Een onzekerheid waar je U tegen zegt

Binkie88

New member
>pfff kan even niet zo snel een topic vinden die bij mijn ding aan sluit.. Vanaf begin nov ’15 gestopt met de pil, elke maand onzeker ben ik zwanger of niet.. Laatste twee rondes 6 (laatste x 8) dagen overtijd, tranen met tuiten gehuild gezien je overal om je heen gelukkig mensen ziet en hoort: wij zijn zwanger! (Wil ik ook) vorige week maandag begonnen met vloeien (weinig krampen en hoofdpijn als normaal gesproken) en donderdags opgehouden, vrijdag heel erg misselijk en erge zuurbranden gehad met moeheidsaanvallen, ben na het eten gelijk op bed gegaan en heb geslapen tot de volgende morgen, zaterdags werd ik wakker met veel rugpijn en nog steeds heel moe.. Hele dag blegh gevoeld en sinds vanmorgen weer erge pijn in de onderrug en ook bruine afscheiding.. Ben zo onzeker en durf ook geen test te doen uit angst dat hij nog altijd negatief zal zijn en ben ook zo verschrikkelijk bang dat er wat anders aan de hand is ( google raad ik niet aan in zulke situaties) iemand van jullie die dit herkend?
 
Ik snap hoe je je voelt binkie, die onzekerheid is killing vooral als iedereen om je heen blij nieuws heeft te vertellen. Het enige wat ik je kan aanraden is toch te testen of afwachten..Google is sowieso geen goed idee nee,daar ben ik zelf ook heel erg achter gekomen haha

 
Hoi Binkie88,

De onzekerheid die je voelt is heel normaal hoor, ik ben ook vanaf December bezig en ook zonder enig resultaat. M'n lichaam doet ook anders en het is heel moeilijk in te schatten of er echt iets is of niet. Je lichaam houdt je een beetje voor de gek. (Ik denk dat je lichaam er ook aan moet wennen misschien ) Gewoon gaan testen zou ik zeggen, je kan het beter zeker weten, ik hoor ook verhalen dat je na 7 weken pas echt iets merkt. Dus gewoon gaan testen en zien wat eruit komt. En hopelijk test je positief. Succes.

 
Frustrerend inderdaad ladies, helemaal als je hoort dat sommige vrouwen snel zwanger zijn geraakt.. Terwijl iets meer dan een half jaar nog best normaal is, praat jezelf dat maar eens in de kop als je lichaam je elke keer weer voor de gek houd, kreeg laatst zelfs te horen: moet je wat vertellen? Je borsten lijken wel gegroeid.. Kon wel door de grond heen zakken, even tot tien geteld (en ja ze zijn idd groter geworden). Misschien toch maar even een test halen morgen, misschien dat ik de huisarts ook nog wel ga vragen als ik me zo blijf voelen

blegh kiezen voor het stoppen met de pil is 1 ding maar je hoort niemand over deze irritante periode!  Spannend G-G, wie weet kunnen we elkaar wat ondersteunen, hopelijk snel goed nieuws!
 
Die opmerking had ik op m'n werk laatst ook, m'n leidingevende vond mijn buik dikker geworden, of ik zwanger was of niet. was in de periode tussen m'n ovulatie en menstruatie, sinds December heb ik behoorlijke buikkrampen in m'n onderbuik, en daardoor zwelt mijn buik wat meer op. Ik merk dan ook dat m'n broek dan wat strakker zit. Dus ik reageerde echt van 'Dan weet jij meer dan ik'.

En ik denk dat je er ook niet te veel over na moet denken waarom het bij sommige vrouwen sneller lukt dan bij jou, dat roept juist nog meer onzekerheid op. En ze zeggen ook wel: Als je te graag wilt lukt het ook niet. Dus je moet het leren loslaten. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb ook heus wel een maand gehad waarin het weer niet gelukt was en dat ik ff een potje hebt gegriend. Tja, dat hoort er ook bij. Ik heb een oud-collega die voor de vierde keer zwanger is, en haar lukt het dan eerder dan bij mij die nog helemaal geen kinderen heeft. Dat klinkt zo oneerlijk. Maar zo mag je niet dus niet denken. Het wordt je gegund of niet.

Maar ik zou zeker even gaan testen, of even naar de huisarts;-)
 
Toch maar niet getest vandaag, te bang dat het toch negatief is.. Al heb ik vandaag ook weer de hele tijd me min gevoeld van moeheid...  Probeer het idd beetje los te laten maar ja elke maand is het toch wel weer het uur van de waarheid haha.. Ik ga het deze week eens in de gaten houden gezien mijn moeheid, wie weet ga ik dan toch wel testen als dit aan blijft houden
 
Wat vervelend die onzekerheid @Binkie88! Heel logisch ook natuurlijk, we stoppen immers niet met anticonceptie om pas maanden later zwanger te worden. Het liefst is het de eerste keer raak of anders de tweede, uiterlijk derde keer. Denk dat het heel logisch is dat je 'geduld' een beetje opraakt en dat iedere negatieve test of menstruatie dan verdrietig is.

Ook al lijkt je cyclus nogal ongelijk met continu die dagen overtijd, weet je wanneer je aankomende NOD is? Ik zou misschien direct op die dag testen, dan is in ieder geval dat gevoel van onzekerheid weg.
 
Het gekke is dat mijn cyclus pas de laatste twee rondes 'raar' aan het doen is, normaal gesproken was ik altijd precies op tijd.. Heb vandaag ook steken onder in mijn buik gevoeld (normaal gesproken in mijn week) en heb ik steeds een raar gevoel bij mijn bekken en waterige afscheiding.. Zou mijn eisprong rond de 25e moeten hebben en dan dus rond 8 juni mijn nod
 
Terug
Bovenaan