een miskraam 2 keer doormaken

Hoi Iedereen,

Ik ben Fleur en heb al een keer eerder hier op het forum wat geschreven, maar dat was voor mijn miskraam en toen er endometriose bij me werd geconstateerd. Ik wil jullie graag toch mijn verhaal vertellen, omdat ik hoop dat wat ik heb meegemaakt jullie bespaard blijft..
In mei werd ik zwanger maar al snel bleek dat het niet goed zat.. Op 22 juli ben ik gecuretteerd. Ik had daar ook vrede mee. Als de natuur zegt dat het kindje niet goed is en het beter is om niet verder te groeien, dan vind ik dat ook een mooi iets.
Na mijn miskraam bleef mijn menstruatie uit. Wel had ik een maand langs donker bruine afscheiding. Ik had in totaal 2 dagen gebloed, maar het waren niet 2 dagen achter elkaar, een keer begin van de week en een keer eind van de week :S. Ik zat ook niet echt lekker in mijn vel. De gynaecoloog had gezegd dat alles de eerste menstruatie anders kon zijn. Heb je normaal veel bloed dan nu weinig, ben je normaal 4 dagen dan nu zes bijv.

Na mijn vakantie wilde ik door dat alles ook echt even niet aan kinderen denken, daarom ben ik na een maand weer begonnen met de nuvaring. Na 3 weken zou ik moeten menstrueren, maar dat gebeurde niet.
Pas 2 weken nadat ik de nuvaring had verwijderd begon ik eindelijk te menstrueren en alles leek ook heel normaal. Echter na 3 dagen begon ik hevige pijn te krijgen. Zo erg dat ik echt veel pijnstillers nodig had en echt soms op de grond lag te kronkelen van te pijn. Maar ik dacht, dit is de eerste menstruatie, het zal wel met alles (ook endometriose) te maken hebben. Na een week werd in plaats van het bloeden minder, het bloeden meer. Mijn tampon werd er soms letterlijk uitgeduwd! Maar ook daarvan dacht ik, het zal daar wel mee te maken hebben. Toen de menstuatie ook nog eens 1,5 weken begon te duren was ik al geneigd de gynaecoloog te bellen, maar dat was al niet meer nodig.
Op mijn werk, bezig met de dagelijkse dingen, merkte ik weer dat mijn tampon er uit werd geduwd, ik ging naar de wc en er kwam bij het verwijderen van mijn tampon een hele plas bloed mee.. en dat stopte niet meer.... Ik wist even niet wat ik moest doen. Heb toen maar snel ervoor gezorgd dat alles was afgedekt en ben naar een collega gelopen en met haar gelijk weer terug naar de wc. Terwijl ik terug ging zitten kwam er weer een plas bloed naar buiten en daarbij ook grote stolsels. 10 minuten later lag ik in de ambulance naar het ziekenhuis.
Ik ben die middag denk ik wel 2 liter bloed verloren en kreeg een soort van morfine tegen de pijn. Er werden echo's gemaakt en bloed afgenomen. Ik was (nogsteeds) zwanger... Blijkbaar was ik niet goed gecuretteerd en was er nog een stukje moederkoek blijven zitten, deze veroorzaakte een hevige bloeding. (Dat het een nieuw vruchtje was werd niet uitgesloten maar leek onwaarschijnlijk) De eerste week toen ik weer thuis was heb ik veel gehuild. Ik had nognooit zoveel bloed gezien en alles maakte me opeens ook heel onzeker. Hopelijk wordt dit niet de trend! Ik wil namelijk heel graag kinderen!

Ik ben nu een maand verder en heb vorige week een normale menstruatie gehad! Wat was ik daar blij mee!! Hopelijk blijft alles ook gewoon goed gaan. Ik ga in ieder geval niet meer terug aan de nuvaring. Als er nu een kindje wil komen dan mag dat.

Zelfs mijn vriend is na de tweede keer weer helemaal om. Hij was tijdens mijn zwangerschap heel onzeker, en ook erna wilde hij even bij komen ezeker weten dat hij eraan toe was. Nu zegt hij bijna dagelijks dat in mijn buik zijn kindje zal gaan groeien. Prachtig is dat! Deze week heb ik mijn eisprong.. Ik ben een beetje onzeker. zal ik gewoon ervoor gaan of een maandje wachten nog..

