Een hele dag door kleine ongelukjes (plas) in de onderbroek

Mijn tweeling is sinds hun 3e jaar in 1 week tijd zindelijk geworden. Eigenlijk meteen overdag en 's-nachts.   Alleen mijn zoontje (tweeling is jongetje en meisje) heeft eigenlijk elke dag kleine ongelukjes in zijn onderbroek. Steeds een beetje plas. Dus hij lekt een beetje of iets dergelijks.   Maar wat ik nog het ergste vind is dat het zo verschrikkelijk stinkt.   Ik ruik meteen of zijn onderbroekje weer een beetje nat is.
Ondertussen weet ik ook niet meer wat ik er mee moet.   We hebben al een keer zijn urine laten testen bij de huisarts maar daar kwam niets uit.
Herkent iemand dit verhaal??     Ik wordt namelijk een beetje gek van het wassen van 4 onderbroeken en 3 gewone broeken op 1 dag.
 
hallo,

ik heb er zelf nog geen ervaring mee de ousdste van mij is net twee.

misschien dat je een maandverbandje/inlegkruisje in zijn onderbroek kan doen. dat kan misschien schelen in de was.

groetjes henny
 
hoi hoi,

Mijn dochter is nu een jaar zindelijk ongeveer en nu nog steeds heeft ze dat ook weleens. Volgens mij is ze dan nét te laat om naar de wc te gaan maar kan ze het verder wel ophouden.Ik geef er verder niet teveel aandacht aan en zeg wel dat ze eerder naar de wc moet gaan... Enne blijven wassen hihi tja daar zijn we dan weer moeders voor hihi

Nou succes!

Groetjes, Wendy mv donna 3,5 en mika 1,5
 
hoi,

het lekken in de onderbroek is ook bij mijn dochterje van 2, 5 heel herkenbaar. Hij wacht dan waarschijnlijk te lang met plassen en lekt dan wat plas. ik heb ook een aantal weken veel gewassen.
het duurt trouwesn gemiddeld een paard maanden voordat kinderen helemaal zindelijk zijn en dan nog gaat het op en neer als ze ziek zijn of spanneden dagen hebben.

wat kan helpen is; op bepaalde tijden naar de wc sturen, bijvoorbeeld een uur of anderhalf uur na het drinken, letten opsignalen dat hij moet plassen en dit benoemen naar hem( ben kruizen, hand in de kruis) en even tijdelijk snoepje geven als beloning als onderboek droog is of zo???

succes marteke
 
Hallo,
Mijn dochter,  dec 4 jaar geworden, heeft hier ook last van. Het gaat een tijd goed, maar dat weer periode van 3 natte broeken per dag.  Ene keer alleen net de onderbroek, andere keer ook lange broek nat. Ze zegt dan ook dat ze "net" te laat is. Vaak is ze dan zo lekker aan het spelen, dat ze gewoon vergeet te gaan plassen. Het rare is op school vergeet ze het niet en gaat het nog steeds goed.
Ik heb ook alles geprobeert, boos worden, lief zijn, negeren. Niks helpt. Erg frustrerend. Het heeft ook niet met veranderingen enzo te maken. Hebben we ook op gelet.
Hopelijk gaat het snel over.

Groeten Manon
 
Hoi,

Mijn zoontje van 4 was met 2.5 jaar ook ineens zindelijk.
Heel vaak had hij ook ongelukjes, dit is pas over gegaan toen hij naar school ging. Nu heeft hij het eigenlijk nooit meer.
Het is gewoon dat hij geen zin of tijd heeft om naar de wc te gaan omdat hij in z'n spel opgaat. Eigenlijk is het de normaalste zaak van de wereld.
Mijn tweede is nu bijna 3 en die raakt helemaal in paniek als ik met het potje aan kom,
Dus dat duurt dan weer wat langer.

Greotjes son
 
Hallo
Mijn zoon is nu 3,5 en is ongeveer 9 maanden droog overdag.In het begin ging het heel goed maar de laatste tijd ook vieze onderbroeken.Hij gaar vaak zelf naar de wc maar meestal zeg ik het hem.Soms heeft hij een half uur later alweer een plekje in de onderbroek en inderdaad het stinkt verschrikkelijk.Ik heb ook al vanalles geprobeerd en voel me een beetje wanhopig.Negeren vind ik moeilijk want ik keur het niet goed en in mijn ogen is negeren het goedvinden.
een wanhopige moeder
 
Hoi,

Als de urine van je kind inderdaad zo stinkt kun je 'm misschien wat meer laten drinken.
Bij mijn zoontje heb ik  nooit veel geroken van de urine.

Groetjes Son
 
Terug
Bovenaan