Een heleboel ......

Hallo allemaal,

Het is even een poosje geleden dat ik op het forum geweest ben, dus schrijf ik maar even een update over alle gebeurtenissen van de laatste tijd.

In de eerste week van september waren we voor controle in het ziekenhuis en gelukkig kregen we te horen dat alles helemaal in orde was met ons kleintje! We hebben zelfs voor het eerst het hartje horen kloppen! Het eerste teken van leven vanuit mijn buik! Hoe mooi is dat!
Diezelfde week op een vrijdag kampte ik al vanaf de ochtend met ontzettende pijn in mijn hoofd. Aangezien ik al 4 pijnstillers genomen had, de max dus, heb ik contact opgenomen met mijn huisarts. Ik ben bekend met een hoge bloeddruk, al voor ik zwanger was, dus voelde het eigenlijk al aankomen...En ja hoor, direct langskomen...Daar aangekomen bleek mijn bloeddruk inderdaad te hoog te zijn. Op mijn verzoek ging men helaas niet in: meerdere metingen achter elkaar doen. Zoals velen heb ik namelijk een zogenaamde "witte jassen bloeddruk" . Ik kreeg een brief mee, en moest mij direct op de afdeling verloskunde melden aangezien de poli's al gesloten waren. dan lig je voor dat je het in de gaten hebt in een bed, met een bloeddrukmeting van een half uur, word je urine gecheckt, je bloed nagekeken, heb je een consult achter de rug bij de gyneacoloog, een echo gehad, en sta je binnen het uur weer buiten met een recept voor bloeddruk medicijnen en een ok keurmerk voor wat betreft ons kindje, mijn bloed & urine... Een hele mond vol, I know. Moet je voorstellen als je het allemaal meemaakt.

Nu is mijn bloeddruk goed! Soms wat aan de lage kant voor wat mijn lichaam al die jaren gewend is, en word ik ongelofelijk moe. Maar dat nemen we maar op de koop toe. Wat het wel lastig maakt is dat mijn werkgever niet echt (echt niet) meegaand is...Zo kreeg ik uit voorzorg na mijn ziekmelding een afspraak bij de arbo-arts, die afgezegd is omdat "het niet nodig was" ... Ik werk momenteel 45(!!) uur per week, eigenlijk zonder enige pauze. Ik eet tussendoor eventjes mijn boterham zonder dat ik van mijn plek weg kan...Ik merk dat dit mij op begint te breken. Rond twee uur, ben ik helemaal versleten. Dus dit maakt het er op mijn werk niet makkelijker op, helaas.

Dan uiteindelijk ook een lichtpuntje:) Ik ben nu 20 weken & 2 dagen in verwachting. Aanstaande dinsdag hebben we een afspraak voor de 20 weken echo & controle. We zijn zo benieuwd!!!! En willen dolgraag weten of het een jongetje of een meisje is wat in mij groeit!! Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

Grtjs
 
Wat een verhaal.. Gelukkig gaat het goed met je kindje en ook ergens met jou.
Over je werk.. Ik zou extreem op mijn strepen gaan staan, dit kan zo niet..zeker met die bloeddruk lijkt het me niet onverstandig om wat meer rust te nemen.

Sterkte
 
Haai Femke,
Tja, hoe vertel je zo'n verhaal in zo min mogelijk woorden...hahahah! Niet dus;)

Ik heb voor onze controle afspraak aanstaande dinsdag in het ziekenhuis een lijstje klaarliggen met puntjes die ik wil bespreken. En dat zijn onder andere mijn werktijden: 07.30 - 16.45, de uren die ik totaal in een week maak: 45 en de reactie van mijn lichaam hierop. Het lijkt wel of ze op mijn werk bang zijn om het feit dat het er dik in zit dat ik minder moet gaan werken....Dat voelen ik & mijn lijf op onze sokken aan. En voor wat betreft mijn mond optrekken, komt dit ook goed. Ik heb eigenlijk al te lang met me laten sollen. Maar wil ffies afwachten tot dinsdag.

Grtjs
 
Wat fijn dat het goed gaat met de kleine en alvast toch veel plezier bij de echo dinsdag (Al is het natuurlijk een 'medische echo' ik vind het altijd een plezier om mijn kindje te horen of te zien).

Wat je baas betreft wat vreselijk naar als iemand geen rekening met je kan houden, ondanks dat het echt zou moeten. Het lijkt bijna of hij je liever in de ziektewet ziet! Heel veel succes daarmee na de controle en echo dinsdag. Lekker laten weten waar het op staat, het is jouw goed recht! ;-)

Liefs
 
Je moet het maar zo zien..beter nu een gevecht over minder werken en nu je mond goed open doen..dan als je kindje er in en je eens zorgverlof nodig hebt of minder goed hersteld oid.. Korter werken of meer pauzes.. Sowieso is een pauze noodzakelijk..zeker nu
Succes dinsdag..

Ik bedoelde trouwens met wt een verhaal niet de lengte...

 
Dat van die hoge bloeddruk ken ik, heb t zelf ook en daarom was mijn eerste ook ruim 6 weken te vroeg. Nu heb ik medicijnen en gaat t prima. Heb een hele mooie bloeddruk elke keer dus ga nu voor de volle 40 weken.

Hoop voor je dat je werkgever wat meer rekening met je gaat houden en anders moet je t zeker zelf gaan doen want dit hou je niet vol.

Veel plezier met je 20weken echo!!

xx
 
Terug
Bovenaan