Een raar verhaal is het nou echt waar?????

Een vriendin van mij heb een paar dagen geleden controle gehad thuis van haar kraamhulp. Ze heb tegen me vriendin wat verteld nou dat vind ik een heel raar verhaal.
Nou wil ik weten of er nog meer dit gehoord hebben en of het echt zo is.    

Ze heb tegen haar gezegd dat je nooit je kindje in dezelfde richting in bed moet leggen. Dus de ene kant aan de voeten eind en een andere keertje naar het hoofdeind.. Want een kindje groeit naar het licht toe.  En dezelfde zei ze voor als je borstvoeding geef.. Dat je nooit op dezelfde plek moet ga zitten altijd anders naar het licht toe.
Is dit nou een fabeltje of echt waar..???
Zover ik weet is dat toch alleen voor planten of ben ik nou gek aan het worden...

Nou hopelik kan iemand me hiermee helpen...!!!!
groetjes
wilma

hoi, ja ik denk dAT de kraamverzorgster bedoeld dat een kindje een voorkeurshouding kan krijgen, dus of altijd op de rechtekant willen slapen en eten, of juist omgekeerd, ik heb er zelf ervaring mee gehad mijn dochter had echt een voorkeur naar rechts, ik zag eigelijk geen probleem maar die ontwikkelde zich later, ze krijgen een heel scheef hoofd waarbij het gevolg is dat ze de andere kant niet optimaal kunnen gebruiken als je er niets aan doet onsystematische of zoiets) heel moeilijk woord, na mijn bezoekjes aan het cb werdt ik eigelijk best bang, het kan namelijk zo erg zijn dat die kindjes een helm krijgen om dat allemaal weer recht en normaal te krijgen( dus mooi rond hoofdje). en speciale fysio!! dus ben er echt wel wat mee gaan doen!! en inderdaad als je foto.s kijk van toen zag je echt dat de oren op heel verschillende plaatsen stonden( bedoel de ene kant hoger als de ander hahah).dus daarom adviseren ze om je kindje na elke voeding op een andere zij te leggen en ook zo voeding te geven en als een kindje dan toch ondanks dat een voorkeur heeft moet je het bedje andersom zetten omdat ze altijd naar het licht toe willen liggen!!! nou lang verhaal geworden maar oke ik denk dat ze dat bedoeld en dat is inderdaad zo!!. groetjes

hallo, nee je bent echt niet gek aan het worden het is inderdaad zo dat baby's graag naar het licht liggen enzo dus een voorkeurshouding kunnen ontwikkelen.

Terug
Bovenaan