een reactie op ..wat nu !!!

Dit gaat over de echo van 5 februari (jongen/meisje??)...Ik heb bijna alle reactie's gelezen, ik heb echt wel wat aan jullie reactie gehad heel erg bedankt allemaal. Ik ben nu wel over m'n teleurstelling heen, en natuurlijk hou ik ontzettend veel van m'n kleine kindje, maar ik snap ook wel de andere reactie's het was echt niet mijn bedoeling om zoveel stof op te laten waaien "sorry".Maar dit is toch de beste manier om even je gevoel te delen, ik weet ook wel dat dit niet het onderwerp was waar je gewoon even met iemand over gaat kletsen daarom dacht ik aan jullie.
Allemaal badankt voor jullie reactie en sorry voor degene die ik pijn heb gedaan. Ik ben nu echt wel blij hoor.
groetjes allemaal
 
Hallo anoniem!

Ik vind het erg dapper dat je het onderwerp hebt aangesneden en ik vind het jammer dat je door sommigen bent aangevallen. Je bent gewoon heel eerlijk en dat is niet iedereen (hebben de meesten niet stiekem een voorkeur en voelen ze een beetje teleurstelling als die voorkeur niet uitkomt???).
Ik had zelf een lichte voorkeur voor een jongetje, maar ben op 4 januari bevallen van een prachtige dochter. Ik was op slag verliefd en het maakt me dus ook absoluut niet uit dat het geen jongetje is geworden. Ik weet zeker dat jou dat ook gaat overkomen.
Heel veel geluk en ik hoop dat je een goede bevalling gaat krijgen en dat je kleine ventje gezond ter wereld komt.

En dames: toon wat meer respect voor iemand die eerlijk is in haar gevoelens. Mijn zus kan ook geen kinderen krijgen, dus ik besef absoluut dat een kind krijgen een wonder is. Het zou echter niet in me opkomen om een ander dan zo aan te vallen.
 
ho anoniem,
ook ik heb je eerste berichtje gelezen en ik schrok er wel van, zoals iedereen denk ik. Maar toch, op zo'n forum moet je, in beperkte mate, kunnen zeggen wat je voelt. Ik ben blij dat je je er nu bij hebt 'neergelegd', maar denk ook dat er meerdere vrouwen zijn die hetzelfde denken en het niet durven te zeggen. Mijn respect dus, en maak van je hart geen moordkuil!
Stephanie (36 weken)
 
Ik denk dat er wel een verschil is met het feit van een voorkeur of dat iemand een kind verloren is en er alles aan zou doen om dat kind weer bij zicht te hebben. En dan maakt het niks uit of het een jongen of een meisje is. Zelf ben ik dus ook moeder van een zoon wat 5 weken na de geboorte overleden is. En als je dan zoiets leest van iemand dan gaat je dat gewoon door merg en been van pijn en verdriet. En ja dan kan je boos reageren, gewoon uit frustratie omdat iemand anders zo verdrietig en down is omdat het niet dat is wat ze graag wil(de) hebben.
En ja er zijn zeker mensen die een pretecho laten maken en ook graag een jongen of een meisje zouden willen hebben of zeker weten dat het dat word wat ze denken.. En als het dan niet zo is, nou dan kan je best even raar op je neus kijken maar om er dan depri van te worden vind ik gewoon ver gaan.

En net zoals er gezegd word...accepteer de mening van anoniem omdat ze dat zo voelt, accepteer dan ook de mening van mensen die zo een erg verlies hebben meegemaakt dat het ze gewoon pijn doet om die dingen te lezen. En kijk dan niet raar op omdat er zo hard gereageerd word. Dat is ook een manier om pijn te verwoorden. Want het is niet zozeer de boosheid maar de pijn die erachter schuilt en het feit dat diegene die een gezond kindje hebben en krijgen eens zouden moeten beseffen hoe blij ze mogen zijn en gezegend. Tuurlijk sommige scholden haar zo uit, dat vind ik ook niet gepast en ja het is zo dat het dapper is om toch je gevoelens te verwoorden, maar anoniem zei ook dat we hard tegen haar mochten zijn, en dat kun je ook verwachten toch?

Maar ik ben wel blij dat anoniem nu blij is met haar wonder in haar buik en dat ze dan nu ook kan genieten.

Groetjes wendy ( 19,5 wkn)
 
Ik heb blijkbaar het vorige topic gemist. Ben een paar dagen niet op dit forum geweest.

Zelf zou ik heel graag een meisje willen hebben en ik ga ook zeker voor de echo om uit te vinden wat het wordt.
Als het toch een jongetje is dan ben ik denk ik wel wat teleurgesteld maar als het eenmaal geboren is en misschien al voor die tijd zal ik er toch heel erg van houden.

Mensen moeten respect voor elkaars meningen hebben en derhalve vind ik uitschelden uit den boze. Laat asjeblieft iedereen in zijn waarde.
 
Ik had in mijn zwangerschap ook wel een voorkeur voor een meisje, ik denk dat heel veel mensen dat wel hebben.
Ik heb een zoon gekregen, en ik vind hem prachtig, maar ik zou het inderdaad niet openlijk zeggen dat ik een andere voorkeur had, en ik denk eerlijk gezegd dat ik het in een volgende zwangerschap zeker weer zou hebben en waarschijnlijk nog meer nu ik al een jongen heb, ik geloof dat ik dan ook zou willen weten wat het is zodat ik even aan het idee kan wennen als ik weer een jongen krijg, met dat ik dit schrijf voel ik me alweer schuldig dat ik voorkeur heb zo gevoelig ligt dat onderwerp!
 
Ik heb ook vrij sterk een voorkeur voor een meisje. Ik heb nu al een jongen, waar ik natuurlijk superblij mee ben! Het mooiste kereltje van de wereld! Maar toch zou ik het heel leuk vinden als ons volgende kindje een meisje zou zijn. Wij willen ook een echo laten doen, omdat ik ook denk dat ik misschien wel een beetje teleurgesteld zou zijn, als ik zie dat het een jongen is, maar dat ik nog genoeg tijd heb om aan het idee te wennen voordat de bevalling er is. En natuurlijk staat voorop dat het belangrijkst is dat het kindje gezond is! Ik begrijp jouw gevoelens dus maar al te goed!
 
Terug
Bovenaan