Een positief verhaal voor a.s. mama's bij wie het langer duurt...

<p>Hallo (aanstaande) mama's,</p><p>Graag deel ik mijn verhaal met jullie om de dames een hart onder de riem te steken waarbij de wens zó groot is, maar waar het helaas (om wat van reden dan ook) langer duurt.</p><p>3 jaar geleden ben ik gestopt met anticonceptie met het idee ''als het komt dan komt het en is het meer dan welkom''. Ik hield geen cyclussen bij en was er eigenlijk niet zo mee bezig. Een half jaar laten spraken mijn vriend (inmiddels 34) en ik (inmiddels 25) naar elkaar uit dat we er echt voor wilden gaan, spannend! </p><p>Toen het na een half jaar nog niet gelukt was, begon ik echt met het bijhouden van mijn cyclussen en schafte ik ovulatietesten aan. Ik merkte toe eigenlijk dat mijn cyclussen erg schommelden, vaak erg lang duurden en dan ik vrijwel nooit een eisprong kon vinden. Daarom besloten wij in oktober 2017 naar de huisarts te gaan die ons vervolgens doorstuurde naar de gynaecoloog. </p><p>Uit onderzoeken bij de gynaecoloog bleek toen dat ik PCOS heb. In januari 2018 moest ik daarom starten met Clomid 50 mg. Dit sloeg goed aan maar na 2 maanden werd m'n cyclus toch weer te lang. Clomid verhoogd naar 100 mg. Ook dit ging eventjes goed maar ik moest al gauw weer verhogen. Uiteindelijk zat ik op 200 mg maar ook met deze dosering duurde mijn cyclus toch weer 35 dagen of langer... In december 2018 dus weer naar de gynaecoloog gegaan en daarop is besloten dat ik aankomende maand zou gaan starten met het IUI traject. </p><p>Ik had me er dus helemaal op ingesteld dat ik mijn menstruatie af moest wachten (wat ik afgelopen maandag verwachtte) maar deze kwam niet. Nu schommelen mijn cyclussen wel vaker waardoor ik niet direct ben gaan testen. Gisteren voelde ik me de hele dag niet lekker én ik was nog steeds niet ongesteld geworden. Daarom ben ik na werk toch maar naar de badkamer gesprint om een test te doen en tot mijn stomme verbazing was deze KNAL POSITIEF!</p><p>Huilend ben ik mijn vriend in de armen gevlogen. We vinden het zó bijzonder dat we echt nét voor het IUI traject tóch op de ''normale'' manier zwanger zijn geworden!</p><p>Voor iedereen bij wie het langer duurt, houdt hoop! Ik merkte dat ik het vanaf december echt een beetje los kon gaan laten toen ik te horen kreeg dat ik een nieuw traject in ging. Wellicht heeft het geholpen, we zullen het nooit weten. </p><p>Heel veel liefs, Ingelou</p>
 
Wat een mooi verhaal.
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.  En lief dat je je verhaal wil delen zodat de meiden die ook al eventjes  bezig zijn weer een boost krijgen?
 
Fijne zwangerschap  
 
Hai meiden hier mijn verhaal
1 zwangerschap was nog maar 4 maanden samen met mn man en was dus ook ongepland uiteindelijk miskraam gekregen toen ben k weer aan de anticonceptie gegaan na onze trouwen mee gestopt heeft 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was ik hen onregelmatige cyclus dus was heel moeilijk te plannen toen ik me test deed was ik dus al 9 weken zwanger .. nu is vrolijke jongen van 2 jaar en 3 maanden nu ben k zwanger van ons 2de kindje en dat was binnen 4 maanden raak .. geef de moed niet op ! 
 
Liefs 
 
He,
Wat fijn om zo'n verhaal te horen. Hier ruim 2 jaar bezig, onlangs ook pcos vastgesteld. Op dit moment veel frustratie en verdriet. Ons verlangen is erg groot en in onze omgeving vinden we weinig steun voor ons gevoel.
Jou verhaal geeft toch hoop, dankjewel!
 
Hoi meiden, 
Hier ook van mijn kant een positief verhaal die voor mij echt onmogelijk leek!
4 jaar geleden met mijn ex proberen zwanger te worden. Echter is dit nooit gelukt. Achteraf is de spanning en het uit elkaar groeien door frustratie het resultaat geworden van onze breuk. 
Nu anderhalf jaar samen met mijn huidige vriend, na testen op soa's zijn we zonder condoom gaan vrijen. Dit omdat ik pcos had gekregen als stempel, en bij kinderwens clomid ingezet zou worden. 
Dus al jaren bij elkaar opgeteld zonder anticonceptie gevreeën, en nu blijk ik al 6 weken zwanger! Enige verandering in mijn leven, gezonder eten, minder alcohol, geen frisdranken of sappen en voedingssupplementen dagelijks nemen. 
Ik geloof echt dat mijn gezondere leefstijl hiervoor heeft gezorgd. 
 
Hoi meiden, 
Hier ook van mijn kant een positief verhaal die voor mij echt onmogelijk leek!
4 jaar geleden met mijn ex proberen zwanger te worden. Echter is dit nooit gelukt. Achteraf is de spanning en het uit elkaar groeien door frustratie het resultaat geworden van onze breuk. 
Nu anderhalf jaar samen met mijn huidige vriend, na testen op soa's zijn we zonder condoom gaan vrijen. Dit omdat ik pcos had gekregen als stempel, en bij kinderwens clomid ingezet zou worden. 
Dus al jaren bij elkaar opgeteld zonder anticonceptie gevreeën, en nu blijk ik al 6 weken zwanger! Enige verandering in mijn leven, gezonder eten, minder alcohol, geen frisdranken of sappen en voedingssupplementen dagelijks nemen. 
Ik geloof echt dat mijn gezondere leefstijl hiervoor heeft gezorgd. 
 
Terug
Bovenaan