een nieuweling

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ben vandaag bij de gyaecoloog geweest en mijn vermoeden dat er iets aan de hand is werd bevestigd...bij mij is de diagnose PCO gesteld.
We zijn al 7 maanden aan het klussen (om de dag zelfs!) dus de teleustelling dat alles voor niets is geweest is op dit moment nog groot.

12 juli moeten mijn vriend en ik voor de intake gaan en dan wordt hij meteen onderzocht en daarna gaan ze weer met mij aan de slag.

Heeft iemand van jullie ook ervaring met PCO en hoe kijken jullie ertegen aan.
De gyn.zei tegen mij dat ik niet spntaan zwanger kan worden maar dat 80% van de vrouwen met PCO na behandeling toch zwanger word.
Ik hoop uiteraard dat ik bij die 80% mag horen.

Groetjes een verdrietig en geschrokken kreeftje

HOI KREEFTJE,

Welkom op het forum. Waarom zijn jullie naar 7 maanden al naar de ha gegaan? Zeven maanden is toch helemaal nog niet lang? Ik dacht dat je pas na een  jaar naar de ha mocht. Maar misschien werd je niet zo vaak ongi omdat je pco hebt.
Zelf heb ik geen pco maar mijn man heeft zwak zaad(zijn nu 2 jaar bezig).
Maar er zijn hier genoeg meiden die ook pco hebben.

Heel veel succes met het verwerken van deze uitslag, het is nooit leuk om te horen dat er iets mis is. Maar de meeste vrouwen met pco raken inderdaad zwanger dus geef de moed niet op!

gr
Marielle

Hoi marielle,

Hoezo naar 7 maanden "al" naar de huisarts gegaan??
We hebben van begin af aan om de dag geklust, dus we waren er echt flink mee bezig. Ook ovulatie testen gebruikt waaruit blijkt dat ik geen eisprong had, daarnaast een cyclus die varieerde van 18 tot 42 dagen, met de ene keer een erge bloeding en de andere keer nauwelijks iets van bloed......daarom heb ik ook besloten om naar de huisarts te gaan.  
EN omdat ik het gevoel had dat er iets fout zat (wat achteraf dus ook ECHT zo blijkt te zijn)
Voor mijn gevoel heb ik dus lang genoeg gewacht...ik weet best dat er hier vrouwen zijn die al veel langer bezig zijn, maar ik ben blij dat ik nu al gegaan ben, want de gynaecoloog zei letterlijk: "meid je had beter vanaf de eerste maand al kunnen komen, want jij zal nooit spontaan zwanger raken!!"
En ook al ben ik dan misschien "pas" 7 maanden bezig, voor mij is het   net zo zeer een klap als voor iemand anders..., want wie verwacht nou dat het niet zal lukken spontaan...iedereen heeft toch z'n eigen ideaal beeld..
Heb niet bedoeld om iemand te kwetsen, maar dacht gewoon dat ik mijn verhaal kwijt kon en dat er hier misschien meer mensen waren die de diagnose PCO hebben. Ik had er namelijk (tot vandaag) nog nooit van gehoord.

Liefs kreeftje

Hoi Kreeftje

Ik vind dat je groot gelijk hebt, dat je na 7 maanden naar de ha bent gegaan, zeker als je het idee hebt dat het niet goed zijn.
Ik zelf ben al na 3 maanden doorverwezen.

Ik had ook al op je berichtje gereageerd op het zwanger worden forum.

Ik ben trouwens 24, en sinds sept 04 gestopt met de pil, eind december zat ik al bij de gyn.

Ik kan me goed voorstellen dat je je niet zo happy voelt, ik heb ook af en toe van die dagen ertussen, maar ik heb er ondertussen mijn rust in kunnen vinden.

Succes.

Als je wilt, kun we wel mailen of msn, als je dat prettig vind, dan kun je zo nu en dan je verhaal kwijt.

Liefs Carol

Hoi Kreeftje,

Hoe hebben ze het bij jou ondekt? Via een echo?

