Een jaar na de miskraam er toch weer echt voor gaan :-)

Vorig jaar, 24 oktober 2013, kreeg ik een miskraam. Best een schok voor ons omdat we vier gezonde kinderen hebben en dit nooit eerder hadden mee gemaakt. We hadden er eigenlijk nooit rekening mee gehouden, al weet je altijd in je achterhoofd dat het kan gebeuren.... Hoe dan ook, in eerste instantie zagen we het als soort teken dat we dan misschien wel compleet waren met onze vier gezonde kinderen. Toch hebben we af en toe een maand gehad waarin we toch even dachten: we gaan er weer voor! Maar telkens ook met twijfels en de vraag of het nog wel verstandig was. Maar sinds deze maand gaan we er toch weer helemaal voor. We hebben ons het afgelopen jaar hier zo onrustig in gevoeld en we kwamen tot de conclusie dat we gewoon nog niet compleet zijn.
Ik ben heel nieuwsgierig of het misschien al wel zo ver is, heb wel wat zwangerschapsverschijnselen, maar dat kan ook komen door de aanstaande menstruatie.... Wat bijzonder dat dat toch elke keer weer helemaal nieuw voelt en weer net zo spannend is als de eerste keer dat ik zwanger was!
Ik kom graag in contact met andere aanstaande mama's na een miskraam!

Herken je verhaal wel een beetje. Ik heb in September 2013 een miskraam gehad en dat hakte er best in, vooral lichamelijk! (nooit geweten dat dat zo zwaar kon zijn)....
In Mei zijn wij er weer voor gegaan en de eerste maand was het raak! Dit terwijl we nog wel voor onze eerste bij een vruchtbaarheids kliniek hebben gelopen...
Ik ben nu 27 weken zwanger van ons derde kindje.

Spannend allemaal voor jullie ook! Wanneer is je NOD?

Hoi Sparkle, voor jullie is het einde dus alweer een beetje in zicht, al ruim over de helft! En wat bijzonder dat het in 1 keer raak was deze keer. Wij hebben in het afgelopen jaar 2 keer gedacht: we gaan er weer voor waardoor we nu eigenlijk in de derde maand zitten. Maar dus met tussenpozen. Mijn NOD is rond de 21e, heb niet helemaal een regelmatige cyclus. Ben erg nieuwsgierig... Maar ben wel blij dat we allebei echt teleurgesteld zouden zijn als het nog niet zo ver is, want dat betekent dat we het echt nog heel graag willen en dan gaan we er gewoon weer voor gaan komende maand ;-) Nog even geduld hebben dus!
Hoe verloopt jou zwangerschap? Kan je er een beetje van genieten? En wat vinden jullie kids er van, mama met een dikke buik? Blijft toch iedere keer weer bijzonder, zo'n wondertje bij je te dragen!

Hoi Anna,
Bij mij heeft het ruim een jaar geduurd voordat ik weer zwanger raakte. November 2012 gestopt met de pil, eind dec zwanger en half febr 2013 miskraam. Daarna ben ik emotioneel erg bergafwaarts gegaan en uiteindelijk in een depressie geraakt (was door meerdere omstandigheden naast de miskraam). Maart 2014 heb ik uitgesproken dat het even niet meer hoefde bezig zijn met een kindje en eind april bleek ik al een maand zwanger. Inmiddels dus al 33,5 week van ons eerste wondertje.

Een miskraam maakt veel los. Ik heb de eerste weken toe geleeft naar het moment dat ik over het aantal weken van de vorige keer heen was. Al wist ik gevoelsmatig direct dat het deze keer goed zat. Wat ik merkte is dat ik echt de weken erbij telde en blij was met nog een week erbij tot de 20weken voorbij waren. Nu ben ik aan het aftellen totdat ze komt

Hoi Myfteria,

Wat mooi dat je nu al af kan tellen naar het einde! Ik hoop dat je er vooral heel erg van kan genieten! Ik denk dat het bij een eerste ook heftiger is als in onze situatie. Wij weten in principe dat het 4 van de 5 keer goed is gegaan en dat geeft een goede hoop dat het in de toekomst ook nog een keertje weer goed mag gaan!
Maar dat zullen we vanzelf nog wel gaan merken, hoop ik ;-)
Ik wens jou nog een hele fijne zwangerschap toe en een goede bevalling!

Dankje Anna. Miskraam blijft uiteindelijk een miskraam. Of het nou vroeg of laat in de zwangerschap gebeurd. Of het nu bij de eerste of vijfde is. Jammer genoeg wordt er zo weinig over gepraat en jij zult snel horen dat je er toch al 4 hebt. Blijf er vooral over praten is mijn tip en in de tussentijd kun je inderdaad van je kinderen genieten. Ik hoop voor jullie ook goed nieuws op den duur. Wie weet zie ik dat binnenkort wel voorbij komen ;)

Hey Myfteria,
eigenlijk hebben we dat nooit te horen gekregen, dat we er toch al 4 hebben. Iedereen vond het heel erg voor ons. Ik kan nu zeggen dat ik het echt een plekje heb gegeven en dat het 'goed' is zo! Natuurlijk hadden we het kindje graag in onze armen gehad, maar blijkbaar was dit kindje niet levensvatbaar....
Ons vijfde kindje zal altijd in ons hart blijven en wie weet hoor je inderdaad binnenkort dat we weer een kindje verwachten.....

En ja hoor! Ik kan het melden!!!! We zijn weer in verwachting! Ben nu bijna 5 weken, dus nog heel pril, maar we zijn zooooo blij :)
Myfteria, jij bent inmiddels alweer een maand verder! Komt nu dichtbij hè!
En Sparkle, inmiddels ook al over de 30 weken heen!
Hoop dat alles goed met jullie gaat en wens jullie nog een goede zwangerschap verder en straks heel veel kracht voor de bevalling :)

Terug
Bovenaan