een nieuwkomer!!

Hallo,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Roelien en ben 23 jaar. mijn man en ik zijn nu 1 1/2 jar bezig om zwanger te worden. Na een jaar heb ik een doorverwijzing gehad van mijn huisarts. In het ziekenhuis werd ik eigenlijk meteen serieus genomen.

Ze zijn begonnen met een follikelmeting. Om de dag moest ik naar het ziekenhuis en kreeg ik een inwendige echo. Op de tweede dag kwam er uit dat mijn eileider aan de rechterkant niet goed was. Tenminste dit idee hadden ze naar aanleiding van de echo. Er werd voorgesteld om een kijkoperatie te doen. De onderzoeken zijn gewoon door gegaan. Tijdens de follikelmetingen kwam eruit dat mijn follikels niet echt snel groeide. Dit kon ook wel kloppen want mijn cyclus duurde ongeveer 48 dagen!!

Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik een samenlevingstest kreeg. Deze was goed. Er was weinig slijm, maar genoeg bewegende spermacellen. Dit was voor mij positief.

Vervolgens zeiden ze tegen mij dat ik over een week bloed moest prikken om de kijken of ik in de tweede fase zat van mijn cyclus. Dus of ik een eisprong had gehad.
Na een week wachten heb ik gebeld, maar er is nooit geen eisprong geweest.

Weer terug naar het ziekenhuis. De arts wist het ook niet helemaal meer. Stelde voor om mij aan de hormoonpillen te zetten. Heb eigenlijk geen idee hoe deze heten.
Deze moest ik slikken op de 3de tot de 7de dag van mijn ongesteldheid. En voor de 14de dag moest ik geopereerd worden. In de tussentijd heeft mijn man ook een test gedaan.

Afgelopen maandag ben ik geopereerd. Deze operatie is mij vies tegen gevallen. Heb werkelijk alles onder gespuugd. Vrijdag moesten wij terug naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik te horen dat mijn linker eileider goed is, maar mijn rechter eileider verstrengeld zat en deze afgestorven is. Dus deze werkt niet! Dit was geen leuk nieuws. Ze hebben alles wel laten zitten, omdat mijn eierstok wel eitjes aanmaakt.
Ook kregen wij te horen dat de test van mijn man niet goed was. Hij had voldoende cellen, 48miljoen, maar geen beweegelijkheid. Nou slechter kon het niet. Maar wij zaten met een vraag. Hoe kan het dat mijn samenlevingstest wel goed was en de test van mijn man niet??? Nu wil de arts niet op 1 test afgaan en moet mijn man nog een test doen. Deze doet hij aanstaande donderdag.

Alles bij elkaar is een spannende situatie. Ik kan hier niet met veel mensen over praten want mijn vriendinnen hebben geen kind of zijn al zwanger en begrijpen mij niet helemaal.

Mijn vraag is of er hier ook iemand is die maar 1 werkende eileider heeft en hoe die daar mee om gaat?

Voor de rest wil ik iedereen succes wensen met he zwanger worden!!

hoi Roeltje,

Allereerst welkom op het forum! Ik hoop dat je hier wat steun zult vinden.

Mijn man heeft inmiddels al 4 of 5 testen gehad en ze waren allemaal verschillend qua beweeglijkheid, varierend van 5% tot 45%. Het heeft veel te maken met de gezondheid van je man, hoeveel hij sport etc. Maar soms weet je het niet waarom het de ene keer slechter is dan de andere keer. Mijn  man had wel een spatader waardoor de temperatuur te hoog was en de beweeglijkheid daardoor slecht. Deze hebben  ze afgesloten. De beweeglijkheid is nu wel wat vooruitgegaan maar ben helaas nog steeds niet zwanger(bijna 2 jaar bezig). Hebben ze ook gekeken hoeveel zaadcellen erover blijven na bewerking zodat je weet of je in aanmerking komt voor iui?

