een paar dagen niet drukken

hallomeiden

mijn kind is 10 weken en soms slaat ze een paar dagen over,maar ondertussen laat ze wel windjes die enorm stinken..
wie heeft dit nog meer...

ondanks dat heeft ze ook last van krampjes en dan is ze ontroostbaar ,
heeft er iemand tips voor mij
 
Hoi Nicolien

Heeft ze ook veel last als ze moet poepen, of gaat het dan wel soepel? Als het gewoon soepel gaat en ze heeft er geen last van, dan zou ik me geen zorgen maken. Mijn zoontje heeft dat ook wel eens gehad. Ligt ook een beetje aan welke voeding ze krijgen. Met bv is het meestal niet zo'n probleem. Mijn zoontje krijgt nu nutrilon omneo, en daar poept hij vrijwel iedere dag van. Van Pepti die hij hiervoor kreeg ging hij maar eens in de 4 dagen.

Krampjes zijn vrij standaard in het begin, maar wel vervelend. Heb je al geprobeerd om: Het buikje warm te houden tijdens de krampjes, met je hand of met een warme handoek? Of om een klein beetje te masseren. Soms vinden ze het ook lekker om dan in bad te gaan omdat ze goed dan ontspannen. Als je bv geeft, kan je goed letten op wat je zelf eet (geen scherpe dingen en kool enzo). Met flesvoeding zou je kunnen overstappen op de omneo. Mijn zoontje vond het ook heerlijk als we met hem rondliepen, met zn buikje op mijn hand en zn hoofdje in mn elleboog.

Met 4 maanden is het over hoor, dus je bent al over de helft, nog even volhouden!
Caroline
 
hai carolien

bedankt voor de tips
 ik zal het zeker proberen,gelukkig heeft ze het alleen s''avonds
maar,  als ze een keer poept dan is het heel veel en een beetje
geelig en waterig.
 trouwens ik geef borstvoeding en let een klein beetje op met wat ik eet ,maar
echt pittig eten doe ik niet
mag prei wel of een uitje bij het eten (mijn vriend houdt daar wel van)

gelukkig dat het over gaat en dat het met je zoon nu goed gaat

groetjes
 
Hoi

Ik zou geen prei en ui doen hoor, knoflook enzo lijkt me ook niets. Kool heb ik ook slechte dingen over gehoord, en sommige kinderen reageren ook op frisdrank met prik.
Mijn zoontje had het ook alleen 's avonds. Kan ook te maken hebben met een huiluurtje, dan zijn ze toch al wat meer wakker en wat meer gevoelig, dus dan hebben ze ook meer last van die krampjes.
En nogmaals, als ze geen last heeft van de ontlasting, dan zou ik me er niet druk om maken hoor. Sommige mensen moeten vaak en anderen weinig.

Succes
Caroline
 
Hoi,
Mijn zoontje had ook veel last van krampjes tijdens de eerste drie maanden. Bij de leeftijd van 12 weken kwam het omslagpunt.
Ik gaf voor en na de (borst-)voeding vaak een theelepeltje venkelthee. Dit verlichtte de boel een beetje. Ook heb ik Venkelin druppeltjes van Lucovit gebruikt. Ook met mijn eigen eten hield ik een beetje rekening mee. Je merkt vanzelf wel of je kindje extra reageert op datgene wat je zelf eet.
Je kan ook nog je kind languit op je benen leggen en gaan fietsen mijn zijn/haar beentjes. Dit ontspant de onderbuik. Daarnaast kan je de onderkant van de voetjes rondom de grote teen masseren/wrijven; hier zit volgens de voetzoolreflex-therapie de "verbinding" met het maag-darmkanaal.
Daarnaast is het wachten tot je kindje 12 weken is geweest, het is dan een wereld van verschil! Tenminste dat was bij mijn zoontje het geval.
Veel succes en sterkte!

Groetjes Marieke
 
ooh dus het enige wat ik moet doen is 2 weken wachten en toch op
mijn voeding letten.

en als ik haar wat te drinken geef wordt het dan alleen maar erger ???

ps leuk dat jullie reageren ik heb hier echt wat aan
thanks
 
Hoi,

Mijn zoontje poept ook niet altijd regelmatig. Heb het toen bij mijn CB nagevraagd en als er niet meer dan 4 dgn (geloof ik) tussen zit, is er niets aan de hand. En zolang het eruit ziet als een rijpe banaan ook niet.
Ik geef geen borstvoeding meer,  maar als ik de voeding iets dunner maak als normaal, poept hij vaker.

En  tegen darmkrampjes zijn ook homeopatische middelen te krijgen:
- VSM        Cinababy
- A. Vogel        junior darmdruppels

En bij twijfel gewoon je CB bellen!!!

Success

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan