Een onverwacht kijkje!

Gisteren mocht ik weer naar de verloskundige. Alles was supergoed gegroeid en het hartje klopte er prima op los. Heerlijk! Toen ging ze onverwacht een echo doen. Ze hadden 2 apparaten op proef en die wilden ze testen... dus ik mocht even een kijkje nemen onverwacht. Het was een echte pretecho, want ze mocht verder niks meten en nergens naar kijken. Hartstikke leuk om het weer even te zien.
Over 2 weken mag ik weer naar de gyn voor een echo ivm met de ligging van de placenta. Dus dan kunnen we weer even koekeloeren... leuk hoor!

Ik ben nu in totaal 7 kilo aangekomen, bij een zwangerschap van ruim 28 weken. Mijn buik is ook echt enorm gegroeid de laatste weken. Tot 21 weken was ik maar 2 kilo aangekomen, nu gaat het ineens toch heel hard. En dat is niet alleen baby denk ik... ik heb in januari niet echt opgelet... 5 verjaardagen.... veel taart en hapjes... en thuis 's avonds m&m's gegeten... die lachen me zo erg toe elke keer. En die zelfgemaakje cake is ook 'helemaal' zelf door mij opgegeten....
Nu ga ik het toch even rustiger aan doen, want ik wil echt niet teveel aankomen... het moet er straks ook allemaal weer vanaf. Mijn man doet aan de lijn dus dat komt me prima uit. Normaal eten en geen snoep, koek ed. Als ik echt honger heb mag ik een cracker met jam... zucht... ik heb elke keer zo'n reuzenhonger... Hoe is dat bij jullie???
Aan de andere kant ben ik heel blij dat alles goed gaat, zeker na het bloedverlies. Tja... wat is dan die paar kilo. Maar toch... liever niet teveel kilootjes erbij...

Letten jullie een beetje op? Of hoeven jullie nooit te wegen bij de vk?

xxx

Leuk dat je een keertje extra mocht kijken!! Blijft leuk om de kleine te zien!
Ik hoef niet te wegen bij de vk. Doe het zelf. Ben nu 10 kg aangekomen (26 wk). Toch wel even schrikken hoor! Probeer wel op te letten wat ik eet, maar die m&m's lachen je inderdaad steeds toe! ;) Maarja, het komt er nu hoe dan ook aan. Dus probeer me er niet te druk om te maken. Als je maar gezond eet, beetje inhouden met al het lekkers. Dan komt het wel goed! Vooral genieten van de zwangerschap, toch?!

Hey Bloempje,

Heb jij even geluk! Echt leuk dat je mocht kijken!
Ben vanaf week 20 elke week een kilo aangekomen,dus nu 8 kilo! :O
Moet er echt een beetje opletten wat ik allemaal naar binnen zit te werken, heb enorme vreetbuien nouja...heel de dag eigenlijk. :D
Maarja..je moet zeker blij zijn dat alles goed gaat, en die paar kilo maakt dan ook niet uit.

Groetjes manon

hey!

wat gaaf dat je extra mocht kijken! nog 2 weken dan mag ik ook weer n keertje kijken..

en die kilo's heb ik geen last van.. zit nog een kilo onder mn startgewicht.. eet dus ook alles waar ik zin in heb.. let alleen op dat k 's avonds niet ga bunkeren, en heb ik 's nachts honger dan negeer ik t ook..maar das alles..:D

liefs!

heej meis, leuk dat je nog ff kon kijken!! :D en dan over 2 week alweer....

ik ben nu 34 week en 12 kilo gegroeit... gaat de laatste 4 weken hard, maar hoort erbij.... niet te veel druk over maken hoor.....
daarbij mag je niet gaan lijnen... dat is niet goed want dan maakt je lichaam stoffen aan die niet goed zijn voor de baby.... (heb ik gehoord) gewoon de normale veelheid gaan eten hoor...

Liefs

O, nee.... lijnen doe ik niet hoor. Maar als ik tussen de middag 3 boterhamen op heb zit ik om 3 uur alweer te bedenken wat ik kan eten... en dan is snoep, koek en allerlei lekkers zo verleidelijk... nu pak ik dus een appel of ander fruit of een een cracker om te eten... maar ik vind het toch minder lekker.. haha!

Ik had gisteren 2 verjaardagen... maar ik heb me ingehouden, geen gebak en niet teveel hapjes. Zitten sommigen je wel aan te kijken hoor... wil je geen taart?? Je moet eten voor twee hoor. Jaja! Niet dus... sommigen denken echt dat je tijdens je zwangerschap gewoon kunt schranzen en bunkeren wat je wilt zonder dat het gevolgen heeft. Beetje jammer, dat onbegrip!

Das waar. Mensen zeggen steeds maar dat je moet eten voor 2 en dat je lekker mag eten wat je wil. Zou mooi zijn als dat kon... ;)
Jammer dat ze niet begrijpen dat dat niet zo is.
Goed van je Bloempje dat je de taart hebt laten staan gister! :D

hey,

leuk zo'n onverwachte echo. Wij mogen zelf dinsdag nog een keer terug voor de 3d echo omdat de kleine verstoppertje speelde wat zijn gezicht betreft. Ik ben nu ongeveer 10 kilo aangekomen waarvan de meeste kilo's in de eerste 4 maanden. Ben de laatste 6 tot 10 weken miss maar 2 kilo aangekomen dus hoop wel een beetje dat het hier bij blijft. Maar ja, aan de andere kant krijgen we er wel iets moois voor terug... Succes allemaal.

groetjes

Terug
Bovenaan