Een "verhaaltje" uit mijn dagboek...

Hoi Mama's,

Vanaf het moment dat ik zwanger was heb ik voor en na een dagboek bijgehouden. Ook nu dat kay geboren is schrijf ik hier regelmatig in. Dit verhaaltje wil ik graag met jullie delen. Ik denk dat er veel met mij dit zelfde voelen..

DE TIJD VLIEGT

Na wat "oude" filmpjes van Kay bekeken te hebben dringt het pas weer door hoe groot hij al is. Kay nét een paar dagen.. dan weer een paar weken oud met zijn ongecontroleerde armpjes in de lucht. Vertederd zwijmel ik weer terug naar die tijd. Wat was hij klein.. Ik kon hem met één hand vasthouden..

Raar dat die tijd zo enorm voorbij vliegt en je soms lijkt te vergeten hoe het toen eigenlijk allemaal was. Je weet het nog wel, maar na het zien van zijn filmpjes wordt je er weer helemaal naar terug "gezogen". Je kunt hem dan weer bijna aanraken, ruiken en alles weer herbeleven. Wat ben ik blij dat ik ze heb..

Dan kijk ik naar Kay die bij mij op schoot zit. Hij kijkt me aan met zijn geweldige mooie lach. Er zit een klein ventje bij me op schoot..
Gel in zijn haren, knuffel in zijn hand en in zijn mondje pronken al zijn eerste tandjes. Ik lach naar hem terug en druk hem stevig tegen me aan. Wat ben ik toch rijk!

Kay is alweer een half jaar oud...

Liefs,

Esmé mv Kay

Zucht.. goed verwoordt wat denk ik bijna elke moeder voelt! Geniet van deze tijd ook want voordat je het weet is ie weer groter!!

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Erg herkenbaar (behalve van die gel, want die van heeft nog maar 1 milimeter haar, haha)!! Erg mooi beschreven!!

Gr Claudia

PS Esmeeke, ik las ergens anders dat je zaterdag weer voor het eerst moet gaan werken.. Je bent dus best lang ft bij je kleintje geweest. Hoe voelt dat nu om na zo'n lange tijd weer te moeten gaan werken? En alvast veel succes en plezier toegewenst!!

Mijn zusje heeft net een kleintje gehad (en mijn schoonzusje wordt deze week ingeleid). OOk dan zie het verschil heel erg. Ze worden zo snel groot. Kijk maar naar dit fototje. Lukas rechts, is ongeveer 5 maanden ouder dan zijn nichtje gwynne (die was op dit fototjte net een week. En Lukas is echt geen beer   van een ventje. Hij zit netjes op het gemiddelde van de groeicurve

Wat mooi geschreven!!!
Ik had het mezelf ook voorgenomen om tijdens deze zwangerschap alles bij te houden en ook na de geboorte maar het is er niet van gekomen.
Ik denk er gewoon niet aan, wel hou ik alle mijlpaaltjes bij op de kalender die bewaar ik altijd en heb zo toch een naslagwerk.Misschien een tip voor andere mama's die net als ik niet alles opschrijven.
Vind het wel super om te lezen dat jij alles bijhoud, leuk voor jezelf en als de kleintjes later groot zijn.En dat gaat inderdaad zooooo snel!!!
groetjes Danielle.

Hoi Tomaatje,

Ik moet inderdaad zaterdag weer gaan werken na (in totaliteit) 10 maanden.
Ik ben eerder moeten stoppen met werken ivm mijn bekken en enorme buik. Ik heb daarna dus zwangerschapsverlof gehad, ouderschapsverlof en 4 weken vakantie. Ik wilde het eerste half jaar bij mijn kindje zijn.

Ik zie er wel een beetje tegenop..
Ik moet veel toetsen weer gaan halen om weer lekker op straat te kunnen werken.
Van een kant vind ik het weer heerlijk een beetje mijn eigen leventje voor een deel terug te krijgen, van de andere kant wil ik zo graag bij hem blijven.

Maar als ik zie hoe leuk hij het vind bij het KDV en hoe vrolijk dat hij er is vind ik het ook alleen maar geweldig voor hem. Ach,.. een 24 uurse werkweek is te doen toch!

Bedankt voor je interesse en andere mama's bedankt voor jullie reactie!

Esmé mv Kay

Jeetje die foto!!!!!!!!! Wat eenverschil inderdad. Je kunt je het nog zo goed vorstellen zo'n klein fragiel poppetje... En nu alweer zo'n grote vent/meid!!!! Gaat idd snel die tijd.
happyM.

Terug
Bovenaan