Verder heeft een vriendin van mij ook 1 eileider. Ze is naar het verlies van haar eileider al 2x zwanger geworden(helaas eindigden deze in een miskraam wat niet te wijten is aan de eileider). Je maakt wel iets minder kans met  1 eileider maar dit neemt niet meteen met de helft af. De overbleven eileider neemt alles over.

Heel veel succes!

M

dank je wel voor je reactie.

Jij hebt het over procenten van het zaad. Of ik dan in aanmerking kom voor iui. Ik heb de dokter hier nog niet over gehoord, en ik moet eerlijk bekennen dan ik ook niet weet wat dat inhoud. Ik heb het eerst op z'n beloop gelaten en nu ben ik mij er pas verder in gaan verdiepen. Zal eens lezen op internet.

In ieder geval bedankt en succes!!!

Gr roeltje

Je kan hier eens op kijken:

http://www.freya.nl/

kijken onder brochure en dan problemen bij de man, daar vind je allerlei info over aantallen ed! Op de site staat nog veel meer info!

heel veel succes!

lfs
M

hoi roeltje, dat was wel even slikken denk ik toen dat allemaal op je af kwam. Maar blijf wel positief hoor je bent nog zo jong.
Vergeet dat niet, ik begrijpm dat jullie je zorgen maken.
Onze arts heeft gezegd dat het zaad van de man niet altijd van de zelfde kwaliteit is omdat de man ook wel eens niet zijn dag kan hebben. Griepje of zo, of niet lekker in zijn vel. Het is wel verstandig om zink en vit E te gaan slikken(man) dat schijnt wel te helpen.
Ik heb geen ervaring/kennis met 1 werkende eierstok maar wilde toch even reageren. Ik het begin komt alles erorm op je af maar leeff wel gewoon door. Ik weet dat het soms niet mee valt. Ik ben 34, 2,5 jaar bezig en 3 iui's achter de rug. Mijn man zijn sperma is ook niet super de bewegelijkheid na bewerking is 70%. We hebben maar 1 zaadje nodig dus we houden de moed erin. Geniet wel van de leuke dingen hoor. Sterkte en succes, liefs ilona

hoi Ilona,

Bedankt voor je reactie. Ik wet dat alles nog mogelijk is met 1 eileider, maar het was gewoon niet leuk om te horen. Wat betreft het slikken van zink en vitamine voor mijn man, dat zal ik aan hem door geven. HAHAHA.

Voor de rest is het nu gewoon even afwachten totdat ik ongesteld wordt, of misschien wel niet, je weet het nooit!!!

Jij ook veel succes.

Gr Roeltje

hoi Roelien,        
ik ben nu ruim n jaar bezig om zwanger te raken. heb alle onderzoeken al gehad. Samenlevingstest was niet goed en de hcg was niet mogelijk . Heb dus een aantal weken terug ook een kijkoperatie gehad. De linker eileider was goed maar de rechter was niet goed te zien en dus verstopt door verklevingen. De operatie zelf vond ik meevallen, weinig last van gehad, alleen de hechting in me navel. Mijn gynocoloog zegt dat het niet minder kans geeft om zwanger te worden, als  het eitje  niet door de ene eileider kan zoekt ie zijn weg naar de andere. iui is de volgende stap voor ons. Het zaad van mij man is wel goed.                

succes

Hoi Nancy,

Ik vind het leuk om te lezen dat er iemand is die dezelfde operatie gehad heeft als ik. Voor jou is het zeker niet leuk, dat begrijp ik. Voor mij is er wel wat duidelijkheid gekomen. Ik weet nu dat ik maar 1 eileider heb die werkt, en dat die andere het nooit meer gaat doen.

Ik had nog een vraag. Wat is HCG???

Ik lees hier zoveel nieuwe dingen waar ik het bestaan nog niet van wist. Stel dat ik straks andere stappen moet gaan  nemen ben ik blij als ik weet waarover ik praat.

Succes en bedankt voor je reactie.

Gr Roeltje

Terug
Bovenaan