Een jaar verder.. tips?

<p>Hoi!</p><p>Na 1,5 week gevoelige borsten (heel anders, langer en veel heftiger dan normaal) toch ongesteld geworden gister. Wat een enorme teleurstelling! Dat betekent dat we nu dik 12 pogingen gehad hebben zonder succes. </p><p>Ook heeft mijn vriend al een kind uit een vorige relatie. Hartstikke lief kind, maar wat doet het pijn om haar steeds te zien rondlopen bij ons.. Ik wil dit zo graag met mijn vriend en ik ben teleurgesteld in mijzelf omdat het mij niet lukt zwanger te worden.. </p><p>Ik denk er steeds meer aan om een afspraak bij de huisarts te maken, maar mijn vriend wilt het graag gewoon blijven proberen. </p><p>Zijn er mensen hier die nog natuurlijk zwanger zijn geworden na een lange tijd? En willen mensen misschien hun verhalen met mij delen?</p><p>Of hebben mensen nog tips voor mij of andere vrouwen die hetzelfde probleem hebben? </p><p>X </p><p> </p>
 
Hoi Vino,
hier eigenlijk het omgekeerde. Mijn vriend zegt: ga naar de huisarts voor een doorverwijzing en wie weet kunnen ze helpen. Ik ben meer van de struisvogelpolitiek. Vind het vervelend ofzo om toe te moeten geven dat het niet lukt en hulp te moeten krijgen? Nog geen jaar bezig hier dus ik hou hoop. Alleen mijn cyclus is raar, als in, elke maand maar een 7-9 dagen tussen mijn eisprong en menstruatie. Kan natuurlijk prima zijn dat het daar aanligt...?
de ‘pijn’ snap ik zeker wel. Mijn schoonzus is een maand voor ons begonnen en 4 weken geleden bevallen. Steekt behoorlijk, al kan niemand er wat aan doen natuurlijk. Ook al die zwangeren in de omgeving, al denk ik dat daar nu meer de nadruk op ligt wanneer je er zo mee bezig bent.
doe vooral wat jij denkt dat goed is. Zoals mijn vriend zegt: het laten checken kan nooit kwaad. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
suvces! X
 
Ik snap heel goed dat als je elke maand weer die teleurstelling krijgt dat je het helemaal zat bent en verdrietig van wordt. Maar geef niet op!
Bij ons heeft het 14 maanden geduurd voor ik voor het eerst zwanger werd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook na een jaar eigenlijk stappen wou gaan ondernemen maar heb toen toch nog even gewacht. Helaas is die zwangerschap na 9 weken uitgelopen op een miskraam en ik was er helemaal kapot van! Ik dacht dat het nu weer zeker een jaar ging duren voor ik misschien weer eens zwanger zou worden..
Echter ging het dit keer een stuk sneller en was ik 2 maanden na de miskraam weer zwanger! Nu ben ik 27 weken ik verwachting van ons eerste kindje en kan niet wachten tot ie er is!
 
ik hoop dat het voor jullie ook snel gaat lukken en ik duim voor jullie! 
 
Ik zou gewoon naar de huisarts gaan hoor! Wie weet is het iets simpels, dat je cyclus net anders loopt dan je denkt bv. Spontaan zwanger worden kan ook nog als je wel naar de huisarts gaat toch. Zou gewoon stappen ondernemen. 
 
Wat naar dat je er zoveel verdriet van hebt. 
Hier ook exact een jaar bezig geweest, en om me heen leek het of het bij iedereen de eerste ronde raak was. Het voelde alsof mijn lichaam faalde ofzo. Maar besef je dat dat dus echt niet zo is. Een jaar is echt niet raar! Het gros van de stellen is echt wel een tijdje bezig.
wij zijn na 8 maanden al naar de huisarts gegaan. Het is echt niet zo dat je gelijk in een ivf traject komt of hormonen moet gaan slikken. Je krijgt een doorverwijzing naar een fertiliteitsarts en daar worden eerst wat gesprekken gevoerd, screening mbt medische achtergrond familie etc en later komt het zaadonderzoek en bij jou een inwendig onderzoek (voel je niks van , is niet naar)
lang verhaal kort: na de tip om al vanaf de 9e dag na eerste menstruatiedag om de dag te vrijen (niet elke dag) was het diezelfde maand ineens raak en gelukkig een goede zwangerschap met gezond kindje.
ook heb ik die maand dat ik eindelijk zwanger raakte een voetreflexmassage laten doen, op de 2e dag van mijn menstruatie. Het is vaag, maar het kan de vruchtbaarheid / werking van jouw baarmoeder en eileiders stimuleren. Ik dacht: baat het niet schaadt het niet. Het is op z’n minst een lekkere voetmassage en het wordt nog vergoed ook haha. Maar na 1 behandeling was het dus ineens wel gelukt met zwanger worden... geen idee maar ik vond dat op z’n minst grappig. Google maar eens wat voetreflex massage is en hoe het je kan helpen
 
