een peuter van 2,5 en een baby die best veel huilt.......

Hallo!
Ik heb een dochtertje van 2,5 jaar en een baby van een week. De baby huilt best veel. Bijvoorbeeld vanochtend na het flesje wordt ze moe, ik leg haar in bed en dan blijft ze huilen. De enige optie is opppakken en bij mij leggen. Dat maakt normaal niet uit, maar ik heb ook een meisje van 2,5 rondlopen die aandacht wil, aangekleed moet worden en een boterham wil. Dan kan ik geen uur of 2 uur met de baby zitten. Nu is mijn man nog thuis maar binnenkort gaat hij werken en moet ik het alleen doen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Ook gister   bv, dan slaapt ze niet 's ochtends en wil ze tot de volgende voeding bij mij liggen. Toevallig was mijn dochter er niet, maar normaal wil die in 2,5-3 uur tijd ook wel aandacht, maar ja wat doe je als je je handen volhebt.
De baby kan wel even in de box, maar vindt dat nog niet zo lang leuk.
hopelijk hebben jullie goede ideeën!
Bednakt weer!
Groetjes
Petra

Heel herkenbaar. Mijn jochie van 3 weken is ook het liefst bij mij met z'n buikkrampjes.
Ik heb nog een dochter van 2jr3mnd. Ik moet zeggen dat ik ook erg opzag tegen het alleen zijn met 2 koters, maar het is me zat meegevallen. Ik geef mijn peuter eten als de uk net eten heeft gehad en dus wel ff alleen in de wipstoel of box kan. Verder doe ik alles met 1 hand (samen kleuren, helpen de pop aankleden etc), niet echt handig, maarja...
Heb ook mijn eissen wat bijgesteld. Mijn dochter loopt gerust de hele ochtend in haar pyama en de keuken blijft een rommel tot mijn man weer thuis is.
Ik overweeg nu een schommelstoeltje of draagdoek aan te schaffen om me hopelijk net iets meer vrije handen te geven.

Hoi,

Ik had er al een topicje over geplaatst, maar misschien is zo'n automatisch schommelstoeltje ook wel iets voor jouw baby'tje? Dan wordt ze lekker gewiegd en heb jij je handen vrij. Je schijnt ze ook te kunnen huren. En anders inderdaad een draagzak van een dun stofje, zodat ze toch tegen je aan hangt en jij je handen vrij hebt.
Vindt ze het niet leuk om samen op stap te gaan? Daar is ze misschien nog wat klein voor, maar voor straks: baby in de wandelwagen en dan met zijn drietjes de hort op? Dan kan de kleine rondkijken en kun jij met je peuter een beetje kletsen, ijsje eten, enz.
En verder zullen ze allebei een beetje geduld moeten leren oefenen ben ik bang...

Succes!

Eveline

Hoi Petra,

Hier is het precies zo! Ik heb ook een dochter van ruim 2.5 en een babytje van nu 5 weken, ook een meisje. Ze huilt vanaf het begin veel. Ik vind het echt zwaar. Mn eerste kindje huiklde ook veel, maarja  daar had je alle tijd voor. Nu vraagt de oudste ook veel aandacht. Het lukt me wel om de oudste nog genoeg aandacht te geven, maar ik ben zelf doodop 's avonds.  

Tot overmaat van ramp is mn wond gaan ontsteken(keizersnee) en moet ik het rustig aan doen!
En ik heb vanavond examen van mn opleiding waar ik aan begonnen was( toen ik nog niet zwanger was). De  oudste  gaat regelmatig  naar opa en oma en 1  dag per week naar het kinderdagverblijf.

Na een paar maanden is het huilen van de baby meestal wel over. Ik kan dus ook niet wachten tot het zover is. Genieten van  mn zwangerschapsverlof.....nee dat doe ik momenteel echt niet.  

Maarja er komen betere tijden dat weet ik nog van de eerste.

Succes ermee.

Groetjes Jessica  

Hoi,
een draagdoek is dan echt wat voor je. Daar kan je kindje vanaf dag 1 in. Het draagt helemaal niet zwaar en je hebt allebei je handen vrij.
Ik heb de Tricot Slen. Die is heel fijn.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan