Een natuurlijke bevalling is het grootse geschenk voor een vrouw. Lees er ‘nu’ over in 'Ouders v

In de Ouders van Nu staat een artikel van een verloskundige die zelf moeder is van jonge kinderen. 'Een natuurlijke bevalling is het grootste geschenk voor een vrouw'. Al gelezen?
Doen!
Groeten,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

hoi tine
ik heb het gelezen alleen niet in het ziekenhuis.daar had ik geen tijd en puf voor.
ik kwam eerder in het ziekenhuis te liggen kreeg dag ervoor buikpijn om de 4 min,toen raakte ik paniek,omdat het in een stuit lag.
uit eindelijk kon ik blijven,had ik al op gerekend.hebben ze de operatie dag vervroegd.
het was een heel belevenis maar al die toeters en bellen om je heen.het is mooi om dat mee te maken alleen daarna niet!!!!!
van me 3 bevalling voel ik me nu het rotst.
toch baal ik wel dat er geen natuurlijke bevalling heb gehad,
heerlijk alleen met je man en verloskundige.
ondanks dat ze heel goed waren in de o.k en heel alert.bloeddruk meter knelde me arm af door het trillen van mij.toen raakte zowat in paniek.moest gelijk gestopt worden om eerst echt tekijken of het wel de bloeddruk meter was.
nu is het genezen begonnen,flinke blauwe plek,lage hb,lage bloeddruk,wond steekt.pijn in me rug,bijna een doorlig plek op me hiel,door de ruggeprik.
eerst 2x hebben ze me morfine gegeven voor de pijn ben blij dat ik nu lekker thuis ben en natuurlijk moet het zo zien,heb er heerlijke meid voor terug gekregen haahaha.
krijg nu ook 2 dagen extra kraamhulp,gelukkig.
kan het verhaal best begrijpen wat ze schreef/vertelde.
gr marjan

Neen Tine, het grootste geschenk voor een vrouw (moet dat trouwens niet "moeder zijn", niet alle vrouwen willen namelijk kinderen!) is om een bevalling te hebben die het beste bij haar past en die volgens haar wensen verloopt. Voor sommigen is dat de bevalling zonder pijnbestrijding (ik weiger dit een "natuurlijke bevalling" te noemen, alsof al de rest tegennatuurlijk zou zijn), en voor anderen is dat er een tje met pijnbestrijding. Ben zo blij dat ik met de tweeling controle loop en ga bevallen bij de gyn en niet bij een verloskundige als jij die te pas (en vooral te onpas) loopt te verkondigen hoe goed en hoe flink je wel bent als je geen pijnbestrijding nodig hebt!

Terug
Bovenaan