een nieuwe buggy

Hoi,

wij willen voor mijn dochter van 7 maanden een buggy aanschaffen. Nu ben ik op zoek geweest maar ik zou niet weten welke we zouden moeten nemen. Ik wil hem op de fiest mee kunnen nemen, hij moet een lig en zit stand hebben. Kan iemand me advies geven?
Alvast bedankt!

hoi!

Ik weet dat er speciale beugels bestaan om buggy's mee op de fiets te nemen.
Of ze ook een ligstand hebben weet ik niet.
Heb er zelf nog geen aangeschaft.
Groetjes, Marielle

Hoi Judith,

In de winkel kunnen ze je meestal erg goed voorlichten. Mij is verteld dat je juist geen zware (en dure!) moet nemen, omdat die lastig op de fiets zijn mee te nemen. Uiteindelijk heb ik die van een vriendin overgenomen.

Groetjes,
Machteld

Wij hebben een buggy besteld via de airmiles, die gebruiken we anders toch niet en we sparen snel omdat mijn vriend voor zijn werk veel kilometers rijdt.
Ik heb hem al wel in huis maar nog niet gebruikt. Mocht het niets zijn voor op de fiets(Chicco-buggy), dan koop ik alsnog een andere en kunnen we deze voor de vakantie meenemen ipv de wandelwagen.
Succes!

Ik ben toevallig van de week bij Prenatal geweest voor een buggy en de verkoopster daar zei dat tegenwoordig bijna alle buggys mee kunnen op de fiets. Ik heb zo'n beugel gekocht en daar kunnen alle buggys tot 7 kilo aan. Ik heb verder een knalgroene buggy gekocht van topmark, dat scheen wel een goede te zijn en die kan in 6 standen, maar wel prijzig (90 euro). Van Chicco hebben ze dezelfde soort buggys en die zijn nu in de aanbieding, maar ik vond die groene zo gaaf....
Groetjes Helene

Hallo,

Mijn persoonlijke ervaring is dat ze je bij Prenetal goed informeren over de mogelijkheden. Wat voor en welke buggy je neemt ligt geheel aan je eigen eisen.

Je hebt buggy's met en zonder ligstand.
Buggy's met en zonder zonnekap, met en zonder boodschappenmand.
Zware buggy's en lichte buggy's.

Wil je een buggy meenemen op de fiets dan moet je opletten dat het gewicht van de buggy niet hoger is dan 7 kilo. Je koopt dan een standaard die je aan je fiets vastmaakt en daar hang je een willekeurige buggy aan.

Verder kun je op de wielen letten. De ene buggy rijdt prettiger dan de andere buggy.
De prijs wil helemaal niets zeggen over de kwaliteit. Vaak betaal je al een bedrag alleen voor de naam van de buggy.

Ikzelf heb er eentje van prental zelf. Deze kan op de fiets want hij is lichter dan 7 kilo  en heeft vijf ligstanden. Er zit een zonnekap op en een boodschappenmandje bij.
Verder zijn de wielen draaibaar en niet zo hard, waardoor ik vind dat het prettiger rijdt.

Ik had er eerst eentje van maxicosi, maar daar zat geen zonnekap op en de wielen waren hard en niet draaibaar. Erg vervelend vond ik het. Daarnaast bleek deze te zwaar voor de fiets, dus vandaar dat ik een tweede heb gekocht.

Nou, succes met uitzoeken en laat je goed informeren.

Petra (moeder van Thijs 12 maanden)

Wat ik ben vergeten te vermelden:
De Chicco-buggy die we via airmiles hebben aangeschaft heeft ook 5 standen, wendbare wieltjes die niet te hard en te zacht zijn (en  je kan de wieltjes ook vastzetten)  en een zonnekap. Dat was voor mij ook een voorwaarde.  Had  eerst bij Prenatal gekeken hoe de wieltjes van de Chicco zijn en hoe hij er verder uitziet.
Het klinkt gek: het is ook handig om gewoon op straat voorbij rijdende buggy's te observeren... hoe ziet hij er uit, hoe zit het kindje erin, wat is de huidige staat van de wieltjes (ivm slijtage) ect.
Succes met je keuze!

Hoi,

Ik heb bij Prenatal gewerkt en toen hadden we heel erg vaak buggy's in de aanbieding...
Hele goeie en voor op de fiets...hoeft helemaal niet duur te zijn.
Ik zou er wel een pakken met mininaal 2 standen, anders ligt het zo zielig als je kleine slaapt (zo opgevouwen met een scheef hangend hoofd)
Ik heb er een voor 40 euro gehaald met 5 standen, heel erg fijn.
Ga ook eens kijken bij een babystunter ofzo
Er bestaan beugels voor achterop de fiets voor buggy's van 5 kg, maar ook (bij halfords) voor 7 kg.
Daar hoef je je niet druk over te maken.
Die van 5 kg verkopen ze ook bij de hema en halfords en prenatal....
Verder gewoon info in de winkel vragen.
Let ook op of je een zonnenkap wil en een mandje onderop of juist niet...
Je kunt ook een netje kopen... Als je kleine graag uit de gordels klimt of steeds de armpjes erdoor haalt om eruit te gaan, maar ze dan kruislings vast!!!!helpt echt!!!!en het kan bij alle buggy's en kinderwagens!!!!

Groetjes Renske

Terug
Bovenaan