Een noodpakket voor 72 uur voor jou en je gezin. Wat is écht onmisbaar voor jullie?

JetskeOvN

Forumleiding
Deze week in het nieuws van de week het noodpakket voor jou en je gezin!

Je wilt er waarschijnlijk nog helemaal niet over nadenken maar toch is het volgens veiligheidsexperts goed om voorbereid te zijn op een nood situatie. Een noodpakket is essentieel om het 72 uur te kunnen redden in noodsituaties. Het bevat bijvoorbeeld water, lang houdbaar eten zoals, eten uit blik, een EHBO-doos, zaklamp, geprinte noodinformatie en hygiëneproducten. Voor gezinnen met jonge kinderen is het raadzaam extra babyvoeding, luiers, flesjes en medicijnen toe te voegen. Voor zwangere of pas bevallen ouders adviseert een verloskundige kunstvoeding als borstvoeding niet lukt, en voldoende water en voedsel. Troostartikelen zoals een speen of knuffel kunnen kinderen in een crisissituatie ook helpen.

Zelf heb ik als extra's in ons noodpakket lang houdbare melk en knijpfruitjes dit omdat mijn kinderen daar écht verzot op zijn en lekker lang goed blijven. Ook heb ik voor beide kinderen 2 ''cadeautjes'' waarvan ik weet dat ze hier een tijdje zoet mee zullen zijn.

Heb jij nog dingen die onmisbaar zijn in jullie noodpakket voor jou en je gezin? Deel hier jouw advies en tips! Het is een kleine moeite, met een grote (positieve) impact!

Hierbij de link naar het artikel:

Groetjes Jetske

Terug
Bovenaan