een kolf vraagje

Hallo iedereen!

Vraagje: mag je afgekolfde melk van verschillende dagen bijelkaar doen? Mijn dochtertje is nu 12 dagen oud en ik kolf af, maar red het niet altijd om een grote hoeveelhied per dag aftekolven en zit dus soms met paar flessen met een kleine hoeveelheid.

Nog een vraagje: gaat de voeding iedere dag nog met 10 cc omhoog? ze is nu dus 12 dagen oud en drinkt 120 cc, maar dat zou dan morgen 130 cc worden. Of niet?

Nou hoop dat iemand antwoord heeft!

Groetjes Pinky mv Nina Travis
 
Hoi pinky,

Gekolfde melk mag je bij elkaar doen als het op de zelfde temperatuur is. Dus kolven in de koelkast en aan het einde van de dag alles bijelkaar in 1 fles of invriezen.

groetjes joyce mama van Mara
 
gekolfde melk mag alleen niet langer dan een dag of 3 in de koelkast bewaard worden. Dus vanaf de oudste melk moet je dan 3 dagen tellen en dan in de koelkast, ook als er verse melk bij is gekomen.
 
Ik weet niet beter dan 5 dagen en ben je van plan om het binnen die 5 dagen te gebruiken is het beter om het achter in de koelkast te bewaren dan in te vriezen.

Zet het nooit in de deur, groentela of voor in de koelkast ivm temperatuur schommeling.

groetjes
 
Terug
Bovenaan