Een misschien stomme vraag

hallo dames,

Ik heb een vraag aan jullie omdat jullie zwanger zijn, ik zit zelf op het zwanger worden forum. Maandag ga ik zowiezo even naar de huisarts, maar wil het even aan jullie vragen.
Sinds enige weken heb ik grotere borsten gekregen ( van een normale d-cup naar een behoorlijke E) ik heb een opgezette buik, volgens mij niet van gewoon dikker worden omdat de buik harder aanvoelt, ik kan bijvoorbeeld geen vetrol vastpakken ( ben wel een beetje te zwaar maar nou ook niet zo zwaar). Maar ik ben 29 juli wel behoorlijk heftig ongi geworden met heel veel pijn in mijn buik, bijna tot huilens toe. Ik ben daarbij ook echt erg moe, terwijl ik echt voldoende slaap en goed eet enzo. En mijn humeur is nou niet echt super.

Mijn man vind dat ik moet gaan testen, zelf denk ik aan wat opgezette darmen, ondanks dat ik geen pijn in mijn buik heb, maar goed ik ben ongesteld geweest en denk dus eigenlijk dat ik niet zwanger kan zijn.

Wat denken jullie, is dus eigenlijk mijn vraag, loont het de moeite om toch een test te gaan kopen en te gebruiken, zijn er hier meiden die ongesteld zijn geworden terwijl ze ook (net) zwanger waren?

Ik ga in ieder geval naar de huisarts maandag omdat we zowiezo al een jaar bezig zijn met zwanger worden en tot op heden helaas nog niet. Maar al de tijd zijn we wel teleurgesteld een beetje als het niet zo was, maar goed het is misschien wel even handig om toch even te laten onderzoeken of inderdaad alles goed is bij allebei
En ik wil zowiezo weten waar die opgezette, hardere buik vandaan komt en die borstgroei.

Alice

 
Beste Elles,
Waarom koop je niet gewoon even een testje? Die zijn net zo betrouwbaar als die de huisarts doet. Het zal trouwens ook zijn eerste vraag zijn. Als je niet zwanger bent, kan hij meteen verder onderzoeken. Anders gaat hij toch eerst testen en dan moet je daar weer op wachten, misschien wordt je dan emotioneel ed. Lijkt me fijner om het thuis al te weten.
Trouwens over het ongesteld zijn geweest, ik hoor zoveel verhalen over bloedingen, krampen ed. Ik denk dat alles mogelijk is.  Bij mijn eerste ben ik 3 dagen ongesteld geweest, was toch zwanger, bij deze zwangerschap is alles weer anders...
Dus, waarom spring je niet op de fiets naar de Etos of Kruitvat? Weet je over een uur meer!
Heel veel succes!
Gr. Mo
32 wkn
 
Beste Alice,

Ik begrijp je zo goed, elke keer weer die terleurstelling als de test negatief is....... (wij hebbben er ruim 1.5 jaar overgedaan voordat ik zwanger was van de oudste. Er zijn in die periode denk wel 20 testen doorgegaan. Elke keer negatief, dus een dag later weer maar een testje doen, weer negatief.......) Maar ik denk dat Mo gelijk heeft en dat als je maandag naar de huisarts ga, je beter van te voren een test kan doen, zodat je zeker weet of je wel of niet zwanger bent. Want ook als je voor verdere onderzoeken doorgestuurd wil worden, moet je zeker weten dat je nog niet zwanger bent.

Heel veel succes en ik hoop dat jullie snel een kindje mogen verwachten!

Groetjes Brenda (inmiddels moeder van 3 kinderen, waarvan de jongste nu 2 weken)
 
hoi Alice,

ik wil je niet ontmoedigen, maar je schrijft dat je op 29juli heel
heftig ongesteld bent geweest. Kan dat geen miskraam zijn geweest? Dan
zou testen nu misschien geen nut hebben, omdat het hcg-hormoon dan nog
aanwezig is.

Kijk eerst naar de achterliggende maand en kijk voor jezelf of het mogelijk zou kunnen zijn dat je zwanger was.

Anders kan je ook nog om een bloedtest vragen die het hcg-gehalte precies kan bepalen.

Ik hoop voor je dat je wens uitkomt hoor.

liefs Hester

 
Terug
Bovenaan