Een paar vragen ?!?

Hoi allemaal,

Ik heb een paar vragen. Weet iemand hoelang het duurt voordat er genoeg hcg is aangemaakt voor een positieve test? Ik heb 18 + 21 maart een curretage gehad en heb nog geen menstruatie (dit kan nog komen, dat weet ik). Stiekem hoopte ik dat ik zwanger was. Ik heb wel een test gedaan en die was negatief. Dit was een DA-test, dus van het eigen merk. Weet iemand of deze minder gevoelig is voor hcg, of maakt dat niet uit? Ik heb wel zwangerschapsverschijnselen, maar die kunnen ook duiden op een menstruatie.

Misschien wil ik het gewoon heel graag. Soms ben ik erg verdrietig. Ik weet als ik het kan loslaten en er niet mee bezig ben dat ik vanzelf weer zwanger word (zou dit echt zo zijn). Maar ja, hoe doe ik dat dan? Volgens mij kan dat gewoon niet, er niet mee bezig zijn, het is toch een wens, een verlangen.  Hoe gaan jullie ermee om? Normaal gesproken probeer ik positief te zijn, helaas lukt het mij deze dagen niet. Er zijn in mijn omgeving 2 jongens geboren, misschien word ik er nu mee geconfronteerd. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt blij voor de ouders, alleen ben ik erg verdrietig toen ik dit hoorde.

Ik ben blij dat ik mijn verhaal heb kunnen vertellen en hopelijk hebben jullie antwoord op mijn vragen.

Groetjes en heel veel liefs van Monique.

Hoi

Toevallig ken ik iemand (ook van dit forum) die 3 dagen voor haar nod een DA test heeft gedaan. Deze was positief!! Maar nu is het wel zo, en dat lees je hier best vaak dat de ene al een paar dagen voor haar nod genoeg hcg heeft en de ander pas als ze een paar dagen overtijd is. Dus ik denk dat dit best verschillend is. Maar ik zou gewoon testen hoor.

Over je verdriet.....ik zit er middenin meid. Ook de hoop een beetje aan het verliezen. En dat mag niet zeg ik steeds maar hoe hou je het tegen? Ik denk dat niemand daar antwoord op kan geven. Voor mij zou de enige optie zijn; weer aan de pil gaan ofzo.

Maar waarom? Ik denk dat dit gevoel er bij hoort. Jij, ik en duizenden andere vrouwen voelen ons met regelmaat van de klok zo. Ik ben net een dag van mijn ongi af en heb die dagen alleen maar zitten janken en voor mijn vriend was ik ook niet bepaald aardig. Die begrijpt het aan de ene kant wel maar aan de andere kant......sja hun voelen niks in hun lichaam.

Het is een strijd die je met jezelf levert. Maar besef wel dat dat ook zijn goede kanten heeft. Je leert jezelf dondersgoed kennen!! Probeer daar de positieve kanten uit te halen. En als je ongesteld wordt, nou, ik ben helemáál geen type die in zelfmedelijden zwelgt maar dan.....oei, één en al hoor!! en dat mag!!!! Meid, ik zal kei en kei hard voor je duimen en voor nu.......je bent niet eenzaam in dit gevoel, ik huil lekker met je mee!!!

liefs Jeannette

Lieve Monique,

Tijdens de laatste keer dat ik zwanger was heb ik 3 dagen na mijn NOD een test gedaan van Claerblue en deze was negatief. Aangezien het 2 voor de prijs van 1 was heb ik het de volgende ochtend nogmaals gedaan en deze was wel positief. Ik weet dat je de testen tegenwoordig overdag kan doen maar bij mij werkt het toch alleen in de ochtend en dan maakt het merk niet zo heel veel uit.

Je verdriet is inderdaad heel begrijpelijk maar er komt straks weer een moment van rust en acceptatie. Ik denk ook niet dat je je er heel erg tegen moet verzetten. Laat de natuur maar even zijn gang gaan en als dat inhoud dat je heel verdrietig bent moet je daar maar aan toegeven. Ik heb zelf net ook een klote week achter de rug en heb nog nooit zoveel gehuild als na deze miskraam. Ik maak me druk om de meest gekke dingen en ben gewoon bekaf..... Maar vandaag is ook het zonnetje in mijn hoofd weer gaan schijnen en doet mijn lichaam ook weer even beter mee. Ik accepteer het allemaal maar en probeer gewoon alles even wat rustiger aan te doen.

Ik denk dat je je misschien onbewust ook een beetje zorgen gaat maken over de leeftijd. Ik denk ook maar steeds dat ik geen kans moet laten lopen maar er zijn zoveel vrouwen zelf boven de 40 die nog een kindje krijgen dus ook voor ons is er nog zo veel hoop. Geef je hoop en dromen niet op maar probeer ook te genieten van de dingen die er nu zijn. Alles komt een keertje goed alleen moeten wij hier wat meer geduld hebben (is ook niet mijn sterkste kant hahahaha)

Knuffel,

Corina

Hoi Monique,

Ik heb de laatste keer 2x een test gedaan van DA en deze was negatief (na dik een kwartier kwam een heeeeel vaag streepje op). Toen heb ik een Clear Blue test gekocht en die gaf meteen heel duidelijk een positief antwoord dus ik ben zelf niet echt te spreken over die DA testen.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik na de miskraam erg vaak zwangerschapskwalen heb gehad maar dat ik dus niet zwanger bleek te zijn. Je lichaam kan je na een miskraam erg voor de gek houden. Ik hoop voor je dat het wel zo blijkt te zijn natuurlijk. Sterkte!!

X F. (19,5 week)

hoi monique,

ik heb op 4 feb een miskraam gekregen en daarna niet meer ongesteld geworden maar na een paar weken toch weer de verschijnselen super moe. ik heb toch maar weer een test gedaan op 8 april en ja hoor ik was weer zwanger en o zo blij. ik ben nu 13 weken maar soms nog onzeker dat het mis gaat.
ik hoop voor je dat het gauw gaat lukken.
groetjes moni.

Terug
Bovenaan