een menstruatie afwachten of niet?

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen

Ik was op het forum op zoek naar informatie over het moment waarop mijn vriend en ik weer mogen proberen zwanger te worden. Ik lees namelijk op een heleboel sites dat je één menstruatie moet afwachten, maar op amdere site kom ik weer verhalen van vrouwen tegen die door hun gyneacoloog geadviseerd zijn om zo snel mogelijk weer zwanger te raken.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit nu zit en waarom je één menstruatie moet afwachten

Yvonne

Hoi Hoi,

Ik heb gehoord dat het afwachten van 1 menstruatie meer is omdat je dan weet hoe je cyclus ongeveer is en dat als je dan meteen zwanger zou zijn je in ieder geval zeker weet wanneer je laatste menstruatie was....

Ik denk persoonlijk niet dat je perse zou moeten w88, ik zou zo zeggen ga ervoor als het weer kan!

Groetekus

Daan

Hoi,

Ik heb geen cyclus afgewacht. Toen ik mij na de  mk weer beter voelde, zijn mijn man en ik het weer gaan proberen.

Na iets meer dag 5 weken werd ik ongi. Nu had ik wel weer een normale cyclus. Ik ben nu overtijd en heb een heel vage test. Overmorgen doe ik er weer een.

Een periode afwachten is makkelijker om de gestelde termijn te behalen. Maar mij is ooit verteld dat je dat ook goed met een echo kan doen.

Mijn advies: Laat je gevoel lijden, als jij en je man er aan toe zijn om het weer te proberen is er niemand die jullie moet tegen houden.

Groetjes, Monique

Niet nodig wel prettig.
Het hoeft niet, maar ik heb 3 mk's achter elkaar gehad en dan weet je echt niet meer waar je aan toe bent met je lichaam. Een cyclus rust geeft weer eveen rust in hoofd en buik.

Terug
Bovenaan