LIefs Fleur

Wat erg voor je om het zo mee te maken!
Uit ervaring weet ik dat een miskraam heftig is, maar op deze manier komt het dubbel zo hard aan.
Wel logisch achteraf dat je je zo rot bleef voelen, je hormonen zijn natuurlijk hardstikke van slag geweest!
In jouw geval zou ik wel even overleggen met de gynaecoloog overleggen of het verstandiger is om even te wachten. Je hebt natuurlijk wel erg veel bloed verloren.
Maar wel heel fijn dat je nu meer klaar lijkt te zijn voor een nieuwe zwangerschap.

Heel veel sterkte en hopelijk lukt het snel!

Wij hebben echt niet in zo'n heftige situatie gezeten als jij, maar wij konden de miskraam pas echt een plekje geven toen we weer zwanger bleken te zijn. Zijn ook heel nuchter, een miskraam is om een reden, en anders was het voor niemand goed geweest. Maar het echt een plek geven is moeilijk... Maar volg je eigen gevoel meid, jij moet het aankunnen, en misschien wat jenny zegt is het verstandig om even met de gyn te bellen voor advies.
Ik weet dat je lijf troch pas zwanger word als het daar klaar voor is je moet dus geen menstruatie er tussen hebben. Vaak adviseren ze dat wel zodat je de telling duidelijker hebt.
Wens je heel veel sterkte met het maken van je voor jullie juiste keuze, en hopelijk gaat het de volgende keer gewoon goed, en kun je ergens in 2011 fijn een wondertje in je armen sluiten.

Liefs!

Hoi Jenny en Butterfly,

Vandaag had ik een afspraak bij de gynaecoloog, en wat blijkt, het was toch een tweede zwangerschap! Ik ben best wel in shock.. Maar moest wel gelijk lachen. Beetje dubbel eigenlijk. Maar 2 keer zo kort achter elkaar een miskraam is niet goed zegt hij ook een daarom krijg ik een baarmoeder onderzoek om te bepalen of mijn baarmoeder geen beschadeging heeft opgelopen. Ondertussen heb ik deze week ook mijn eisprong! Omdat ik zo enorm vruchtbaar blijk te zijn heb ik ook een bloedonderzoek gehad om te kijken of het hormoon nog in me zit of niet. In december anders een hysteroscopie! Ik ga deze maand maar extra testen mocht het bloedonderzoek nu zeggen dat ik niet zwanger ben. Kan is bij mij vrij groot dat ik het dan nog wel wordt! Ik ben benieuwd!

Liefs Fleur

Wat een apart verhaal zeg.
1 ding is zeker...zwanger worden lukt je wel.
Ik hoop dat de onderzoeken geen beschadiging laten zien en dat je snel weer kan proberen.
Zelf heb ik ook 2x een miskraam gehad, alleen zat daar bijna een jaar tussen. Maar ik heb toen veel erover gelezen en 2x een miskraam komt vaak voor.
Ik hoop dat het bij jou de 3e keer ook goed gaat!

Wil je ons op de hoogte houden over je onderzoeken?

Jemig wat erg.
Ikzelf heb een miskraam gehad in 2004, het duurde meer dan een jaar voordat ik zwanger was, maar helaas. Daarna duurde het weer heel lang, maar ook weer een miskraam in 2006. We hebben toch wat onderzoeken afgedwongen gehad, maar daar kwam niks uit. In 2007 ruim een jaar later eindelijk weer zwanger en dat is goed gegaan, in 2008 en 2009 beide keren ook goed. Nu helaas een paar dagen geleden weer een miskraam gehad, ondanks de goede echo's en hartactie.
Heel veel sterkte en succes allemaal!

Jeetje wat lijkt mij het erg om een miskraam te krijgen wanneer er al hartactgie is geweest. Bij mijn eerste miskraam was dan niet het geval, en bij de tweede wist ik niet dat ik zwanger was. Ik kan er daarom denk ik ook heel nuchter mee omgaan. Je zult wel enorm trots zijn op de 3 kindjes! Maar om er daarna toch weer een mee te maken is heel erg. Heel veel sterkte met het verwerken van je verlies. En hopelijk kun je over een jaar een 4e kindje in je armen sluiten!

Hoi Fleurtje, Wat fijn dat er iets meer duideljkheid is, en wat goed dat ze toch verder onderzoeken. Beter zo dan dat je voor onaangename verassingen komt te staan.
Hoop voor je dat het snel weer mag lukken om zwanger te worden, en dat de onderzoeken positief uitpakken.

Zou wel een fijn kerstcadeautje zijn als je een positieve test in handen mag krijgen.

Succes! maar ga je niet teveel focussen, dat kan namelijk ook averechts werken.

Liefs!

Terug
Bovenaan