Een nieuw gezicht....

Dag lieve dames,

misschien dat iemand mij nog kent... het is nu 10 maanden geleden dat ik hier voor het laatst was... en heb over jullie schoudertjes jullie ervaringen meegelezen en nu dan eindelijk ingelogd... sorry dat het zo lang moest duren...

Kort samengevat; vorig jaar woensdag 23 augustus; ernstige buikpijn, dokter toe, verrassing, ik was zwanger. Blij en heel angstig door de pijn. Naar de GC. Hoop gedoe. Vrijdag 25 augustus terug voor controle, binnen een half uur op de OK voor een buikoperatie en een curretage. Er was angst voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dit bleken achteraf 2 cystes te zijn. Maar de zwangerschap van ong. 8 weken was ook over.

Na 2 weken weer volop aan het werk. Want iedereen was er zo makkelijk over dus ik dacht me aan te stellen. Gauw weer door en vergeten. Ja, heel fout dus. Ben enorm in een dip geduveld. 2 koliekaanvallen (dacht dat alleen paarden dat hadden). 2x op de EHBO beland. Zwaar overstuur en ziek. Inderdaad, te weinig tijd voor mezelf genomen.  Ben ook maanden bezig geweest uit de dip te raken. Heb veel pijn gehad aan mijn littekens. Nog, ik voel precies de veranderingen van het weer. Inderdaad, ik was nog tijdenlang net zo'n flipperkast van hormonen... vreselijk zeg...

Aan 1 kant zou ik enorm graag weer willen gaan proberen maar ik schijt echt zeven kleurtjes. Ben zo enorm bang gemaakt door het gebeuren van vorig jaar en die enorme zak van een GC met enorme berehanden....hebben tijdens de operatie een spier in mijn lies behoorlijk geblesseerd. Heb maanden niet normaal kunnen zitten of lopen.    Ook heeft hij gemeld dat je zo'n enorm bloedverlies hebt tijdens je bevalling.. ja, ik weet beter... maar toch... slik.... als ik dit al niet normaal kon doorstaan, laat staan dan een bevalling....

Soms, als ik jullie verhalen lees dan denk ik; kom meid, nou moet je er maar eens overheen hoor! Als ik kijk wat jullie allemaal doorgemaakt hebben (en nog....). En dan denk ik; kinderen? Leuk, maar ik ben straks een verdomd goeie makelaar die toch geen tijd heeft.... flauw hè.....   wie houdt wie voor de gek....

Nou ja, een en al verwarring dus aan deze zijde van de lijn. Maar ik ga maar us richtig een bakje koffie want anders ga ik er vannacht weer van liggen dromen.....

In ieder geval bedankt voor jullie tijd en energie om dit verhaal even te lezen...

Heel veel liefs en ik beloof dat ik zal blijven inloggen...

Dikke x Sannetje

Hoi Sannetje,

Wat een verhaal zeg!
Nou je hoef echt niet bang te zijn   hoor je kunt hier altijd je ei wel ff kwijt.
En je moet inderdaad zeker ook aan je zelf denken.Wel jammer dat je het op zo'n manier hebt moeten verwerken en dat je daardoor alleen maar meer met je zelf in de knup raakte.
Maar je weet je bent niet alleen hoor!!
En geef de moed vooral niet op als jouw wens er is moet je er voor gaan.
IK had van de week ook een flinke dip  en heb me zelf gisteren lekker verwend met een dagje uit met een vriendin. en dat deed me weer goed.
Nu gaan we gewoon weer opnieuw ant klussen.
Hoo-p dat je de kracht weer trug krijgt en ga ervoor meid!!

Groetjes astrid

Hoi Sannetje,

Wat een ellende heb je allemaal achter de rug. Ik vind overigens niet dat je je eigen verdriet en ellende moet onderschatten door de vergelijking met anderen. Zelf heb ik ook een MK achter de rug en   ben ook vrij snel weer gaan werken. Zelf heb ik het idee dat het mij juist heeft goedgedaan om weer aan iets anders te kunnen denken, maar iedereen zit anders in elkaar. Dat maakt m.i.  de vergelijking met een ander in nagenoeg dezelfde situatie eigenlijk niet mogelijk in vind ik dat je niet moet denken ik moet de draad maar weer oppakken want anderen doen dat ook. Dan  kom je jezelf vanzelf wel weer tegen..en het blijkt.  

Ik hoop dat je de draad weer  kunt oppakken en  je angsten een beetje  de baas kunt  blijven. Zelf wil ik erg graag weer zwanger worden maar zou het liefst meteen in de 12e week of zo instappen (maar helaas dat gaat natuurlijk niet). Ik zie erg op tegen de eerste weken, de eerste echo enz. Ik  ben  erg  bang om nog een keer een MK mee te maken maar toch dat weerhoudt mij er niet van om het te proberen.  

In ieder geval  veel succes met wat  de toekomst je ook mag brengen en ik hoop  hier nog vaker over je te mogen lezen

Liefs Britt

Hi Sannetje,

Wat een verhaal, nou je mag best even tijd voor jezelf vragen hoor!!! Het is zo belangrijk om dit soort dingen goed te verwerken maar daar ben in je inmiddels zelf ook wel achter.

Ik kan me jouw angst enorm goed voorstellen. Ik heb zelf begin van dit jaar een mk gehad en deze wel uitgebreid verwerkt. Ik sta nu met 8 wkn zwangerschap aan de vooravond van een nieuwe mk. Het kan nog meevallen maar de kansen zijn erg klein. Het opnieuw zwanger raken en vertrouwen hebben op de toekomst is gewoon erg moeilijk.

Ik weet alleen zeker dat het ooit voor iedereen goed komt. Op wat voor manier dan ook. Het komt heus ook voor jou allemaal dik in orde, al zal het de komende tijd met een hoop onzekerheid zijn. Ik geloof ook heilig dat als je kleintje er eenmaal is het het zeker waard is geweest allemaal. Heel veel succes en ga ervoor zou ik zeggen! Maar wil je je ei eens kwijt, schrijf het van je af, dat helpt heel erg!

Liefs,
Daantje

Terug
Bovenaan