Een hele boel bakkerspraatjes op rij!!

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi allemaal,

Verveel me

Dus ben  ik wat rond aant surfen en heb een hele lijst 'bakkerspraatjes' of het werkt?? of zo is?? Daar moeten we zelf achter komen!!

Tonic drinken zou ook weeën opwekkend zijn. (Dit zou komen door een stofje dat ook in het hart van de verse ananas zit wat ook in tonic zit)
als katten op je schoot gaan zitten of bij je liggen zelfs vreemden katten dan ben je zwanger
In de Joegoslavische cultuur zeggen ze als je veel maagzuur krijgt dan wordt je kindje geboren met veel haar.
Toen ik zwanger was van onze dochter was ik er heilig van overtuigt dat het een jongen werd, maar toen mijn oom met zijn schoonmoeder over was vanuit Jakarta zei zijn schoonmoeder direct je krijg een mooie dochter. Je ziet er zelf mooi uit dus goed verzorg je je haar netjes en gebruik je een beetje make-up? Dan wordt het een meisje en doe je dit minder tijdens je zwangerschap wordt het een jongen.
Dus om het kort te zeggen een meisje draag je "mooi" en een jonge "minder". Je raad het nooit we hebben een hele mooie dochter gekregen...
Slaap je gedurende je hele zwangerschap op je linkerzij, dan krijg je een jongen. is het andersom dan wordt het een meisje.
Bij de Marokkanen zegt men:
Als je op je rug vaak krabt dan krijgt het kindje op zijn rug een blauwe plek. Nederlanders zeggen gewoon dat de blauwe plek op de rug voorkomt bij Oosterse kindjes.
Als je tijdens de zwangerschap veel chocola eet krijg je een dik kindje met neiging tot liefdesverdriet.
Een Fins onderzoek heeft uitgewezen dat veel chocolade eten tijdens de zwangerschap en vrolijk kind tot gevolg heeft!
Als je buik jeukt, heeft je kindje veel haar.
Een onweerstaanbare trek in verse aardbeien zou de bevalling aankondigen, het eten van aardbeien zou de bevalling namelijk opwekken... een onbewuste 'klok' voor de bevalling, dat je lichaam het wel weet wanneer het gaat bevallen?
Zo mag je tijdens de zwangerschap niemand pesten of uitlachen om een uiterlijkheid, je kindje zou dit ook krijgen. Zo heeft de man van mijn schoonzusje hun buurjongetje gepest met een moedervlek in zijn gezicht, hun kindje heeft nu ook een moedervlek in haar gezicht.
De moedervlek zou ook kunnen komen doordat ze ergens trek in heeft gehad tijdens de zwangerschap en toen haar gezicht heeft aangeraakt. Mijn eigen dochtertje heeft een moedervlek op haar rug, ook dit zou komen omdat ik ergens trek in heb gehad en dit niet heb gegeten op dat moment. Ik moet toen mijn rug hebben aangeraakt. De man zou op het moment dat de vrouw ergens trek in heeft, dit gelijk moeten gaan halen. Op die manier worden de moedervlekken voorkomen.
Een andere is dat twee zwangere vrouwen niet naast elkaar mogen lopen, een van hen moet dan een knoop in haar onderbroek leggen, anders brengt het ongeluk.
Ook is me verteld dat als je heel koud ijs eet tijdens de zwangerschap, je kindje kans heeft op een waterhoofd.
Laat de vrouw veel winden en boeren zoals de vader, dan word het vast een jongen.
Volgens mijn verloskundige stijgt je bloeddruk iets voor de bevalling, bij mij klopte het.
Leg een euro op de buik van de moeder, probeert het kind in de buik de euro te pakken dan is het een meisje zo niet dan een jongen.
Als je buik snel groeit en zichtbaar wordt dan krijg je een jongen.
Als je veel zoetigheid eet krijg je een meisje.
Donkere mensen bevallen makkelijker als lichte mensen omdat ze leniger zijn.
Krijg je veel puistjes tijdens je zwangerschap dan word het een meisje.
Heb je een streep op je buik die recht loopt, dan word het een jongen. Zit er een kronkel in de streep, dan word het een meisje.
Als een zwangere vrouw tegen het einde van haar zwangerschap last heeft van wat donkere pigment vlekken in haar hals, dan word het een meisje.
Een vet frietje met veel mayonaise of chinees, kan de ween opwekken.
Volgens Marokkaanse mythes is het wanneer je als zwangere vrouw een knap of mooi kindje ziet, dan moet je het kind (zachtjes uiteraard) in zijn oor bijten en dan wordt jou als ook net zo een knap kindje als het kind wat je in zijn oor hebt gebeten.
Om je bevalling/weeen op te wekken zou je verse ananas moeten eten.
Om je bevalling/weeen op te wekken zou je met je blote voeten over het strand moeten lopen...
In Suriname word gezegd dat een zwangere vrouw nooit naar griezelfilms mag kijken want dan krijg je een schrikachtig kind die veel huilt.
Krijg je veel haar op je buik tijdens de zwangerschap dan wordt het een jongen, door invloed van het mannelijk hormoon.
Als de hartslag hoog is (150-160) dan word het een meisje en laag een jongetje!
Als een vrouw er niet uit ziet tijdens de zwangerschap, dan krijgt ze een dochter. De dochter concurreert namelijk met de schoonheid van de moeder. Als ze opbloeit en er prachtig uitziet, dan krijgt ze een zoon.
Wat veelal werkt is een goede vrijpartij om de bevalling op gang te brengen. Uiteraard pas rond de uitgetelde datum. Het vrouwelijk orgasme(samentrekken van de baarmoedermond) zou de weeen opwekken. succes verzekerd!
Toen ik zwanger was van mijn zoontje en ik net wist dat het een jongetje werd kwam ik een oom v.e. vriendin tegen die zei dat hij aan mijn kleine kin haartjes kon zien dat het een jongen werd jongentjes geven je een vettere huid en dan staan ze omhoog dus en is het een meisje dan staan je donshaartjes niet omhoog! Helaas bleek hij wél gelijk te hebben ook al vond ik het een raar verhaal!
Heb je een zwangersschapstreep die boven je navel uitkomt dan wordt het een jongen, loopt de streep tot je navel dan wordt het een meisje.
In Spanje:
als ze vragen aan de vrouw om haar handen te laten zien en ze steekt haar twee handen naar voren met de handpalmen naar boven dan wordt het een meisje en met de handpalmen naar onder wordt het een jongetje.
Ligt het kindje met het ruggetje naar rechts in de baarmoeder dan wordt het een meisje, ligt het met het ruggetje aan de linkerkant van de baarmoeder, dan wordt het een jongen.
Lig je hoogzwanger in je bed naar een volle maan te kijken, dan beginnen spoedig de eerste weeën. Er worden overigens veel kinderen met volle maan geboren.
Als je veel huilt, dan wordt je kindje met rode ogen geboren. Dit gebeurt inderdaad wel. Dit heeft echter niet met huilen te maken, maar met de geboorte. Het komt wel voor dat er adertjes in de oogjes springen, waardoor het kindje wat rode oogjes heeft.
Heeft de toekomstige moeder een ochtendhumeur, dan krijgt ze vast een meisje. Is ze echter heel vrolijk en lacht ze veel, dan wordt het vast een jongen.
In Spanje kunnen ze aan de paella het geslacht van je kindje voorspellen. Roert de zwangere vrouw door de pan en valt de rijst naar rechts, dan krijgt ze een jongen. Valt de rijst naar links in de pan, dan krijgt ze een meisje.
In Suriname zijn ze er heilig van overtuigd dat het kijken naar lelijke dingen het krijgen van een lelijk kindje veroorzaakt.
In Suriname geloven ze ook dat moedervlekken veroorzaakt worden door vreetbuien die de moeder heeft tijdens de zwangerschap. De plek die de moeder tijdens het eten aanraakt zou dan de plaats zijn waar de kleine later een moedervlek krijgt. Raak dus nooit je gezicht aan tijdens het eten.
In Turkije bestaat er een volkslied dat zegt dat als een zwangere vrouw te veel kippen- of geitenvlees eet, het kind gaat lopen als een kip of geit en de hele dag tok tok zal roepen.
In Turkije is het eten van perziken tijdens de zwangerschap streng verboden, omdat dit een harig kind zou veroorzaken. Dit zou komen door het donzige schilletje van de perzik.
Een zwarte kat brengt op vrijdag de dertiende ongeluk. Als je tijdens de zwangerschap een zwarte kat recht in de ogen kijkt, dan wordt je kindje met een grote bos haar geboren.(te betwijfelen valt of dit erg is)
Met volle maan zouden meer babys geboren worden Nieuwe volle maan 17 april 2007!! (morgen dus!!)
Bruine bonen eten
Chinees eten (pittig)
Sex, als je daar nog zin in hebt
Wonderolie
Rijden over hobbelige wegen (zandpadden)

