Een oppasmoeder aan huis?

Hai ansdere moeders....

Even een vraagje... Wij hebben  een zoontje van 2 jaar en hij gaat in de 2 dagen dat ik werk naar familie toe. Dit gaat prima maar af en toe geeft het toch wel problemen. Als er 1 ziek is of op vakantie gaat dan zitten we met een probleem. Dan moeten wij vrij gaan vragen en daar is mijn werk niet altijd even blij mee. Nu is mijn opa ziek en heeft extra verzorging nodig. Dus de oppas voor mijn zoontje is nu erg veel tijd kwijt aan de verzorging van mijn opa. Wat uiteraard logisch is maar dit geeft veel problemen nu. Vandaar dat wij aan het denken zijn om een oppas aan huis te nemen. Ik wilde graag weten of iemand van jullie daar ervaring mee heeft. En waar kun je bertrouwbare oppassen vinden. Er zijn wel sites waar ik op heb gekeken, zoekoppas.nl etc. Ben benieuwd of jullie mij hier wat info over kunnen geven. Ik kom uit de buurt van Rotterdam. oh ja... Het liefst willen wij een oppas die minimaal een jaar of 30 is en ervaring heeft met kinderen. Of te wel zelf kinderen heeft.
Dus geen student. Iemand waar je op kan vertrouwen.

Groetjes Isa.

p.s ik hoop dat ik snel van jullie hoor. Alvast bedankt.
 
hoi isa,

hier passen ook de oma's op en als zij op vakantie gaan of wat ander dergelijks dan neem ik vakantie op.
ik vertrouw niet iedereen, erg he ik probeer het altijd zo op te lossen.
maar ik snap zeker dat als het een langdurend probleem is je wel moet, mischien een bekende of een vriendin met kinderen.

succes kim
 
Hoi,

Gewoon even kijken in het telefoonboek onder gastoudercentrale/opvang. Ik weet zeker dat Humanitas bij jullie in de buurt zit. Die is ook erkend, en daar krijg je dus subsidie voor terug van overheid en werkgever.
Je kunt het natuurlijk ook proberen via internet. Bij een zoekmachine (bv google) gastouderopvang en de plaats intikken, en dan komt er vast wat omhoog.

Als je via een gastouderopvang oppas zoekt moet je ook gelijk bij ze aangeven dat je ook graag een vast invaloppas wilt. Dat is handig als de vaste "gewone"oppas ziek is of vakantie heeft.

Succes!
Groetjes, Kat
 
hoi ik weet niet of je dit een oplossing vind... als je met een aantal moeders-van je werk , of vrienden kring, of uit de buurt- een soort oppas regelt. Als je dan de werkdagen een beetje op elkaar kunt afstemmen dan kun je een soort rooster maken, en omstebeurten oppassen. Je weet waar ze zijn, bij wie en ze komen onder de kinderen, net als peuter speelzaal.
 
Oppas-subsidie

Past oma, opa, zus of een vriendin op uw kind(0-13jr) terwijl u werkt of studeert dan komt u in aanmerking  voor de oppas-subsidie. Afhankelijk van uw bruto inkomen en het aantal oppas-uren kan uw subsidievoordeel  oplopen tot duizenden euro's per jaar.

www.koah.nl
 
Terug
Bovenaan