een nieuwe baan en zwanger......hoe moet ik het vertellen TIPS???

hallo allemaal,

Ik heb gisteren een test gedaan en daaruit bleek dat ik zwanger te wezen.. Echt super dan krijgt mijn zoontje een broertje/zusje. Maar ik heb ook net een nieuwe baan en daar moet ik 1 maart beginnen. Toen ik een gesprek had gehad enz enz wist ik het niet..
Wat moet ik doen....????

Je hoeft nog   niks tegen je nieuwe werkgever te vertellen. Ik geloof dat de wet zegt dat je iets van 6 weken voor je verlof pas iets moet zeggen.
Maar ik zou zeggen, volg je gevoel hierin.
Ik vertel het zelf na de eerste echo pas, dus dat zal rond de 12 weken zwangerschap zijn. Maar ik heb geen nieuwe baan.

Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben en ik heb 2 weken terug te horen gekregen dat ze me eindelijk (na 3 jaar flex-en) een uren-contract aan gaan bieden vanaf 1 feb. Ik heb het contract gewoon getekend en ik wist dat ik zou gaan stoppen met werken als ik straks bevallen ben. Maar ik werk al zo lang in de flex bij hun dat ik eigenlijk een beetje vond dat ze me dit wel verschuldigd zijn, Je bent niets verplicht en ik zeg het ook niet eerder dan dat ik de echo heb gehad (heb ik nog nooit eerder gedaan vandaar).
Je moet zelf weten wat je doet, vooral doen wat voor jou goed voelt. Steeds meer mensen worden gewoon aangenomen als ze zwanger zijn hoor.
Succes met je keuze!
Groetjes Mar

hoihoi..
vandaag mijn sollicitatie gehad bij het bedrijf waar ik nu stage loop...
BEN AANGENOMEN!!
en gelukkig krijg ik meteen een jaar-contract... dus geen proefperiode van 2 maand...
ben wel harstikke blij...
maar voelde me ook wel beetje raar dat ik niks heb gezegd tegen mijn   manager... maarja...
groetjes femmy

Hoi meiden,

Ik kan me goed voorstellen dat jullie het lastig vinden. Ook al ben je niet  verplicht iets te zeggen (en dat kon je nog helemaal niet want je wist het nog niet!), toch voel je je een beetje schuldig misschien..
Ik heb het zelf ook al als er wat plannen voor bijvoorbeeld het nieuwe schooljaar gemaakt worden, dat ik me schuldig voel. Ik weet als enige dat het misschien allemaal wel eens heel anders zou kunnen gaan lopen, en ik zeg er niks van!

Maar goed, volgens mij is dat ons recht, als we het straks zeggen is er nog genoeg tijd om iets te regelen!

Succes,
Floppie

ik heb ook net een nieuwe baan en heb ook tegen ze gezegt tijdens het gesprek dat ik een gigantische kinderwens heb. op dat moment wist ik nog van niks! afgelopen donderdag begonnen en wel meteen openkart gespeeld. ivm de afspraken bij de VK moet het toch verklaren aangezien ik me flexibel opzet.

iedereen heeft daar zijn eigen standaarden voor. maar wees eerlijk tegen je baas. daar win je nog het meeste respect mee.

Groetjes, Shanna

Hallo,

Ik heb geen nieuwe baan, maar wel een jaarcontract dat in juni afloopt/moet worden verlengd.
Nu ziet het er redelijk gunstig uit en hebben we ook meer dan genoeg werk, maar toch ben ik bang om te vertellen dat ik zwanger ben.
Bij de eerste had ik een baan als uitzendkracht, waar ik mocht blijven tot het verlof. Daar heb ik toen veel stress om gehad (Want men mag een uitzendkracht er zomaar uitgooien, zonder geldige reden) maar iedereen reageerde heel positief.
Ik heb toen wel gewacht tot de 12 weken echo. Dan heb je zelf iets meer zekerheid en ben je al meer aan het idee gewend. Succes!

Terug
Bovenaan