een latertje????

Hoi allemaal,
ik zie overal dat kindjes zich met gemiddeld 9 maanden op kunnen trekken. Mijn eerste kindje deed dat ook inderdaad. Maar mijn dochtertje is nu 11 maanden, maar optrekken ho maar. Ze 'kruipt' (tijgert en schuift op haar billen) en gaat zelf zitten, maar optrekken lukt haar gewoon niet, het lijkt of haar benen niet mee willen, want ze komt niet hoger als een verhoogde kleermakerszit. Als ik haar aan de tafel zet, vindt ze het prachtig en blijft ze ook wel een momentje zelf staan. Is ze nou laat of moet ik mij zorgen gaan maken. Alvast bedankt voor de reacties.
 
Zou me nog geen zorgen maken hoor. Ieder kind ontwikkelt zich toch op zijn eigen tempo en op geheel eigen wijze.
Zal misschien weer wat vlotter zijn op andere punten. Lekker laten gaan hoor.
 
Gewoon een latertje.
Hier stond ons meisje pas met een maand of 13 en nu is ze 17 maanden (2april) en doet voorzichtig wat pasjes los.
Dus het komt vanzelf hoor.

groetjes
 
Hallo,

Sorry voor mijn late reaktie. Mijn zoontje is bijna 10 maanden en trekt zich ook nog niet op hoor. Iedereen in mijn buurt zegt doet hij dit al en doet hij dat al, maar hij is ook een `latertje`. Hij rolt van zijn buik naar zijn rug en weer terug en kan uren op zijn kont zitten. Hij kan nog niet uit zichzelf gaan zitten en hij kruipt of tijgert absoluut niet. Hij brabbelt wel aardig roept aap ipv papa als hij zijn vader ziet en noemt zijn grote neef Ba ipv Bas. Op het CB zijn ze tevreden over hem. Het zoontje van mijn vriendin is een week jonger en is juist heel erg vlot, hij liep met 8,5 maand al voorzichtig om de tafel. Maak je vooral geen zorgen hoor, kijk of je kindje lekker in zijn vel zit, dat is toch het belangrijkste!

Groetjes, Moontje
 
Terug
Bovenaan