Een paar vraagjes over INBAKEREN...!!!

hallo meiden

ik heb mijn dochter Jasmijn vanacht voor het eerst ingebakert gehad met hydrofiel luiers en het werkte super!!
ze heeft van half 11 tot half 6 doorgeslapen!
ook brulde ze gister avond niet vier uren achter mekaar! maar sliep vrijwel direct!

maar mijn vraag is eigelijk:

- mag je je kind overdag ook welleens even inbakeren of is dat alleen voor s'nachts?bijv alleen s'middags even?

en mijn andere vraag is:

- ik lees overal dat je het eigelijk eerst moetoverleggen met je cb, dat heb ik dus niet gedaan! is dat erg? hebben jullie dat allemaal wel gedaan??

ik moet volgende week weer naar het cb!

ik hoop dat jullie antwoord op mijn vragen hebben!!

liefs Wilma en Jasmijn (vandaag 7 weken)

Hai

ik deed mijn zoontje ook altijd inbakeren heerlijk vond die dat,
ook overdag deed ik het, gewoon altijd wanneer die naar bedje ging.

Me dochter ceylin 12.03.07   vind het niks dus doe ik het niet.

Je hoeft echt niet alles aan het cb te melden vind ik , jij voelt zelf ook wel wat het beste is voor je kind, dat heb je al bewezen en ze heeft lekker doorgeslapen toch !!!!!!
Je kan het wel melden bij de volgende controle.

groetjes sabina

Hai Wilma

Ook maar even hier reageren!
Dat van de hydrofielluier heb ik van het consultatiebureau! Ik ben bij een antroposofisch bureau, dat houdt in dat ze de natuurlijke groei/ontwikkeling van het kind zo veel mogelijk willen volgen. Ze zeiden dat strak inbakeren voor Loek nu nog te vroeg is, hij is ruim 3 weken. Ze adviseerde nog een paar weken te wachten en het wat losser met de luier te doen. De armpjes nog niet naast het lijfje, maar op de buik of borst, dat is nu de natuurlijke houding van het kindje.
Voor sommigen gaat dit misschien te ver, ik heb ook bij sommige dingen mijn vragen. Zolang hij er rustig van wordt, lijkt het me niet verkeerd. Maar niets strak forceren, lijkt me.
Ik baker alleen 's nachts in en tijdens het voeden. Hij wurmt zo met zijn armpjes dat het voeden anders lastig is.

Slaap lekker vannacht! Zoveel uren is voor mij nog een droom...
Loek slaapt hooguit 3-4 uur achter elkaar. 4 uur is al luxe.

Rosanne

Hoi. Ik baker Teun ook in,ik heb de paco-doek besteld via internet. Ik zou wel even overleggen met het cb want als je kindje een heupafwijking heeft mag je niet inbakeren.
Dat is toch wel heel belangrijk lijkt mij!
Groetjes Mikkie.

Oja,ik baker Teun alleen s`nachts in,overdag ligt hij vaak in de box of ga ik s`middags wandelen en slaapt hij in de kinderwagen. In de box ligt hij ook op zijn buik dus dan mag je niet inbakeren,maar ja dan zwaait hij ook niet met zijn armpjes.
Groetjes Mikkie

Hoi,
Wat ik heb begrepen van de kraamhulp is dat je alleen mag inbakeren in de daarvoor speciaal bedoelde doeken en niet zomaar in een hydrofiele luier.
Mijn kleintje was/ is ook een wiebelkontje, maar ik vond het inbakeren re rigoreus.
De strijd om uit de doek te komen was nog groter dan het eigenlijke probleem.
Ik heb een goed alternatief gevonden in de Bakerzak; niet meer met de armpjes kunnen maaien en toch nog wat bewegingsvrijheid in de zak.
Kijk voor meer informatie op www.bakerzak.nl.
Ze staan ook genoeg op Marktplaats!
Ons kleintje vindt het heerlijk!!!

Terug
Bovenaan