een paar vraagjes...

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

ik ben nu 16 weken zwanger en vroeg me af of er meerdere moeders zijn die regelmatig afscheiding verliezen.
als ik loop,dan voel ik regelmatig een drupje vochtigheid er onder uitkomen..t is helder doorzichtig wit?
ook heb ik af en toe weleens onderin buikpijn..vooral smorgens als ik wakker word..
en hebben jullie ook weleens dat als je in bed ligt en je omdraaid dat het soms steekt in je zij..zouden dat de banden zijn?
wie herkent dit nog meer

groetjes chanisse

hallo chanisse
ik heb hier ook last van en mn verloskundige zei dat het zelfs nog erger  kon worden met die afscheiding.
en die steken heb ik ook wel is vooral als ik in 1 keer mn eigen omdraai of opsta ofzo. en ik heb ook nog best vaan het gevoel of ik ongesteld moet worden.
dus neem aan dat dit er allemaal bij hoord.

liefs
brigitte
17w en 3d zwanger.

hoi hoi!

volgens mij allemaal heel normaal!

voor het eerste kun je gewoon je vaginaal douche gebruiken, net als anders en het tweede klinkt inderdaad als bandenpijn omdat je baarmoeder zwaarder wordt.

succes meis!

Ik heb ook last van afscheiding... Vooral als ik veel loop voel ik dat ik het verlies het is zeker meer dan wat druppeltjes en het ruikt niet lekker! Ik gebruik nu dus gewoon string inlegverbandjes omdat ik dat frisser vind! De bandenpijn herken ik ook, heb er niet veel last van maar af en toe als ik bijvoorbeeld te snel draai in bed schiet het erin, en dat is niet fijn!!!
Groetjes L81

Hoi,

Ik heb dus ook behoorlijke last van afscheiding. Volgens de vk is hier weinig aan te doen. Het was eigenlijk een goed teken omdat het door de zwangerschapshormomen komt..... Die steken heb ik inderdaad ook, was ook niets om je druk om te maken omdat je buikinhoud zich nu bezig is aan te passen.

Het enige advies wat ik heb is, gebruik een inlegkruisje en gebruik verder geen speciale middelen om je daar beneden te wassen. Dit komt het niet ten goede (volgens mijn vk) ze gaf nog wel als advies mee om zonder slipje te slapen, kan het lekker doorluchten....(hahahaha)

Geniet van je zwangerschap!

ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook, allebei. nu ben ik nog niet zover.
ik gebruikte wel eens inlegkruisjes als ik eht te gek vond worden. maar verder helpt er neits tegen.
ik heb trouwens juist ergens gelezen dat je niet vaginaal moet douchen, omdat dat je ph veranderd en alleen de klachten maar verergert.en je loopt meer kans op vaginale infecties, waar je tijdens een zwangerschap so wie so al meer kans op hebt.

bandenpijn: rust.
greet

Heel herkenbaar. Fijn om te weten dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Als je afscheiding helder en (nagenoeg) geurloos is, is er niets aan de hand. Maar als 't brokkelig is of sterk ruikt, zou het een schimmelinfectie kunnen zijn. Die moet je altijd laten behandelen, anders kan je kindje bij de geboorte besmet worden: dan heeft het spruw (schimmel in de mond). Dit alles gelezen in m'n zwangerschapsbijbel :-D (zoveel gelezen de laatste tijd!)

Die steken bij het omdraaien in bed heb ik ook - vooral net binnen m'n heupbotten. Volgens mij inderdaad bandenpijn... poeh! Gecombineerd met de misselijkheid en de ronduit pijnlijke borsten valt 't niet mee allemaal. Maar toch zit ik op een roze wolk, haha! :)

Sterkte allemaal!
~Hilde

Terug
Bovenaan