glaasje op z'n tijd geen kwaad kan. Maar hoe vaak is op z'n tijd? Eens per week? per maand? Uit voorzorg drink ik geen druppel. Ik kan het prima laten staan en zou me er alleen maar schuldig over voelen. Dat is mijn mening, maar gelukkig zitten we niet allemaal hetzelfde in elkaar. Ik wens jullie een fijne zwangerschap!

Groetjes,
Jacqueline
 
Hoi Sharon,

Ik houd ook van een glaasje wijn op zijn tijd en geniet er erg van als ik er één neem... Volgende week ga ik naar Frankrijk wat het natuurlijk erg moeilijk maakt, geen paté, geen wijn, geen kaasjes... Ik beperk het dan ook maar een glaasje voor de gezelligheid sla ik ook niet af hoor!!

Liefs Sas (27 wkn)
 
Hoi Sharon,
Twee glaasjes in de week kan echt wel hoor meid en dat je in Oostenrijk wat meer hebt gedronken dat is geweest, maar ik zou het gewoon niet meer doen.Tijdens mijn zwangerschap had ik niet gerookt en gedronken en ik hield mezelf aan alles en ik kreeg als nog een miskraam.Dit wil niet zeggen dat ik drank en roken goed keur, maar twee glazen in de week moet kunnen.

Fijne zwangerschap en liefs
 
Terug
Bovenaan