Een jaar en eet nog helemaal geen stukjes!

Heeft iemand hetzelfde (of meegemaakt). Mijn dochter wordt bijna een jaar en eet nog helemaal geen stukjes. Als ik het probeer gaat ze flink kokken en soms gooit ze alles eruit.
Alles moet nog flink gepureerd worden (geef alles vers). Brood krijg ik er niet in en zelfs als ik het avondeten goed prak gaat ze kokken en gooit ze alles eruit. Alleen gepureerd eet ze het op.
Lange vingers, koekjes oid vind ze super om mee te spelen maar er komt niks binnen.
Ik maak me nu nog geen zorgen maar vind het vooral lastig! Iemand ervaring mee of tips? Ik blijf alles wel aanbieden maar tot nu toe met weinig resultaat!
 
hoi

ik lees nu je vraag (weet niet hoe het nu gaat) maar als het nog niet goed gaat kun je dit misschien proberen.
voor dat je haar eten geeft een zacht stukje fruit (peer of bannaan) geven en haar zelf laten ontdekken wat ze ermee kan. onder tussen haar voeding klaar maken.
als ze ermee bezig is om het in haar mond te stoppen even wachten met het geven van haar prakje.
sommige kinderen kokken omdat ze weten dat ze dan weer iets anders krijgen. het klinkt misschien hart maar bedoel het goed. als je probeert om haar grovere stukjes te geven en ze kokt weer even wachten tot ze rustig is en dan weer een hapje proberen. kinderen eten wel als ze honger hebben.
je kunt misscien ook beginnen met eerst een deel gewoon goed gepureerd te geven even laten rusten en dan wat grovver geven, zo heeft ze toch als wat voeding binnen.
ik hoop dat je er misschien nog iets aan hebt.

groetjes inge
 
Helaas de tips hebben niet geholpen, ze eet ontzettend goed maar zolang het geheel glad gepureerd is... Ze blijft heel erg kokken tot overgeven aan toe. Laat het nog maar even zo en we proberen het over een tijdje weer!
 
Ik herken je probleem, wij zitten in hetzelfde schuitje, onze dochter van 12 maanden eet ook geen stukjes.
Wel eet ze brood en koekjes maar verder niets met stukjes.
Ik zou het wel op het bureau aankaarten, dit omdat het kan zijn dat ze hulp nodig heeft met haar mondmotoriek. Dan heeft ze waarschijnlijk logopedie nodig om dit te leren.
Verder zijn tips ook hier welkom....
 
Terug
Bovenaan