Een nieuwe opleiding gaan doen met een baby

<p>Hoi,</p><p> </p><p>Ik ga volgend jaar een BBL opleiding doen, als verzorgende IG.<br />Dus wel werken en leren. Ik werk nu ook.<br />En tegen die tijd is mijn baby 10 maand. Maar ben benieuwd hoe dat zal gaan.<br />Ben benieuwd of er meer mama's zijn die dat doen, of hebben gedaan. En hoe is dat bevallen? Ging dat goed, makkelijk, of zwaar?<br />Is het te combineren?</p>

Ik heb zelf nog geen kinderen dus ik heb er geen ervaring mee. Wel werd ik zwanger dat ik mijn eerste jaar van een MBO-opleiding bijna had afgerond. Dit aangegeven bij zowel school als bij stage en stagebegeleider. Ik had ontzettend veel last van misselijkheid en had daarom afgesproken mijn gemiste stagedagen in de zomervakantie in te halen. Een week laten werd ik gebeld dat ik niet meer terug hoefde te komen op mijn stage. Aan school verder ook niks gehad, dus het hele jaar niet gehaald. Echt heel zuur.
Ik zou dus echt van tevoren goede, duidelijke afspraken maken. Als er een keer wat is met je kleine moet je natuurlijk wel de ruimte krijgen om naast student ook moeder te zijn! 

Ik ben bezig met een hbo opleiding (deeltijd) en heb 11 weken geleden een zoontje gekregen. Het is pittig maar als je een man hebt die een beetje behulpzaam is, is het wel te doen. 

Hey!
Ik ben nu net 2 maand bezig met dezelfde opleiding en mijn dochter is nu net 9 maand oud. Tot nu toe bevalt het mij prima, wij zitten thuis in een goed ritme dus dat is erg fijn! Wat ik wel lastig vind, is dat je zoveel van huis bent, ik voel me dan soms wel een beetje schuldig tegenover mijn dochtertje, maar het is voor een goed doel haha. Succes met je opleiding! Je gaat het vast leuk vinden!
X

Goedendag,
hier een mama van bijna 32 jaar. Heb een zoontje van bijna 3. En ben in Februari 2018 begonnen met een thuis opleiding. En heb dan vorige maand afgerond de theorie. In 2019 kan ik mijn richten op de excamens. Het was wel bikkelen maat heb het gehaald. Komt misschien ook omdat er hier iemand in ploegendienst werkt en ook nog een opleiding volg. 

Goedendag,
hier een mama van bijna 32 jaar. Heb een zoontje van bijna 3. En ben in Februari 2018 begonnen met een thuis opleiding. En heb dan vorige maand afgerond de theorie. In 2019 kan ik mijn richten op de excamens. Het was wel bikkelen maat heb het gehaald. Komt misschien ook omdat er hier iemand in ploegendienst werkt en ook nog een opleiding volg. 

Terug
Bovenaan