Een natuurlijke bevalling is het grootse geschenk voor een vrouw. Lees er ‘nu’ over in 'Ouders v

In de Ouders van Nu staat een artikel van een verloskundige die zelf moeder is van jonge kinderen. 'Een natuurlijke bevalling is het grootste geschenk voor een vrouw'. Al gelezen?
Doen!
Groeten,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.
 
hoi tine,
de nieuwe blad ligt in me ziekenhuis tas.
die wordt gelezen in het ziekenhuis of in me kraamweek.als ik nu open doet is ie morgen uit gelezen.
maar ik begrijp denk wel wat daarmee bedoeld wordt.
geluksmama je neemt het letterlijk.
maar gewone bevalling is zo´n apart gevoel.ik kan het niet omschreven wat dat precies is.
ik krijg nu een keizersnee,maar heb filmpjes zitten kijken en hoorde hoe het gaat,toch baal ik wel.
maar gelukkig heb ik 2 thuis bevallingen al meegemaakt.
maar denk wel dat ze het anders hadden moeten formuleren.het klinkt idd of iemand met een keizersnee geen geluks geschenk heeft.
heb nu de neiging om het even te gaan lezen.
gr marjan
 
Ja, dat zal ook wel...... ik word daar alleen soms een beetje kribbig van als ik zo'n titel lees.
Als er een medische reden voor is kun je er zelf ook niets aan doen.
Soms wordt er ook hetzelfde gezegd met BV, dat je dan een betere band hebt met je kind.
 
Er zijn ook vrouwen voor wie de bevalling traumatisch is. Bij die vrouwen hoef je helemaal niet aan te komen met een geschenk.
Een bevalling is een middel, het doel is een gezonde baby. Fijn als je dat als een geschenk kan ervaren, ik vond het zelf een heel bijzondere ervaring, heb er goede herinneringen aan. Maar dat zal echt niet voor iedereen gelden.
 
Lieve dames,

Niet verdrietig, kribbig of nerveus worden van het artikel. Het is niet nodig in een artikel een persoonlijke aanval te zien. Als je zo denkt doe je jezelf onnodig verdriet en maak je, je klein. Niet doen hoor, je bent prima! Het is geen examen en iedere vrouw is uniek.

Wat je leest is ‘een kijk op’ wat een 'andere' vrouw die moeder en tegelijk verloskundige is beweegt en waar ze voor staat. Zij toont ook haar zwakke zijden en gunt iedere vrouw een optimale ervaring. Zij gaat er voor ….. haar doel is dat vrouwen de maximale mogelijkheden gebruiken bij bevallen. Mag ze stellen nietwaar, daarmee bevordert zij gezondheid van moeder en kind.
Als het anders loopt is zij ook degene die vrouwen support blijft bieden, bij hen blijft in het ziekenhuis en na de keizersnede vrouwen langdurig support biedt. Deze verloskundige biedt onbekende vrouwen coaching en verwerkingsgesprekken, na een traumatisch ervaren bevalling. Daar zijn er maar een paar van in NL ? voor haar adres mail network.woman@planet.nl.

Lieve Marjan, maak het je vooral comfortabel in het ziekenhuis en laat het artikel toevallig open liggen en kijk eens wat de zusters daarvan gaan zeggen. Ik weet zeker dat ze je extra gaan vertroetelen. Doe er je voordeel mee…. succes!
Lieve groet voor allemaal,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.
 
Ik vond het artikel een beetje betuttelend overkomen, alsof de gevoelens van 1 vrouw voor iedereen zou gelden. Ik kan zeggen dat ik de ruggenprik een groter geschenk vond ;)
 
Terug
Bovenaan