een paar vraagjes

ha meiden,
ik heb even een paar vraagjes
ik ben net bij de vk geweest en ik heb alleen een leeg vruchtzakje en moet vrijdag naar de gyn maar ik weet eigenlijk niet goed wat er nu gaat gebeuren word ik dan ook meteen gecureteerd of wordt daar nog een afspraak voor gemaakt en hoelang moet je daarna wachten voor je het weer mag gaan proberen?
ik heb in jan 07 ook een mk gehad maar toen was dat allemaal niet nodig want toen kwam het zelf af maar nu blijft het volgens de vk zitten als het niet wordt weggehaald.
ik weet gewoon even niet wat ik moet verwachten er komt zoveel op je af ineens
ik hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen
liefs nicole

hoi nicole,

allereerst wat erg voor je zeg!! ik weet hoe je je voelt, ik heb zelf in augustus een missed abbortion gehad, het vruchtje wag gestopt met 7w4d dit zagen wij op de echo met 10 weken.
Ik ben toen naar huis gegaan, maar wilde dat het snel achter de rug was dus heb snel een afspraak met de gyn gemaakt. Hier kreeg ik 3 keuzen, wachten of het alsnog vanzelf kwam, of tabletten die je dan zelf in moet brengen, om een miskraam op te wekken, of curretage. Ik heb toen voor een curretage gekozen, en die kreeg ik een paar dagen later. De ingreep is mij ontzettend meegevallen, en ik mocht als het bloedverlies gestopt was meteen verder met proberen. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt!!
Sterkte!!!

xx natascha

Hey Nicole,

Weet je zeker dat het niet goed zit? Ik wil je geen valse hoop geven, maar zou het niet kunnen dat je nog niet zo lang zwanger bent? Ik kan niet uit je verhaal opmaken hoever je nl. bent.  En of je een echo hebt gehad en of je bloed verliest enzo.

Bij mij was er  (begin februari 08) ook een leeg vruchtzakje te zien bij de echo. Volgens mijn berekening zou ik 6 weken zwanger moeten zijn. Volgens de gyneacoloog zou dit lege vruchtzakje betekenen dat ik nog niet zo ver ben. Ik moest twee weken later terug komen voor een echo. Dan zou ik verder zijn en zou het wel te zien moeten zijn. Helaas kreeg ik een week later een miskraam.

Misschien dat je bij de gyneacoloog (nogmaals?) een echo krijgt en jou de keuzen voorlegt.

In ieder geval; heel veel sterke met alles!

Liefs,
Doornroosje

Hoi Nicole,

Allereerst, wat vreselijk (@$*@$( dat je hier (weer) doorheen moet zeg....
En dan je vragen... zelf zijn wij er bij 10-11 weken zwangerschap achtergekomen dat het vruchtje met 9 weken en 4 dagen gestopt was met groeien... misses abortion dus ook.
De VK in het zhuis maakte die echo en tja de grond zakte echt onder onze voeten vandaan omdat ik me zo goed en zo zwanger voelde en wij vooral benieuwd waren hoe ver ik nu daadwerkelijk was (min. 10 en max 11 weken dus).... toen kregen wij ook even heel kort te horen wat de opties waren en doei ga maar naar huis .

Die avond werden wij nog door onze eigen VK gebeld en zij heeft voor ons een afspraak gemaakt bij de gyn. Wij konden toen pas een week later terecht en al die tijd is er niks gebeurt.

Bij de gyn kregen we nogmaals een echo. Die wou ook zelf gewoon kijken en het is voor veel ouders toch ook een bevestiging.... je wilt jezelf toch nog weleens hoop houden (hadden wij wel, want ik voelde me nog zo zwanger en ik had heel veel tweeling dromen en in mijn dromen ging het met 1 kindje mis... wie weet zat er nog wel eentje met wel een kloppend hartje etcetc ja je kan jezelf gek maken hoor).

Na die echo rond de tafel met de gyn, kregen dezelfde opties te horen als hierboven (nog langer afwachten, tabletten of curettage) en ook wij hebben gekozen voor een curettage (dit ook vanwege de verjaardag van onze jongste die voor de deur stond). Curettage stond toen weer bijna een week later op de planning. Heb ik heel erg tegenop gezien, maar is me (fysiek) erg mee gevallen en na een paar dagen was ik sowieso weer behoorlijk er bovenop.

Ben nu 7,5 week later nog steeds niet ongesteld, maar ook niet zwanger (wij mochten direct verder van de gyn en dat hebben we ook gedaan) en maandag ga ik wederom naar de gyn toe....

Succes de komende tijd!

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan