Een hele persoonlijke vraag...

Hoi allemaal

Ik vraag me iets af wat ik een beetje moeilijk vind om te vragen... Heb het dan ook 7 maanden voor me gehouden (hier, thuis weten ze het wel...)

Toen ik in het ziekenhuis nog verplicht bv moest geven, lukte het STef wel om goed te happen. Er kwam alleen geen melk. Gevolg dus dat hij zo een half uur lag te sabbelen voor niks. In dit half uur kwamen er bij mij hele vreemde gevoelens naar boven... Een soort huilerig, doodongelukkig gevoel. Ik kon het ook echt voelen, het was niet alleen psychisch... Nu, de zusters haalden er de lactatie-kundige bij omdat het niet lukken wilde, dus ik besloot het aa  n haar te vragen. Zij vroeg me of ik soms vroeger iets had meegemaakt wat dit gevoel kon veroorzaken, maar dit is niet het geval. Ze snapte er ook niks van en tot aan vandaag heb ik dus geen idee wat dat gevoel veroorzaakte....

Ik heb het ook weleens als we vrijen en mijn man zit er teveel aan. Dan is ineens mijn stemming weg en kan ik wel janken.....

Is er iemand die dit herkent, want het blijft toch steken dat ik niet weet hoe het kan....
Ik kan me dus vreselijk verdrietig voelen als ik lees van zo'n wetsvoorstel en ik eraan denk dat ik het misschien ooit weer MOET proberen...dat wil ik echt niet....

Iemand??
Liefs Annet

hoi annet
ik heb helaas geen pasklaar antwoord voor je.maar zijn het soms opspelende hormonen die opkomen als je borsten gestimuleerd worden?misschien lucht t op om een keer te praten met iemand die kijk heeft op diepere gevoelens.
sterkte.
groetjes kari

hi Annet,

het is echt goed dat je geprobeerd heb je kindje BV te geven. als het niet gaat, gaat het niet en dan doe je het goed door je kind FV te geven. er is niemand die je dwingen kan om het nog een keer te proberen. misschien heb je bij een volgende zwangerschap weer moed om het wel te proberen en misschien wel niet. dat kan alleen jij bepalen. ook een wetsvoorstel kan alleen maar aangeven dat vrouwen meer tijd en ruimte krijgen om hun kind te voeden en niet dat er een boete van het centraal justitieel incassobureau komt omdat een vrouw geen BV geeft.
ik word ook niet blij of opgewonden van friemelen aan mijn tepels en dat heeft ook geen oorzaak in een naar verleden. dat valt gewoon onder het kopje: 'niet fijn' en 'afblijven'. dat kan je met je lieve man zelf bespreken toch, wat wel en niet leuk is?
de BV is bij mij en JCB drie maanden goed gegaan en nu talen we daar allebei niet meer naar. JCB is nu 10 maanden en zeer tevreden met fles en boterhammen etc.
knuffel je kindje en je man nog eens extra op een manier die bij jullie past en die je fijn vindt.
Miep

Ik snapte je opmerking niet over dat wetsvoorstel, maar nu begrijp ik dat het bij een bepaald forum een 1 april grap is? Rare grap, maar je hoeft niet bang te zijn dat je in de toekomst bv verplicht moet gaan geven hoor!

Ik heb 3 maanden bv gegeven en sinds vorige week ben ik volledig over op fles en ik voel me er veel beter bij. Borstvoeding geven vond ik erg zwaar, vond het wel lastig (schuldgevoel!) om over te stappen maar zit nu veel beter in mijn vel.
Groetjes en sterkte!

Hoi. Ja vreemd maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik heb zelf ook dat gevoel gehad,niet elke keer maar wel genoeg om je te begrijpen. Ik heb bv geprobeerd maar Teun is 6 weken te vroeg geboren dus kwam mijn voeding pas na 5 dagen opgang en hij was toen het flesje gewend,ik ben toen gaan kolven en dat ben ik nu aan het afbouwen (op=op)
Dat gevoel wat jij omschreef heb ik ook wel eens gehad tijdens het kolven,een naar verdrietig en ongelukkig gevoel ofzo,kan het ook niet precies omschrijven. Ik concentreerde me dan maar op iets leuks,als ik stopte met kolven was het ook meteen weer weg. Raar hè,beter kan ik het ook niet omschrijven.
Groetjes Mikkie.

Hoi,

Zou het niet hormonaal kunnen zijn? Als je net bevallen bent gieren de hormonen door je lijf. Als je dan borstvoeding geeft komen er nog een partij extra hormonen bij. Als het dan ook nog niet lukt,  kan het een nare ervaring worden. Misschien heb je dit toen pas gekoppeld aan een vervelend gevoel en niet door een eerdere ervaring.  En nu komt dat vervelende gevoel  misschien af en toe nog boven. Ik weet niet hoelang geleden je bent bevallen, maar het duurt een hele tijd voor je hormonaal weer in balans bent.
Er zijn veel vrouwen die een postnatale depressie krijgen, waar ook hormonen een rol in spelen.
Als jij het idee hebt dat dit komt door de borstvoeding pogingen zegt niemand dat je dit nog een keer moet proberen. Dat bepaal je zelf.

Groetjes

Meiden bedankt dat jullie je ervaringen met me willen delen...
Ik zit er eigenlijk toch best een beetje mee dat ik niet weet wat het is....
En Reisa..(toch?) ik had dit gevoel ook al voordat ik zwanger werd af en toe, dus het kunnen nooit de hormonen geweest zijn. Ik had alleen echt nooit gedacht dat ik het ook zou hebben als mijn kind (puuuuur natuur) aan de borst zou drinken....

Ik hoop op nog meer reacties, misschien wordt het dan voor mij iets duidelijker..
Echt bedankt allemaal!
Liefs Annet

Terug
Bovenaan