een nieuweling

Hallo allemaal. Ik lees al een tijdje met jullie mee en heb besloten toch maar ff mijn verhaal te doen. Mijn man en ik zijn al eerder 2 1/2 jaar bezig geweest om zwanger te raken maar helaas niet gelukt. Na een onderbreking van een jaar, ben weer aan de pil gegaan ivm een vervolgopleiding, zijn we weer begonnen en zijn nu weer ruim een jaar onderweg. Het wil maar niet lukken. Ik ben inmiddels ook begonnen met een ovulatietest maar helaas gisteren weer ongesteld geworden. Ik word er wanhopig van maar dat herkennen jullie vast wel. Ik heb besloten om maar een afspraak te maken met mijn huisarts om doorverwezen te worden naar een gyn. Ik zou graag willen weten wat ik moet verwachten bij de gyn. Gaan ze eerst mijn man onderzoeken of is dat bij iedereen anders.
Sterkte iedereen.

Hoi wen, allereerst welkom op dit forum, tjee jullie zijn ook weer een lange tijd bezig. Het antwoord op je vraag bij iedere gyn doen ze het anders ik kan je dus alleen vertellen hoe het bij mij is gegaan. Onze eerste afspraak werden ons allerlei vragen gesteld, over je gezondheid, je cyclus, hoe vaak sex, problemen met sex, of je eisprong voelt of ziet op de templijst (aanrader begin met tempen als je dat nog niet doet)over je familie, over jezelf als kind (kinderziektes) enz enz. Vervolgens kreeg ik een inwendige echo en werd mijn baarmoedermond bekeken, mijn man kreeg een lichamelijk onderzoek (zaadballen wel ingedaald e.d.) vervolgens werd er bij mij bloed geprikt en dan gaan de vervolgafspraken lopen..... Dat was het wel zo'n beetje maar nogmaals bij iedere gyn is het anders. Ik wens je veel succes laat effe weten hoe het bij de huisarts en de gyn was....?

Liefs Molly.

Hoi Wen,

Welkom hier! Je bent ook al een aardig tijdje bezig met je wens zo te lezen...
Iedereen herkent het 'wanhopige'waar je over schrijft zeker! Hoe oud ben je?
Soms ook bouwjaar 70,haha. Is een hot item hier ;)
Hartstikke goed dat je een afspraak hebt gemaakt met je ha voor die doorverwijzing, dat verduidelijkt en versnelt de zaak hopelijk voor jullie.
De gyn. zal in een kennismakingsgesprek wat algemene vragen over jullie gezondheid, ziekten in familie en situatie vragen.
Omdat Anne en Inge het een tijdje terug heel duidelijk verwoord hadden, ben ik zo vrij om even te citeren!
Een samenlevingstest gebeurt meestal in de dagen voor je eisprong. Dus je vruchtbare dagen. Verder is het geen pijnlijk maar wel een vervelend onderzoekje. Het is de bedoeling dat je een avond voor de test sex hebt zodat ze kunnen controleren of de zaadjes van je man kunnen overleven in jou baarmoederslijm. De uitslag krijg je direct. Als dit niet zo is dat zou dit kunnen betekenen dat beide factoren niet goed samen kunnen en het sperma een beetje geholpen moet worden bv door inseminatie. 1 negatieve test betekent trouwens niets want de timing moet wel echt goed zijn.
Je moet de avond voor de test sex hebben. In het ziekenhuis maakt de gyn. je baarmoeder open met een eendebekklem en zuigt met een slangetje een beetje slijm uit je baarmoeder. Dit wordt meteen onder de microscoop bekeken en je weet meteen de uitslag.

Op het web is er veel over te vinden, dus hopelijk helpt dit je ook op weg.
Veel suc6!

Groetjes, Suus

Hallo Wen,
In ieder geval welkom op dit forum!!!
Ik ben eerst naar de huisarts geweest en die raadde me aan eerst 2mnd te gaan tempen, hieraan kun je dus zien of je een ei-sprong hebt en dit wil de gyn.ook zien en de huisarts heeft ons doorverwezen naar t lab (met de kikkervisjes v mn man) om dit te laten onderzoeken wanneer je dan naar de gyn. gaat heeft deze ook direct de uitslag hiervan (anders moet dat dan,na de afspr. met de gyn., nog gebeuren en ben je weer een paar weken verder) en ik moest bloed laten prikken hier kunnen ze ook van alles in/aan zien.
Hopelijk heb je er wat aan en als je vragen hebt kun je altijd op dit forum terecht, er is altijd wel iemand die een evt. antwoord heeft.
Succes met alles,
Groetjes pluk

Hoi Wen,

leuk dat je dit forum hebt gevonden....hoe meer zielen hoe meer vreugd...ben inderdaad ook benieuwd naar je bouwjaar...
Volgens mij is de tip van Pluk wel heel handig...begin alvast met iedere morgen voor je opstaat je temperatuur te meten en op te schrijven...daar vraagt de gyn en ha geheid naar.
sterkte en tot mails!

groetjes Bo

Hoi Wen,

Ook ik ben nieuw op dit forum. wij zijn ongeveer een jaar bezig nu. En we zijn vorige week naar de ha geweest. Ondanks dat ik niet getemperatuurd had, maar wel de afgelopen 4 a 5 maanden ovu tests heb gedaan, mocht ik toch direct een afspraak maken bij de gyn. Maar misschien heeft dat ook te maken met mijn leeftijd (35)
Heel veel succes bij de ha en de gyn!
Liefs,
Di

Hoi,
Bedankt voor jullie reactie. Allereerst ben ik van bouwjaar 75 en dus 29 jaar oud. Ik ga morgen een afspraak maken met de ha. Ik ben ongesteld geworden dus heb ik het een weekje uitgesteld voor het geval de ha ook zelf even een kijkje wilde nemen. Ik zal gaan beginnen met temperaturen. bedankt voor de tip. ik hou jullie op de hoogte.
Liefs, Wen.

Terug
Bovenaan