Hele lijst hé!! weet iemand nog wat?
Om de dag door te komen, zal ik zo wel gaan ramen wassen ofzow!!

Liefs,
Marieke Moeder van Mara 20 maanden en zwanger 40+2

Hej Marieke,

Heb je msn?? Ik verveel me ook haha...
lotdegroot@hotmail.com

Liefs Lot
woensdag 37 weken

Jeetje marieke,

jij verveelt je wel heel erg zeg. Wat een eind tekst. Wel leuk om te lezen. Ik heb zowel bij deze zwangerschap als bij de vorige twee voornamelijk op mijn linkerzij geslapen en ben voor de derde keer zwanger van een zoon.

Ik hoop voor je dat je je snel niet meer hoeft te vervelen en kan bezig houden met je gezonde baby.

Groetjes van Marloes

Hoi hoi,

Leuke lijst! Ook leuk om te lezen als je even  pauze  hebt tijdens het  werken
Van een aantal had ik wel aan gehoord. Er zijn zoveel van die praatjes dat er altijd wel eentje 'waar' is omdat het tenslotte toch een jongen of een meisjes wordt ...

Zelf heb ik trouwens ongeveer vanaf dag 1 trek in verse aardbeien en eet ze heeeeeel erg veel. Gelukkig zijn er nu weer lekkere te koop. In de wintermaanden kon ik nergens goeie krijgen, alleen hele vieze uit Egypte!

Groets, Sara (precies 34 wk)

je had echt niets te doen nee.....wat een lijst als je dat allemaal
moet proberen dan krijg je een hele snelle bevalling denk ik!!

Terug
Bovenaan