Heel erg bedankt voor de reacties! Dat doet me goed en geeft vooral hoop! 
Mijn eerste bezoek aan de huisarts heb ik vandaag gehad, samen met mijn vriend. 
Ik heb een doorverwijzing gekregen naar de fertiliteitskliniek. We zijn nu aan het bedenken of we daar nu al een afspraak willen gaan maken. Ik wil wel, maar mijn vriend nog niet. Hij is bang dat er teveel negatieve druk op wordt gelegd op die manier. Hij denkt ook dat we de 12 pogingen niet goed benut hebben omdat ik 2x een botbreuk heb gehad in een halfjaar tijd. Dit geeft een lichaam natuurlijk ook interne stress en hij denkt dat een persoon alleen in goede conditie zwanger kan raken. 
@Tje ik denk dat ik ook maar eens ga kijken voor een voetzoolreflexmassage, inderdaad onder het motto: baad het niet dan schaadt het niet! 
Ik hoor ook veel goede verhalen over acupunctuur, ik geloof er zelf niet zo in.. maar ik sta op dit punt open om alles te proberen! 
 
Wat goed dat jullie al naar de huisarts geweest zijn. Als jullie naar de fertiliteitsarts gaan is er verder nog geen druk hoor. Ze zullen jullie uitgebreid checken en het zaad van je vriend ook checken en vanuit daar kan een vervolg worden gemaakt. En als jullie verder er nog niet aan toe zijn om een traject oid in te gaan dan kun je dat gewoon aangeven. Maar dan weet je straks wel of alles gewoon goed is. Je kunt alles gewoon op je eigen tempo doen. Dus ik zou zeker een afspraak maken. 
 
Ik snap je zorgen heel goed. Ik heb ze ook. Wij zijn sinds januari bezig en ik heb soms echt een lange cyclus. De laatste maanden 38 dagen. Ik begreep van een gynaecoloog dat een cyclus boven de 35 dagen te lang is.
Dus ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts vorige maand. Aangezien ik 32 ben, we al 9 maanden bezig zijn.. en ik toch wat zorgen had. Kreeg meteen een doorverwijzing voor gynaecologie. Gister met mijn vriend naar het ziekenhuis geweest. Heel fijn en geruststellend gesprek. 80% wordt zwanger binnen één jaar. Dit betekent dat 1 op de 5 dat niet wordt. Maar later meestal wel.
Ik heb een inwendig onderzoek gehad. Met een echo-apparaatje gaan ze in je vagina. Voel je niks van. Ze zien dan je baarmoeder en eierstokken en eventuele eiblaasjes. Alles was prima bij mij. Ook zien ze eventuele polippen of vleesbomen. Had ik niet. Ze hebben direct ook bloed afgenomen bij mij. Ze checken hiermee mijn hormoonhuishouding, of ik wel genoeg oestrogeen aanmaak voor de innesteling. Mijn vriedn kan een afspraak maken op sperma in te leveren. Verder moet ik wachten op mijn 1ste menstruatiedag (als die komt :p ik had een duidelijke eisprong gehad en we zijn net terug van vakantie.. dus hopelijk is het een keer raak :) !!) en dan krijg ik een HSG! Ze gaan dan met vloeistof mn eileiders doorspoelen om te kijken of ze verstopt zijn. Na al deze uitslagen en onderzoeken weer een gesprek met de gynaecoloog. En dan een plan van aanpak als er iets mis is. Sowieso vind hij mijn cyclus te lang en kan ik iets voorgeschreven krijgen om de eisprong op te wekken (clomid). Maar dat zien we dan wel weer :)
 
Terug
Bovenaan