Ik vraag dit omdat je nog je intake moet krijgen en was nieuwsgierig hoe je er nu achter gekomen was. Ik heb deze week ook te horen gekregen dat ik pco heb en heb nu duphston gekregen om een menstruatie op te wekken en daarna begin ik met de clomid.
Ik heb je mail adres nog ergens staan dus als je op de msn ofzo erover wil praten dan hoor ik het wel.
Ook ben je nog van harte welkom bij de msn groups van Marije en de rest.

Ik vind het ook een goed idee hoor dat je naar de huisarts bent gegaan want  nu gaat er  eindelijk iets gebeuren. Ik zie het aan ons wij zijn nu bijna 16 maanden bezig en weten het ook nu pas. Eerst denk je ik wacht het nog wel even af en dan begint de huisarts met wachten en dan heb je weer een wachtlijst bij de gyn en al die tijd blijf je maar wachten. En het wordt zo frustrerend. Nee hoe eerder hoe beter.
Alleen jammer dat niet alle huisartsen daar zo over denken.

Ik ben trouwens ook nog steeds erg nieuwsgierig naar je  MIAMI verhaal. Dus...... ik hoop nog wat van je te horen.

Groetjes Mariska

Heee Kreeftje,

Welkom op ons forum, ik vind het heel sneu dat je dit bericht hebt gehoord bij je gyn, hoop dat je niet al te erg geschrokken bent, echt zo'n klap in je gezicht. Ik ken dat gevoel maar al te goed, in januari kreeg ik te horen in het ziekenhuis dat ik onvruchtbaar was, dus dat ik geen kindjes meer kon krijgen en dat pof heb, kreeg toen provera voorgeschreven braaf geslikt, moet je dus daarna een bloeding krijgen die kreeg ik ook. Bij mij hadden ze de waardes gemeten. Heel raar maar waar de wonderen zijn de wereld niet uit, toen werd ik weer elke maand ongi. En vorige maand heb ik mijn waardes weer laten prikken en ik ben dus twee weken geleden naar de gyn geweest, zit ik dus voor hem kijkt hij in mijn dossier en zegt hij dat ik genezen ben of te wel weer vruchtbaar, en dat ik gewoon wel zwanger kan worden. Dus ik wil hier mee zeggen Kreeftje dat het ook goed gaat komen voor jullie, positief blijven, neem je tijd en de rust samen en dan zal je zien dat je ook zwanger gaat worden met hulp natuurlijk, heb ook heel veel over pco gelezen en je kan echt wel zwanger worden, maar niet uit je zelf en dat is ook niet erg toch het gaat gewoon lukken ok. En je bent welkom hier we steunen elkaar hier altijd met z'n allen.

liefs en een dikke knuffel van mij

Hoi mariska, Carol en Mick,

Bij mij hebben ze het inderdaad gezien door middel van een echo. De gynaecoloog zei na 10 seconden al: ik zie al wat er aan de hand is. Ze heeft nu ook op papier gezet dat de diagnose PCO is. Ik weet niet wat er na de intake gaat gebeuren, vooral omdat ze zeg maar al weten wat ik heb. Misschien kunnen ze dan meteen met medicijnen beginnen of zo, ik weet het niet.

Morgen bel ik in ieder geval om de afspraak te vervroegen want 12 juli vind ik veel te lang. Ik wil nu ook gewoon een gesprek hebben zodat ik weet wat de mogelijkheden zijn!!

Dankjewel voor jullie steun en bemoedigende woorden, ik houdt jullie op de hoogte.

Dikke kus van kreeftje

ps. hoe gaat dat preceis om anaoniem samen op msn te komen??

Heeee Kreeftje,

Geen dank hoor, daar zijn we voor, je kan hier echt alles kwijt. Kan me voorstellen dat je eerder naar de gyn wil dan 12 juli, ik heb dat ook altijd als ik weer een vervolgafspraak maak dan duurt het weer zolang voordat je aan de beurt bent, meestal zit daar toch weer drie tot vier weken tussen. Hoop snel dat je antwoord krijgt op al je vragen, en het gaat echt goed komen, dat weet ik zeker.

lfs Mickey

Terug
Bovenaan