Een knip

<p>Beste ,</p><p> </p><p>3 weken geleden ben ik bevallen van onze dochter. Ze hebben een knip moeten maken en nu heb ik nog steeds last van bloed als ik me afveeg na de toiletgang. Ook heb ik ontzettende jeuk dat ik er gewoon gek van wordt. Soms is het zo erg dat ik er sochtens achter kom dat ik eraan heb gekrabt in mijn slaap. Zijn er meerdere die hier last van hebben / gehad. Zijn er eventueel middeltjes? </p>

Is het bloed van de knip of van het nabloeden van de bevalling? Dat kan namelijk tot 6 weken duren. Er vanuit gaande dat knip gehecht is zou die niet moeten bloeden. Jeuk kan komen van het genezen. Anders even verloskundige of huisarts bellen om het te laten controleren of het goed dicht is.

De knip zelf bloed niet dat is gewoon je vloeien nog dit kan 6 weken duren. Als het meer dan twee dagen gestopt is en dan weer start kan je dit zien als je eerste ms.
Het jeuk komt wcht van het helen dat is heel normaal. Kijk het is in de spiegel of maak een foto. Doet het zeer? Is het rood komt er viezigheid uit? Zijn alle hechtingen wel opgelost? Zo kan ke zelf al bepalen hoe en wat en overigens mag je hier altijd de verloskundige nog voor bellen dus twijfel je gewoon bellen.
Ik ben zelf kraamverzorgende en adviseer dit ook altijd me clienten

Heel normaal hoor, het jeuken en het vloeien. Dat laatste komt niet door de knip maar hebben alle bevallen vrouwen, tot zo’n 6 weken. Elke dag een paar keer wassen met lauwwarm water hielp hier heel goed tegen de jeuk.. Succes! 

Terug
Bovenaan