Een nieuwe baby op oudjaarsdag!!!! Jenika is geboren!

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Nou zoals het onderwerp al aangeeft ben ik dus bevallen op oudjaarsdag van een prachtige dochter!!

Ze heet Jenika Alicia en is 55 cm lang en weegt 4370 gram.

Maandag morgen om 4.45 uur werd ik wakker van hevige weeen die al vrij snel op elkaar kwamen. Ik heb toen beneden een uur geklokt en toen zat er nog maar   5 minuten tussen het begin van twee weeen en duurden langer dan 1 minuut.
Dus ik douchen en mijn man en kind wakker gemaakt en aangegeven dat we het ziekenhuis maar moesten gaan bellen.

Om 7.15 uur kwamen wij daar aan en om 9.15 uur bleek ik bij de controle door de gyn al 6/7 cm onsluiting te hebben.
Om 10.30 uur riep ik dat ik het echt niet meer uithield en pijnstilling wilde. De gyn zei dat dat alleen nog kon als ik niet te ver was (maar ik was natuurlijk nog met een keizersnede in mijn hoofd dus dacht dat komt wel goed......) maar nee hoor ik had al bijna 9 cm. Ik werd op mijn zij gelegd om het hoofdje beter de onsluiting te laten voortdrukken.......en een kwartier later had ik persdrang.

Vervolgens is ze na 30 minuten persen geboren (en dat moest ook want op het laatst kreeg ze het benauwd en moest er ook uit).

Ik ben echt volledig overrompeld dor de snelle bevalling en vooral ook omdat ik tot het eind nog dacht dat het niet zo gaan passen en dus toch wel een keizersnede zou worden. Daarom had ik ook koudwatervrees met het persen, vond dat zo'n vreemde gewaarwording. En naar nu blijkt is zij ook nog eens maar 1 cm kleiner en 15 gr lichter dan onze eerste die een keizersnede werd.......

Maar gelukkig is zij dus op de natuurlijke wijze geboren en zal ik over twee weken gaan bekijken welke bevalling prettiger was, want zo'n ontplofte aan elkaar gehechte egel is ook niet echt lekker!! Maar wat hebben wij er een prachtige meid voor gekregen!!

gr van een overgelukkige mama van MD

Ik had vanmiddag voor het eerst gekeken. Ik was toch wel erg benieuwd hoe het met je was.

Ik zag dat je op een oproep niet had gereageerd dus ik dacht het zou wel eens kunnen zijn dat. anderszins was je samen met mij een januari mama geworden. Uiteindelijk toch een decembermama en wat voor een dag de allerlaatste van het jaar!. Ondanks dat je veel pijn hebt gehad, moet ik zeggen dat ik heel trots op je ben dat je deze natuurlijk bevalling hebt doorstaan! Super. En inderdaad ook zo snel. Kan me voorstellen als je daar ligt dat het je niet snel genoeg kan gaan natuurlijk maar je hebt het nu achter je en je kunt genieten van je mooie dochter! Jenika wat een supermooie naam trouwens, ook een flinke meid, je hebt een koningskoppel! geniet, ik hoop dat ik je snel mag volgen. Ik hoop op de spontane wijze.

Gisteren in het ziekenhuis geweest voor een CTG en bloeddrukmeting. De bloeddruk was weer hoog ondanks de pillen, ik heb nu een hogere dosering gekregen. Ook werd mijn urine en bloed gecontroleerd. Indien de uitslag niet goed was, zou ik gisteren nog opgenomen worden. De gyn belde in de middag de waarden waren nog niet alarmerend. Donderdag weer terug voor een CTG en echo, dat zou wel eens de dag kunnen zijn dat ze me daarhouden. Ik houd er rekening mee en zie het verder wel.
Ik houd je op de hoogte, dikke kus en geniet geniet geniet.

liefs
talke

Hoi hoi

Ik las op het januari forum in de ''talke'' topic dat je bevallen was, dus ik ben gelijk even gaan lezen hoe het gegaan is :)
Mooi snel dus! Lekker zeg.. en fijn dat je nu op de normale manier kon bevallen, heb zelf toch het idee dat dat toch meer heeft dan een keizersnede.. ik hoop tenminste dat ik op de normale manier kan en mag bevallen :)

Wat en flinke dame zeg, en een hele leuke naam!
Van harte gefeliciteerd met je meisje, nog even op het randje van 2007! Rust lekker uit en geniet ervan!!

Liefs Antoinet

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter.
Het is inderdaad een hele mooie naam.

En toch nog een december mama geworden.
Ik hoop dat ik snel mag volgen.
Heel veel geluk en geniet er lekker van

Liefs Diana

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!!
Mooie naam ook. En nog net in 2007!

Groetjes Kellebel

Heeel erg gefeliciteerd!

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die vrees heeft (gehad) dat de kleine niet zou passen. Dat het uiteindelijk toch goed is gegaan bij jou geeft de burger moed! Geniet van deze mooie dagen he!

Groetjes,

Beltane

gefeliciteerd mama van MD en JA!!! Knap van je dat je het zo goed gedaan hebt joh!! lekker genieten nu, het zit erop meis!! heel veel geluk en succes met je mooie meissie!!
Ze is een flinke meid!! mooie naam ook!!

liefs sweety

Terug
Bovenaan