Een Puckababy

Ha moeders.

Ik heb effe een vraagje. Wie van jullie heeft er ervaring met een puckababy???
Onze dochter is zo vreselijk  bewegelijk dat ze zichzelf steeds wakker maait met haar armen en benen. Ik heb haar nu zo lang even ingedraaid in een ander soort doek en dat helpt ontzettend goed. Ze huilt nu veel minder, het duurt geen twee uur meer eer ze in slaapt valt om na een uurtje weer wakker te worden.
Maar nu wil ik iets aanschaffen waar ze lekker in kan slapen, maar wil haar niet inbakeren op de ouderwetse manier.
Ik had op internet op www.puckababy.com gelezen dat het goed werkt, maar wil nu weten of dat dat ook zo is.

Ben benieuwd!!!!

Maar hoe gaat het bij de rest van jullie???

Groetjes Yeppie
mama van Rens 16-3-2005 en Nora 17-8-2008

Hoi Yeppie,

Ik heb een puckababy. Ze slaapt er echt altijd in. Ik vind het ideaal. Er zit in die zak ook een soort band met klitteband , daar doe ik ook 1 arm tussen , want anders zit ze nog te malen in die zak. Wel veel minder natuurlijk. Maar in elk geval slaapt ze er heerlijk in.

Ik wil wel proberen met 3 maanden af te bouwen. Anders kan ik weer zo'n ding kopen, ik vind ze best duur. En eigenlijk zou je er 2 moeten hebben, want als die andere de was in moet, zit je gelijk..

Nou succes.
Groetjes Marina

Ook wij hebben er 1tje voor Maudy!
Vind wel dat ze met inslapen nog wel problemen heeft, daarentegen hebben we hem pas sinds gistermiddag........hahaha! Ik merk dat ze wel vaster slaapt........als ze slaapt.
We zijn aan het overstappen op andere voeding, dus de krampjes worden weer erger. Kan dus nog niet helemaal eerlijk beoordelen.
Ik vind de zak echter wel wat krap voor ons meisje, tuurlijk dat is ook de bedoeling, maar als ze hier nog 2,5 maand in moet groeien, hou ik mijn hart vast...........past niet!!!

Gr. Rimke

Sinds een diike week slaapt onze Nora in de puckababy. Ik kan je zeggen dat het een wereld van verschil sinds ze daarin slaapt. Ze slaapt nu meerdere uren achter elkaar, wordt dan wakker omdat ze dan honger heeft en is daarna heerlijk opgewekt. Ze ligt dan heerlijk te lachen en te " urren" op mijn schoot. Geweldig....

Ook 's nachts gaat het helemaal super. Ze slaapt nu een uur of 6 tot 7 achter elkaar. We hebben dan ook geen vermoeidheidsgevoel.

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal zo lekker gaat. Ik kan in ieder geval iedereen aanraden een puckababy aan te schaffen op het moment dat je een kind hebt die last heeft van kramp of zich wakker houdt door haar armen.

Groetjes Yeppie

hoihoi!

Wij zijn even gestopt met de puckababy. Eigenlijk na een dag al.
Maudy slaapt altijd met haar armpjes naast haar hoofdje en dat kan in dat ding niet........ik had het idee dat het haar veel meer stress opleverde dan dat het haar hielp.
Ik denk dat we het binnenkort nog eens gaan proberen, want ze blijft wel met haar armpjes maaien. Al met al, slaapt ze, als ze eenmaal slaapt nu ook wel rustig en snachts soms zelfs 6 uurtjes achter elkaar. Dat is echter nog meer uitzondering dan regel, maar ach.......ze is ook pas 3 weken oud.

fijn dat het bij jullie allemaal zo'n enorm verschil maakt, ik hoop dat dat voor ons zo ook gaat gelden!

Liefs Rimk

Hoi Rimke,

Stef slaapt ook met zijn handjes naast zijn hoofdje en maaide eerst ook heel veel met zijn armpjes. Dat is inmiddels een stuk minder, hij begint nu meer controle over zijn armpjes te krijgen. Ik merkte ook bij Stef dat hij eerst onrustig werd in zijn lijfje   en dan pas begon te maaien met zijn armpjes. Dus was voor mij duidelijk dat hij zichzelf niet door zijn armpjes wakker hield, maar dat er wat anders aan de hand was.
Van zijn armpjes wordt hij nu inmiddels niet meer wakker. Ik ga hem dus nu ook niet meer inbakeren, aangezien hij nu rustig slaapt.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan