Een lekkere dikkerd!?

Ons meisje is nu 6,5 maand oud en krijgt groente en fruit. Loïs lust graag wat (vanaf het begin een flinker eter!) en is al bijna 10 kilo en 70 cm lang, ik wil haar niet meer geven dan is toegestaan, omdat ze al best een dikkertje is.

Ze krijgt nu 3 flessen 180 + 6 schepjes en 200 gram groente en 200 gram fruit. Na de groente mag ze eventueel nog een half flesje maar daar heeft ze meestal geen zin in. Als ze dorst heeft mag ze diksap en daar drinkt ze met warm weer zo 200 cc per dag van op.
Ik vind het zoveel voor zo'n kleintje..... mijn zus heeft ook een kindje die even oud is en krijgt evenveel, maar groeit minder hard.

Hoeveel eten/aten jullie kleintjes op deze leeftijd? En hoe 'dik' zijn jullie baby's? Is het normaal voor baby's om stevig te zijn? En hoe ontstaat dit?
Als mensen haar zien zeggen ze altijd: "Zo.... een flinkerd hoor!" Niet altijd even leuk om te horen..... hoe ervaren jullie dat?
 
hallo

Als ik jou was zou ik mij er niet zo druk om maken,
maar dat is mijn mening.

ik ben moeder van 2 kindjes een dochter van 6jaar en een zoontje van net 1.
mijn dochter at altijd heel erg slecht en was aan de magere kant,
mijn zoontje is het tegenovergestelde en geloof mij dat is heel wat fijner dat hij gewoon zijn bordje leeg eet en de flessen.

Ik vind dat er de laatste tijd veel te veel gezeik is over gewicht,
okay je hoeft ze ook niet vet te mesten maar wacht maar tot je kleine meisje gaat lopen dan is het er zo weer af.
geniet lekker van je kleine meid
groetjes mas
 
Tja, mijn dochter is nu 17 maanden, zo'n 80 cm en 9,5 kilo. Dus ja, ik snap wel waarom mensen dat zeggen. En toen ze 6,5 maand was at ze evenveel.
 
Mensen zeggen snel dat ze kindje mollig/dik vinden, soms komt dat heel negatief over... alsof het erg is... terwijl ze echt niet meer krijgt dan ze mag.... daarom vind ik het vervelend....
 
Bloempje27 ... Net als wat Mas zegt ... maak je er niet te druk over. De reacties van mensen kunnen je vaak aan het prakiseren zetten en anders zijn er altijd wel weer andere moeders die iets te zeggen hebben, hoe goed bedoeld misschien ook!

Mijn dochtertje is 11 maanden en kan ook flink eten dat ik weleens denk?! waar laat ze het maar ze heeft het blijkbaar nodig. Ze kruipt nog niet en ach ze speelt lekker en babbelt. Ze geven vanzelf wel aan wat ze nodig hebben of niet.

Mijn dochtertje is 75 cm en weegt 12 kilo.
 
Wat mensen zeggen moet je jezelf niks van aantrekken hoor. Mijn dochtertje volgt precies de gemiddelde curve. Alsof ze het gemiddelde maakt! En ook ik krijg opmerkingen dat ze zo lekker stevig/mollig is!!??
Als je gewoon zorgt dat ze gezonde dingetjes krijgt, kun je haast niet teveel geven. Natuurlijk niet teveel opvolgmelk ivm de eiwitten, maar fruit en groente mag gewoon hoor!!!
 
Hai,

Mijn zoontje is juist geen goede eter en dat is dus ook niet fijn!

Hij groeit wel goed, hij was op 23 juni 68 cm en bijna 8 kilio (moet morgen weer naar het CB dus weet dan hoeveel hij gegroeid is). Luca is bijna 8 maanden.

Hij heeft een tijd lang zijn aardappel/groente/vlees niet willen eten, echt maar 3 hapjes en nu gaat dat wel weer goed maar wil hij zijn laatste fles niet leeg drinken. Hij drinkt de laatste 3 dagen maar zo'n 100cc terwijl ik hem eerder 210 gaf. Het is ook altijd wat.

Ik zou het heel fijn vinden als hij alles op zou eten zodat we geen strijd hoeven te leveren. Echt strijd leveren doen we niet maar het wel frustrerend als je allerlei trucjes uit moet halen om hem maar te laten eten of drinken. Luca drinkt maar tussen de 50 en 100cc diksap op een dag naast zijn gewone 3 flessen van 180 cc en zijn fruit en warme eten. Aan tussendoortjes doen we (nog) niet omdat we dan weten dat hij minder goed warm eet. Hij eet wel een hele boterham op een dag en hij krijgt 3 eetlepels bambix door zijn eerste fles.

Wees blij dat ze zo'n goeie eter is want andersom is ook niet leuk. Dus trek je niet teveel aan wat anderen zeggen.

Veel liefs
Nataly
 
Hoi hoi,

Ik zou ook zeggen maak je er niet te druk om.
Onze meid is nu 18 maanden en erg groot voor haar leeftijd.
Ze zit vanaf haar geboorte met haar gewicht en lengte boven de gemiddelde curve, maar ik gelukkig wel in proporties.
Ze eet en drinkt goed. Sta er soms ook versteld van waar ze het allemaal laat.
Wij eten verder op gezette tijden. "s morgens een boterham, tussendoor wat fruit, 's middag 1.5 boterham en dan rond 4 uur nog een tussendoortje. Tussen half 6 en 6 uur eten we warm en dan eet ze een bord vol op hoor en dan nog een toetje na.
Ik vind niet dat onze meid te dik is. Ze is eigenlijk best smal is mijn mening. Broeken in haar maat passen niet eens want die zijn altijd te wijd.
En ja ze beweegt de hele dag, zit geen moment stil. Dus het is logisch dat ze moet eten.

Als jullie meisje dadelijk gaat kruipen en lopen blijft dat gewicht wel wat stabieler hoor. Maar je niet te druk maar geniet ervan!!

Groetjes Anninas
 
Terug
Bovenaan