Een paar vraagjes

A

Anoniem

Guest
Hallo Iedereen..

Mijn vriend en ik  hebben plannen om zwanger te worden, nu zit ik alleen nog met een paar misschien wel simpele vragen maar ik wil toch even duidelijkheid.
Hoe kan je nou precies uitrekenen wanneer je je eisprong heb? Is het verstandig om ruim van te voren te stoppen met de pil en dan na een paar maanden   pas proberen of maakt dit niet veel uit?
Wanneer ga je nu precies naar de dokter om een zwangerschapstest te doen. Je doet het eerst zelf thuis en als het dan positief is ga je metteen naar de dokter en die verwijst je dan door met een gynaecoloog of verloskundige?
Ik hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord op kan geven alvast bedankt!

hoi hoi,

je eisprong is afhandelijk van de lengte van je cylus! een "normale" cyclus is ca. 28 dagen, de eisprong vindt in dat geval 14 dagen eerder plaats. Maar zo'n cyclus heeft lang niet iedereen. Ik dus ook niet en om die reden, "klussen"wij vanaf dag 8 tot en met het einde vd cyclus om de dag...tja beetje vermoeiend wel!

over de zwtesten kan ik je geen antwoord geven, geen idee wat ik moet zodra de test positief is. hier hebben anderen vast wel antwoord op...

wat betreft het stoppen met de pil, wij zijn direct gestart daarna...achteraf gezien had ik liever wat eerder willen stoppen, zodat er wat meer regelmaat in zou komen, maar ja dat is achteraf...

wanneer wil je gaan stoppen??

veel geluk nog

xx

quote: Zwanger00 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-06-2009 19:51:11'));

Hallo Iedereen..

Mijn vriend en ik  hebben plannen om zwanger te worden, nu zit ik alleen nog met een paar misschien wel simpele vragen maar ik wil toch even duidelijkheid.
Hoe kan je nou precies uitrekenen wanneer je je eisprong heb?Als je weet hoelang je cyclus is dan kan je bijv. op predictor.nl via een heel makkelijk uitreken programmaatje uitrekenen wanneer je eisprong is en ook wanneer  je uitrekenende datum zou zijn.    Is het verstandig om ruim van te voren te stoppen met de pil en dan na een paar maanden   pas proberen of maakt dit niet veel uit?Dat maakt niet veel uit het is wanneer de lucky shot plaats vind.
Wanneer ga je nu precies naar de dokter om een zwangerschapstest te doen. Je doet het eerst zelf thuis en als het dan positief is ga je metteen naar de dokter en die verwijst je dan door met een gynaecoloog of verloskundige? Als je zwanger bent (ik weet niet of je in NL woont maar in Nl is het zo) als je weet kan je meteen de verloskundige bellen en als je niet precies weet hoe lang je zwanger bent dan mag je wat eerder komen anders is je eerste afspraak tussen de 6 en 8 weken (dat was bij mij zo)
Ik hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord op kan geven alvast bedankt!

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest en anders schrijf je nog maar wat ik lees met je mee, heel veel succes

groetjes Quinta

Hallo,

Er wordt gezegd dat je je ei hebt 14 dagen voordat je ongesteld wordt, maar dit schijnt niet in alle gevallen zo te zijn. Dus het geeft helaas geen garantie, maar wel een indicatie.

Wij zijn direct "begonnen" na het stoppen met de pil en ik had het geluk dat ik direct een regelmatige cuclus had (al heeft het nog niet tot het gewenste resultaat geleid). Volgens mij is 1 van de redenen waarom je iets langer zou moeten wachten dat je zelf beter weet hoelang je al zwanger bent omdat je dan weet waneer je voor het laatst ongesteld was.

Heb bij mijn huisarts wat info gevraagd wat ik moest weten en doen en die gaf aan dat wanneer ik zwanger zou zijn (wel direct starten met foliumzuur slikken), dat ik dan even een afspraakje moets maken om langs te komen. Dan zou hij nog het een en ander vertellen en dan kon ik vervolgens naar de verloskundige. Zal afhankelijk zijn van de HA die je hebt.

Succes ermee!

Gizmo

Met foliumzuur kan je het beste direct beginnen als je zwanger wilt worden. Dat wordt door iedereen aangeraden.

Wat betreft de andere vragen, ik denk dat die in bovenstaande berichtjes al duidelijk zijn uitgelegd.

Succes,

Esk

nog 1 kleine toevoeging dan...
mijn arts zei dat als je stopt met de pil het beter is om 1 of 2 maanden te wachten omdat als je cyclus weer op gang moet komen je de kans hebt dat er meerdere eitjes loskomen ( ben je wel in 1x klaar natuurlijk, haha)
mijn arts had verder niet veel te vertellen toen ik net zwanger was, je kunt ook direct contact opnemen met de verloskundigepraktijk.
wel direct aan het folium inderdaad, ik neem een multi vitamine van davitamon speciaal voor zwangeren met extra folium.
succes!
gr miranda

Terug
Bovenaan